mohamed schreef:Enorm bedankt voor de uitgebreide reacties! Vol automaat of half automaat maakt me niet zoveel uit, momenteel neig ik naar de Seat Ibiza.
Marnix schreef:Wel lastig te vinden voor die prijs, maar af en toe is er misschien wel wat te vinden. Verbruik blijf ik wel erg hoog vinden trouwens, je betaalt wel een vrij hoge prijs voor het gemak van een automaat. Kan je dan niet beter weer even wennen aan het schakelbak? Heb je zo weer onder de knie, zo'n ramp is het niet en je hebt dan veel meer keuze qua auto's, het scheelt in de aankoopprijs mogelijk wel wat en in het verbruik misschien ook wel.
Ja ik kan wel schakelen maar mag het niet omdat ik een automatenrijbewijs heb. Destijds kon ik door examenvrees niet schakelen en afrijden tegelijk, zodoende heb ik om de druk van de ketel de nemen afgereden in een automaat. Het doel was om een jaar later dan af te rijden in een schakelbak maar ondertussen is automaat rijden voor mij zo normaal dat ik liever 500 euro meer uitgeef aan een automaat dan af te rijden voor dat geld en een handkar te kopen.
Zodoende zoek ik echt een automaat, dan maar geen Seat Ibiza. Wat adviseer je me binnen deze prijsklasse? Of kan ik beter nog even door sparen? Het is dat mijn Suzuki Alto water lekt want ander had ik 'm rustig nog even gehouden ondanks het hoge verbruik.