Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Marnix » 04 mar 2016 14:52

mohamed schreef:Enorm bedankt voor de uitgebreide reacties! Vol automaat of half automaat maakt me niet zoveel uit, momenteel neig ik naar de Seat Ibiza.

Wel lastig te vinden voor die prijs, maar af en toe is er misschien wel wat te vinden. Verbruik blijf ik wel erg hoog vinden trouwens, je betaalt wel een vrij hoge prijs voor het gemak van een automaat. Kan je dan niet beter weer even wennen aan het schakelbak? Heb je zo weer onder de knie, zo'n ramp is het niet en je hebt dan veel meer keuze qua auto's, het scheelt in de aankoopprijs mogelijk wel wat en in het verbruik misschien ook wel.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 mar 2016 14:55

Marnix schreef:Wel lastig te vinden voor die prijs, maar af en toe is er misschien wel wat te vinden. Verbruik blijf ik wel erg hoog vinden trouwens, je betaalt wel een vrij hoge prijs voor het gemak van een automaat. Kan je dan niet beter weer even wennen aan het schakelbak? Heb je zo weer onder de knie, zo'n ramp is het niet en je hebt dan veel meer keuze qua auto's, het scheelt in de aankoopprijs mogelijk wel wat en in het verbruik misschien ook wel.

En in duurzaamheid.
De koppelomvormer heeft rond die tijd vaak zijn langste tijd wel gehad...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 mar 2016 02:34

mohamed schreef:Enorm bedankt voor de uitgebreide reacties! Vol automaat of half automaat maakt me niet zoveel uit, momenteel neig ik naar de Seat Ibiza.

Marnix schreef:Wel lastig te vinden voor die prijs, maar af en toe is er misschien wel wat te vinden. Verbruik blijf ik wel erg hoog vinden trouwens, je betaalt wel een vrij hoge prijs voor het gemak van een automaat. Kan je dan niet beter weer even wennen aan het schakelbak? Heb je zo weer onder de knie, zo'n ramp is het niet en je hebt dan veel meer keuze qua auto's, het scheelt in de aankoopprijs mogelijk wel wat en in het verbruik misschien ook wel.

Ja ik kan wel schakelen maar mag het niet omdat ik een automatenrijbewijs heb. Destijds kon ik door examenvrees niet schakelen en afrijden tegelijk, zodoende heb ik om de druk van de ketel de nemen afgereden in een automaat. Het doel was om een jaar later dan af te rijden in een schakelbak maar ondertussen is automaat rijden voor mij zo normaal dat ik liever 500 euro meer uitgeef aan een automaat dan af te rijden voor dat geld en een handkar te kopen.

Zodoende zoek ik echt een automaat, dan maar geen Seat Ibiza. Wat adviseer je me binnen deze prijsklasse? Of kan ik beter nog even door sparen? Het is dat mijn Suzuki Alto water lekt want ander had ik 'm rustig nog even gehouden ondanks het hoge verbruik.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 mar 2016 02:39

StillAwake schreef:En in duurzaamheid.
De koppelomvormer heeft rond die tijd vaak zijn langste tijd wel gehad...

Tja, dan moet ik weer afrijden dus en daar ben ik geen fan van. Heb nog trauma's overgehouden van de vorige keren, maar doordat ik ondertussen overal in Nederland wel heb gereden zou ik vermoedelijk in een keer wel slagen. Met een automatenrijbewijs hoef je geen theorie weer te doen voor een examen en met 2500 euro als budget moet ik daarna nog wel een auto kunnen kopen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 mar 2016 09:03

Helder. Ik zou kijken naar een golf of polo bijvoorbeeld, die kan je wel krijgen in die prijsklasse. Of rustig wachtem en een beetje blijven sparen totdat je wat anders leuks ziet.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 mar 2016 14:53

Marnix schreef:Helder. Ik zou kijken naar een golf of polo bijvoorbeeld, die kan je wel krijgen in die prijsklasse. Of rustig wachtem en een beetje blijven sparen totdat je wat anders leuks ziet.

Ja of afrijden in een schakelbak en daarna op zoek. Maar denk dat het eerst een polo of golf automaat wordt en dan later maar eens afrijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 06 mar 2016 23:18

Het wordt een VW Polo, er is keus zat en ik vind het een hele mooie auto. :)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 mar 2016 13:18

mohamed schreef:Het wordt een VW Polo, er is keus zat en ik vind het een hele mooie auto. :)

Goede keus!
Let wel op met de jongere 1.4 TFSI motor, daar hoor ik veel negatieve verhalen over.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 08 mar 2016 17:42

mohamed schreef:Het wordt een VW Polo, er is keus zat en ik vind het een hele mooie auto. :)

StillAwake schreef:Goede keus!
Let wel op met de jongere 1.4 TFSI motor, daar hoor ik veel negatieve verhalen over.

Zal ik doen en dank je! Wat denk je van deze Polo uit 2001?

Afbeelding

De vraagprijs is € 2.350,00 en hij heeft bijna twee en een half ton op de teller.

Zie hier de advertentie.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 08 mar 2016 18:49

Een Porsche 911 Turbo Cabrio, model 993. En daar vragen ze dan € 1.290.000,- voor. Dat is een veelvoud van de nieuwprijs. Hij is als nieuw, en heeft slechts 20.000 km gereden.
Dan heb je een auto, die als nieuw is, en waar je maar niet in gaat rijden om hem vooral zo te houden. No, not my piece of cake.
Is € 1.290.000 niet overdreven voor een Porsche 911 Cabrio?
Wel een heel bijzonder model, begrijp ik. Het gaat om een model dat eigenlijk niet in het leveringsprogramma stond. Wat mij wel een beetje verbaast, is dat het in het artikel gaat over 360 pk. Dat is het vermogen van de 911 Turbo van een model eerder.
Autoweek: specificaties Porsche 911 Turbo, model 993

Kamer wil luchtonderzoek gevolgen 130 rijden
'Hoezo dat nou weer? Wat maakt die luchtkwaliteit nou uit! Als je maar lekker door kan planken... toch?' Ik zie het al helemaal voor me, als reactie van het kabinet.
Laatst gewijzigd door Boekenlezer op 08 mar 2016 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 08 mar 2016 18:54

Wij hebben als tweede auto een Polo 1.4 uit 2004 met handbak, het nieuwere model. Misschien kun je met wat zoeken binnen jouw budget dit nieuwere model ook wel vinden. Die zijn net wat ruimer. Na wat aanloopproblemen die onder garantie zijn verholpen doet ie het nu altijd. Rijdt erg fijn, al trek je er niet de straatstenen mee uit de straat. Ik vind hem op zijn zachtst gezegd traaaag. En hij lust wel een slokje. 1 op 12,5 vind ik wat veel voor zo'n auto. Maar als je dat niet erg vindt is een Polo en fijne auto. De km stand is wel wat hoog, ik weet niet hoe deze motoren zich houden bij hogere km standen. Maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 09 mar 2016 14:07

mohamed schreef:Zal ik doen en dank je! Wat denk je van deze Polo uit 2001?

Afbeelding

De vraagprijs is € 2.350,00 en hij heeft bijna twee en een half ton op de teller.

Zie hier de advertentie.

Ziet er netjes uit.
Bepaald geen rzcemonster, maar doordat er relatief weinig vermogen uit het blok getrokken wordt moet het blok makkelijk de drie ton halen.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 14:31

Haalt het blok maar drie ton? Dat vind ik weinig, dan kijk ik nog even verder.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 09 mar 2016 14:35

Race406 schreef:Wij hebben als tweede auto een Polo 1.4 uit 2004 met handbak, het nieuwere model. Misschien kun je met wat zoeken binnen jouw budget dit nieuwere model ook wel vinden. Die zijn net wat ruimer. Na wat aanloopproblemen die onder garantie zijn verholpen doet ie het nu altijd. Rijdt erg fijn, al trek je er niet de straatstenen mee uit de straat. Ik vind hem op zijn zachtst gezegd traaaag. En hij lust wel een slokje. 1 op 12,5 vind ik wat veel voor zo'n auto. Maar als je dat niet erg vindt is een Polo en fijne auto. De km stand is wel wat hoog, ik weet niet hoe deze motoren zich houden bij hogere km standen. Maar dat kan iemand anders je vast wel vertellen.

Tja hier word ik wel stukken minder enthousiast van.

Ik zoek een zuinige betrouwbare auto en pit is mooi meegenomen maar de minst belangrijke van de drie wensen.

Nu rijd ik een Alto 1.0 en als er geen water voor zou inlopen hield ik 'm nog even, ook al is deze auto absoluut niet zuinig. De Swift 1.3 die ik hiervoor had was veel zuiniger. De auto lekt water onder de bijrijders mat, het is ondertussen een kleine vijver. Meerdere monteurs hebben er onverrichte zake naar gekeken met de mededeling dat ze geen prijsopgaaf kunnen geven. Die moet ik hebben aangezien de auto maar amper 1000 euro heeft gekost.

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 09 mar 2016 14:54

Als een Polo automaat ook dit ongeveer verbruikt is er niets aan de hand lijkt mij. Een automaat verbruikt nu eenmaal meestal wat meer dan een handgeschakelde auto. maar het blijven fijne auto's, en dat is ook wat waard, toch?
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Terug naar “Algemene Zaken”