Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor StillAwake » 01 mar 2016 10:12

Ik probeerde vanmorgen een lampje van mijn auto te vervangen.
De halve voorkant moest gedemonteerd worden!
Bizar...

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 mar 2016 13:13

StillAwake schreef:Ik probeerde vanmorgen een lampje van mijn auto te vervangen.
Bizar...

Dat zal een truc zijn van de autofabrikanten om het doe-het-zelven moeilijker te maken. Bewust ontwerp. En de garage verdient zo ook meer aan het onderhoud van je auto.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 01 mar 2016 13:23

Niet van praktische waarde voor hier, maar het is toch wel leuk. Het nieuwe superlatief op automobiel gebied, de Bugatti Chiron.
Een 8 liter motor met 16 cilinders, en met vier turbo's erop. Het maximum vermogen is 1500 pk. De topsnelheid hebben ze begrensd om het nog een beetje fatsoenlijk te houden. Bij 420 km/u vonden ze het wel genoeg.

Afbeelding

Over Bugatti gesproken, ik kwam kort geleden nog even iets tegen over wat het kost om een Bugatti te hebben, naar aanleiding van eentje die te koop staat. Niet zo goedkoop, om het heel bescheiden uit te drukken.
Der Betriebskosten-Riese
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2016 13:38

StillAwake schreef:Ik probeerde vanmorgen een lampje van mijn auto te vervangen.
Bizar...

Ja stom he. Maar goed, als ik daarmee naar mijn dealer rij doet die het gratis, hoef dan alleen het lampje te betalen.

Ben trouwens erg bij met mijn Honda Jazz. Wel een vooruitgang na onze oude Sirion 2 zonder airco en zo. Niet dat je die airco voor de warmte nodig hebt maar met vochtig koud weer waren de ramen nauwelijks droog en ontwasemd te krijgen. Dat is zoveel beter. En hoewel ik heel soms de versnellingspook nog wel even mis bevalt automaat rijden me verder erg goed. En dingen als cruise control en zo zijn heerlijk. Al met al een erg fijne auto. En ik ben nu al fan van de "magic seats". Je kan naast de achterbank plat leggen, ook de zitting opklappen waardoor je laadruimte vanaf de bodem hebt.

Afbeelding

Afbeelding
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 mar 2016 15:39

Boekenlezer schreef:Dat zal een truc zijn van de autofabrikanten om het doe-het-zelven moeilijker te maken. Bewust ontwerp. En de garage verdient zo ook meer aan het onderhoud van je auto.

Dan kennen ze mij nog niet, ik doe het allemaal zelf.
En de officiele dealer blijft al helemaal met zijn vingers van mijn auto af. Die heft me inmiddels iets te vaak zaken in rekening gebracht zonder ze uitgevoerd te hebben...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 mar 2016 15:41

Marnix schreef:
Ja stom he. Maar goed, als ik daarmee naar mijn dealer rij doet die het gratis, hoef dan alleen het lampje te betalen.

Zo'n garage heb ik ook wel (principieel geen merkdealer), maar om voor een lampje naar de garage te gaan voelt voor mij als de electrician bellen em een stekker in het stopcontact te steken...

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 01 mar 2016 15:46

Marnix schreef:Ja stom he. Maar goed, als ik daarmee naar mijn dealer rij doet die het gratis, hoef dan alleen het lampje te betalen.

Ik niet. :D
StillAwake schreef:maar om voor een lampje naar de garage te gaan voelt voor mij als de electrician bellen em een stekker in het stopcontact te steken...

Waarom maken ze die koplampen niet beter en gemakkelijker bereikbaar?
Zonder speciaal gereedschap lukt het echt niet en een ervaren monteur is er best nog ff mee bezig.
En dat voor nop. Service. d:)b
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 01 mar 2016 15:48

Klopt. Zou wel fijn zijn als het wat makkelijker kon. Want als op vakantie je koplamp er mee ophoudt of ergens anders wanneer je niet bij de dealer in de buurt bent (wel eens gebeurd hier) is het wel fijn als je het zelf kan doen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 01 mar 2016 15:52

Chaya schreef:Waarom maken ze die koplampen niet beter en gemakkelijker bereikbaar?
Zonder speciaal gereedschap lukt het echt niet en een ervaren monteur is er best nog ff mee bezig.
En dat voor nop. Service. d:)b

Geen idee.
Ik had overigens geen speciaal gereedschap nodig, met een platte schroevendraaier, sleutel 11 en een kruiskopschrovendraaier lukte het uiteindelijk ook.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 mar 2016 13:43

StillAwake schreef:Zo'n garage heb ik ook wel (principieel geen merkdealer), maar om voor een lampje naar de garage te gaan voelt voor mij als de electrician bellen em een stekker in het stopcontact te steken...

Daar heb ik geen last van, ging zelfs om de bandenspanning te laten controleren ff naar de garage. Soms moet je er gebruik van maken dat je blond, vrouw en jong bent 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 02 mar 2016 16:07

LeChat schreef:Daar heb ik geen last van, ging zelfs om de bandenspanning te laten controleren ff naar de garage. Soms moet je er gebruik van maken dat je blond, vrouw en jong bent 8)

Ik ben alleen blond, de rest weet ik niet geloofwaardig over te brengen....

mohamed

Berichtdoor mohamed » 02 mar 2016 22:12

Marnix schreef:Ben trouwens erg bij met mijn Honda Jazz. Wel een vooruitgang na onze oude Sirion 2 zonder airco en zo. Niet dat je die airco voor de warmte nodig hebt maar met vochtig koud weer waren de ramen nauwelijks droog en ontwasemd te krijgen. Dat is zoveel beter. En hoewel ik heel soms de versnellingspook nog wel even mis bevalt automaat rijden me verder erg goed. En dingen als cruise control en zo zijn heerlijk. Al met al een erg fijne auto. En ik ben nu al fan van de "magic seats". Je kan naast de achterbank plat leggen, ook de zitting opklappen waardoor je laadruimte vanaf de bodem hebt.

Afbeelding

Afbeelding

Leuke auto!

Schakelbakken zijn achterhaald en nabij de verdwijning wat mij betreft, waarom iets handmatig willen doen wat geautomatiseerd is? Belachelijk en zo 2000!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 02 mar 2016 22:52

Hm ja ach. Ik snap de charme van het schakelen ook wel weer, plus dat automaten lang niet altijd zo efficient zijn geweest. Afremmen op de motor is er bijvoorbeeld niet bij dus je gebruik je remmen meer, in de bergen heb je ook met "bergstanden" iets minder controle. En als je een keer wat harder op wil trekken heb je pech.

Het rijdt gewoon heel makkelijk en dat is fijn, maar je hebt iets minder in de hand wat je kan doen. Nou vind ik dat doorgaans niet zo erg maar ooit weer een schakelbak hebben zou ik ook zeker geen ramp vinden.

Overigens heeft de Jazz (en dat is vrij uniek voor een normale auto) schakel-flippers op het stuur zitten waarmee je de automaat kan overrulen als je dat wil :) leuk om een keer mee te spelen en vooral ook handig in de bergen.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 03 mar 2016 07:11

mohamed schreef:Schakelbakken zijn achterhaald en nabij de verdwijning wat mij betreft, waarom iets handmatig willen doen wat geautomatiseerd is? Belachelijk en zo 2000!

Toch verwacht ik niet dat de handbak ooit helemaal zal verdwijnen.
Vooral auto's die veel kilometers hebben gedraaid hebben vaak bakproblemen, en dat is bij een automaat lastiger te verhelpen dan bij een handbak.
Vooral de koppelomvormer blijft een teer punt, wellicht dat de gerobitiseerde handbak (Porsche gebruikt die technologie) daar verandering in aanbrengt?

Ik zou zelf niet snel een automaat kopen, het is me de meerprijs niet waard...

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 mar 2016 10:24

Marnix schreef:Hm ja ach. Ik snap de charme van het schakelen ook wel weer, plus dat automaten lang niet altijd zo efficient zijn geweest. Afremmen op de motor is er bijvoorbeeld niet bij dus je gebruik je remmen meer, in de bergen heb je ook met "bergstanden" iets minder controle. En als je een keer wat harder op wil trekken heb je pech.

Het rijdt gewoon heel makkelijk en dat is fijn, maar je hebt iets minder in de hand wat je kan doen. Nou vind ik dat doorgaans niet zo erg maar ooit weer een schakelbak hebben zou ik ook zeker geen ramp vinden.

Overigens heeft de Jazz (en dat is vrij uniek voor een normale auto) schakel-flippers op het stuur zitten waarmee je de automaat kan overrulen als je dat wil :) leuk om een keer mee te spelen en vooral ook handig in de bergen.

Beide hebben voors en tegens, maar een automaat bevalt mij erg goed. Nooit een afslaande auto en nimmer een verkeerde versnelling pakken, of de koppeling niet goed indrukken. Bij tijd en wijle is rijden in een schakelbak alsof je in een koets rijdt. :clown:

Terug naar “Algemene Zaken”