Moderators: johannes1, Moderafo's
StillAwake schreef:Ik probeerde vanmorgen een lampje van mijn auto te vervangen.
De halve voorkant moest gedemonteerd worden!
Bizar...
StillAwake schreef:Ik probeerde vanmorgen een lampje van mijn auto te vervangen.
De halve voorkant moest gedemonteerd worden!
Bizar...
Boekenlezer schreef:Dat zal een truc zijn van de autofabrikanten om het doe-het-zelven moeilijker te maken. Bewust ontwerp. En de garage verdient zo ook meer aan het onderhoud van je auto.
Marnix schreef:
Ja stom he. Maar goed, als ik daarmee naar mijn dealer rij doet die het gratis, hoef dan alleen het lampje te betalen.
Marnix schreef:Ja stom he. Maar goed, als ik daarmee naar mijn dealer rij doet die het gratis, hoef dan alleen het lampje te betalen.
StillAwake schreef:maar om voor een lampje naar de garage te gaan voelt voor mij als de electrician bellen em een stekker in het stopcontact te steken...
Chaya schreef:Waarom maken ze die koplampen niet beter en gemakkelijker bereikbaar?
Zonder speciaal gereedschap lukt het echt niet en een ervaren monteur is er best nog ff mee bezig.
En dat voor nop. Service.
StillAwake schreef:Zo'n garage heb ik ook wel (principieel geen merkdealer), maar om voor een lampje naar de garage te gaan voelt voor mij als de electrician bellen em een stekker in het stopcontact te steken...
LeChat schreef:Daar heb ik geen last van, ging zelfs om de bandenspanning te laten controleren ff naar de garage. Soms moet je er gebruik van maken dat je blond, vrouw en jong bent
Marnix schreef:Ben trouwens erg bij met mijn Honda Jazz. Wel een vooruitgang na onze oude Sirion 2 zonder airco en zo. Niet dat je die airco voor de warmte nodig hebt maar met vochtig koud weer waren de ramen nauwelijks droog en ontwasemd te krijgen. Dat is zoveel beter. En hoewel ik heel soms de versnellingspook nog wel even mis bevalt automaat rijden me verder erg goed. En dingen als cruise control en zo zijn heerlijk. Al met al een erg fijne auto. En ik ben nu al fan van de "magic seats". Je kan naast de achterbank plat leggen, ook de zitting opklappen waardoor je laadruimte vanaf de bodem hebt.
mohamed schreef:Schakelbakken zijn achterhaald en nabij de verdwijning wat mij betreft, waarom iets handmatig willen doen wat geautomatiseerd is? Belachelijk en zo 2000!
Marnix schreef:Hm ja ach. Ik snap de charme van het schakelen ook wel weer, plus dat automaten lang niet altijd zo efficient zijn geweest. Afremmen op de motor is er bijvoorbeeld niet bij dus je gebruik je remmen meer, in de bergen heb je ook met "bergstanden" iets minder controle. En als je een keer wat harder op wil trekken heb je pech.
Het rijdt gewoon heel makkelijk en dat is fijn, maar je hebt iets minder in de hand wat je kan doen. Nou vind ik dat doorgaans niet zo erg maar ooit weer een schakelbak hebben zou ik ook zeker geen ramp vinden.
Overigens heeft de Jazz (en dat is vrij uniek voor een normale auto) schakel-flippers op het stuur zitten waarmee je de automaat kan overrulen als je dat willeuk om een keer mee te spelen en vooral ook handig in de bergen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten