Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Wat is de reden dat je deze brief/mail hier plaatst?
En ga je het antwoord - als je dat krijgt - hier ook plaatsen?
Want in dat geval dient ds. de Vries dit wel te weten denk ik.
Haha, ik heb het direct maar even verbetert.GDK schreef:Dat is wel een leuke!
Okay. Denk je dat deze brief inhoudelijk iets toevoegt aan de discussie?
Als je een reactie krijgt en je gaat hem plaatsen, dien je m.i. de ds hiervan wel op de hoogte te stellen.
Want het gevaar bestaat dat hij meent een privé reactie te schrijven. Door die op een open forum te plaatsen, schendt je zijn privacy.
naamloos schreef:Eerlijk gezegd ben ik niet van de sola scriptura, maar wél dat niets in tegenspraak mag zijn met de schrift.
Ik heb een brede belangstelling, maar ik hou geen schema bij in mn boekenkeuzes. Bovendien lees ik in hedendaagse boeken vaak citaten uit het vroege christendom. (moet dan wel even de context van die citaten controleren)
ereunao schreef:
Je hebt gelijk dat velen hier naar het andere uiterste doorslaan. Maar je moet soms wel eens aan de andere kant buiten boord gaan hangen om de boot recht te krijgen. Wat je met dat lange citaat bedoelt begrijp ik niet goed, die zeggen alleen dat een mens niet door de werken der wet, maar door het geloof gerechtvaardigd wordt. en dat wordt door geen van ons betwist. En ik zet ook niet alles op de kaart van Israël als ik Israël zijn eigen plaats in het heilsplan van God tot redding van Zijn ganse schepping geef. Het is gewoon een Schriftuurlijk gegeven dat de verbonden niet met de kerk, maar met Israël gesloten zijn. Wij als kerk delen alleen in de verzoening van het N.V. omdat die voor Israël en de Gemeente v.Chr. dezelfde is. Maar de Gemeente komt daardoor niets tekort integendeel zij heeft als de hemelse bruid van de Koning een veel heerlijker erfdeel als Israël Want zij wordt bij Zijn komst met Hem geopenbaard in een opstandingslichaam en zal Hem gelijk zijn Koll.3:4;1Joh.3:2 En wat W.a Brakel betreft; die leerde het post-chiliasme. Kerk en Israël tot een volk verenigd in een 1000jarige heerlijke kerkstaat op aarde voor de opstanding en de wederkomst. En dat is een onmogelijke constructie. Want de positie van de Gemeente is een hemelse, die van Israël een aardse
.ereunao
Welk verbond(en) wordt doorgetrokken naar de heidenen?Johan100 schreef: Dat lange citaat is Galaten 3, waarin ik inderdaad lees dat men niet door de werken de wet gerechtvaardigd wordt, maar door het geloof. Maar ook dat het verbond doorgetrokken wordt naar de heidenen, of mede-erfgenamen worden, wel op voorwaarde van geloof dan.
Uhhm, in mijn ogen lees jij het anders dan het zwart op wit staat.Johan100 schreef:lees je Efeze 2 nu echt anders, dan het er zwart op wit staat!?
Ik snap mn eigen verhaal heel goed hoor.Johan100 schreef:prima, dan geloof jij dat warrige verhaal van jezelf, wat je zelf amper snapt volgens mij.
ik laat de Schrift wel gewoon spreken.
Tip: Let bij het lezen van met name Ef 1 en 2 eens op de persoonsvormen die Paulus gebruikt. Wie is de 1e persoon? Wie is de 2e persoon?Johan100 schreef:lees je Efeze 2 nu echt anders, dan het er zwart op wit staat!?
Ef.2:11-20
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten