Quasi schreef:Heb je zelf niet in de gaten dat je vanuit dezelfde parochie aan het preken bent? Op dit moment devalueer je de filosofie weer ten opzichte van de natuurwetenschap. Dat is prima, maar niet helemaal correct. Misschien is het boek 'Waarom de wereld niet bestaat' van Markus Gabriel een aanrader in deze discussie.
Ik devalueer filosofie helemaal niet. Ik heb notabene een aantal berichten terug nog een uitleg gepost wat ik van filosofie vindt.
Quasi schreef:Nee, precies andersom. Je draait het nu om, maar jij bent hier degene die dusdanig afbakent dat het niet in jouw straatje past. Het is dan wel erg jammer dat je het nu ineens op mijn bordje legt.
Nogmaals, ik heb het over een heel specifieke subset van de filosofie die gebruikt wordt om natuurwetenschappelijke feiten te ontkrachten.
Quasi schreef:En omdat jij vermoedelijk alleen een wetenschappelijke basis voor zo'n wereld wilt hebben snap je hopelijk zelf ook dat dit één van de meest falende argumenten is die ik ooit gezien heb. Als je iets anders bedoelt, prima, maar anders is gewoon een non-argument.
Ik 'wil' helemaal geen wetenschappelijke basis voor de wereld. Je draait het spelletje om. Voor natuurwetenschappelijke feiten zijn ladingen bewijs. Voor de filosofische argumenten tegen deze natuurwetenschappelijke feiten zijn er alleen filosofische argumenten. Het spijt me, maar filosofische argumenten hebben nou 1x minder gewicht dan natuurwetenschappelijke feiten. Puur en alleen omdat bij filosofische argumenten het empirische element ontbreekt. Ik hoor het wel als je op basis van filosofische argumenten een werkende magnetron kan bouwen.