De zondag.

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Re: De zondag.

Berichtdoor bernard 3 » 21 feb 2016 21:25

Nina schreef:Maar waar lee sik dan in de Bijbel dat God de sabbat heeft vervangen voor een zondag?
Dat we de sabbat niet meer behoeven te vieren, en dat we alle wetten die golden voor de sabbat moeten overhevelen naar de zondag?

Dit lees je nergens in de Bijbel want de zondagsrust is een Rooms Katholieke instelling en het is het door haarzelf verklaarde TEKEN BIJ UITSTEK van haar autoriteit.
De zondag is een katholieke instelling en de aanspraak ervan kan slechts op katholieke beginselen verdedigd worden…Van het begin tot het einde van de H.Schrift is er geen enkele tekst, die recht geeft om de wekelijkse openbare eredienst te verplaatsen van de laatste dag van de week naar de eerste
the Catholic Press, Sydny, Australie, 1900

Het is een goede zaak om de Presbyterianen, Baptisten, Methodisten en alle andere christenen er aan te herinneren dat de Bijbel hen nergens steunt in hun houden van de zondag. De zondag is een instelling van de Rooms-Katholieke kerk, en diegenen die deze dag vieren , houden een gebod van de Rooms-Katholieke kerk.
Priest Brady, in an address, reported in the Elizabeth N.J. News, 18 maart 1903

Protestanten..aanvaarden liever de zondag dan de zaterdag als dag van openbare aanbidding, nadat de Rooms Katholieke kerk deze dag verandert heeft…Maar de Protestanten realiseren zich niet dat…door het houden van de zondag zij het gezag van de woordvoerder van de kerk , de paus, accepteren.
Our Sunday Visitor, 15 februari 1950

Wat wel in de Bijbel wordt geleerd is het feit dat de zondagsrust meer en meer zal worden aanvaard en tenslotte ook wettelijk zal verplicht gesteld worden.
En in dit verband is het dan ook interessant en opmerkelijk wat de laatste jaren aan gang is tussen de “christelijke” kerken onderling en hoe de Paus daar als drijvende kracht in fungeert.

De onlangs publiekelijke bevestiging van dit gebeuren met de Russisch Orthodoxe Patriarch is enkel een laatste feit van een hele reeks voorafgaande gebeurtenissen in dit verband. Gedurende 2015 vonden heel wat samenkomsten plaats waarbij de Paus als bemiddelaar optrad tussen zowel religieuze gemeenschappen, politieke leiders en staatshoofden, vakbondsleiders als milieuorganisaties;

Gedurende hetzelfde jaar zijn praktisch alle leiders van voorgenoemde groepen in het Vaticaan de revue gepasseerd en hebben de geestelijke leiders van alle wereldreligiën, in Koeweit, een document tot samenwerken in eenheid met het Pausdom gesigneerd.

Ook werd de Paus halfweg verleden jaar door de voorzitter als de grote morele leider voorgesteld.. Dit gedurende het groot congres van de meeste Protestantse kerken in de USA, nadat hij hen had toegesproken bij middel van een video boodschap,
Dezelfde titel namelijk; “ de grote morele wereldleider” werd hem publiekelijk toegemeten door een congreslid tijdens zijn toespraak aan het voltallig Amerikaans Congres in aanwezigheid van de Paus.

Overal ter wereld wordt hij dan ook zowel door de leiders als door de massa meer en meer als de grote verzoener ( zowel politiek als religieus) aangenomen.
Alsook als de milieuverdediger, maatschappij en gezinshereniger door het voorstel om een tijdstip (zondag) van rust en samenhorigheid te willen brengen zowel in het gezin als in de maatschappij.
Om dit als morele leider te kunnen verwezenlijken heeft hij dan ook tijdens zijn USA reis aan het Congres duidelijk gemaakt dat een steun van het parlement ( wetsvoorstellen) hiervoor onontbeerlijk is.

Ook in Europa wordt met milieuorganisaties en vakbonden samengewerkt aan het behalen van 1 miljoen handtekeningen ( reeds meer dan zeshonderdduizend bereikt) om zodoende te voldoen aan de voorwaarde om een wetsvoorstel betreffende zondagsrust op de agenda te plaatsen in het Europees parlement.

Wij zijn dus in een zeer interessante tijd aanbeland. Het is nu nog enkel afwachten wat de volgende stappen zullen zijn van de Paus om samen met de Protestanten in de USA tot een nationale Zondagswet te komen . Die dan vervolgens ook zijn weg naar Europa en andere werelddelen zal vinden.

Want dit is nu juist hetgeen Gods Woord ons leert dat zal gebeuren.
Waarbij allen zich oecumenisch zullen verenigen onder de Paus en Zijn dag van rust zullen aanvaarden en opleggen aan de mensheid. En zodoende allen één zullen worden, een oecumenische éénheid in opstand tegen God en zijn gebod net zoals ten tijde van Babel.

Wij beleven dan ook op vandaag een interessante tijd om te kunnen ontdekken of vaststellen op welke wijze Gods Woord zich op vandaag aan het volterekken is en welke positie wij daarin zullen nemen. Ofwel gehoorzaamheid aan God ofwel gehoorzaamheid aan de mens..

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 21 feb 2016 21:35

En morgen zal cursusleider Bernard nauwkeurig beschrijven hoe we een door het ZDA gepatenteerd hoedje kunnen maken van aluminiumfolie. :-oo

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 21 feb 2016 23:59

bernard 3 schreef:
Dit lees je nergens in de Bijbel want de zondagsrust is een Rooms Katholieke instelling en het is het door haarzelf verklaarde TEKEN BIJ UITSTEK van haar autoriteit.
De zondag is een katholieke instelling en de aanspraak ervan kan slechts op katholieke beginselen verdedigd worden…Van het begin tot het einde van de H.Schrift is er geen enkele tekst, die recht geeft om de wekelijkse openbare eredienst te verplaatsen van de laatste dag van de week naar de eerste

Het is een goede zaak om de Presbyterianen, Baptisten, Methodisten en alle andere christenen er aan te herinneren dat de Bijbel hen nergens steunt in hun houden van de zondag. De zondag is een instelling van de Rooms-Katholieke kerk, en diegenen die deze dag vieren , houden een gebod van de Rooms-Katholieke kerk.

Protestanten..aanvaarden liever de zondag dan de zaterdag als dag van openbare aanbidding, nadat de Rooms Katholieke kerk deze dag verandert heeft…Maar de Protestanten realiseren zich niet dat…door het houden van de zondag zij het gezag van de woordvoerder van de kerk , de paus, accepteren.

Is niet helemaal waar. Er staan wel wat geschiedenisfoutjes in. Verdiep je eens in de geschiedenis, dan zie je dat de dicipelen bijeenkwamen op de eerste dag van de week, de opstandingsdag. De vroege kerk heeft dit automatisch overgenomen. Vanuit die kerk zijn er allerlei dwalingen binnengeslopen eeuwen later. Pelagianisme, arianisme, gnostiek o.a waar Augustinus o.a tegen streed. Daarna de dwaling van de heiligenverering, beeldendienst, biecht, reliquieen, paapse mis, waardoor het ware evangelie buitenspel kwam te staan met een duistere middeleeuwen als gevolg. Vanaf de reformatie 16e eeuw is er pas officieel sprake van een roomse kerk, zij hebben de dwalingen in stand gehouden en de protestanten hebben zich afgesplitst.
Je ziet trouwens duidelijk in de bijbel dat er iets veranderd is met betrekking tot de sabbat in het nieuwe testament t.o.v. het o.t.. Lees Mattheus 12:1-8 maar.
De apostelen op den sabbat aren plukkende, worden door Christus verantwoord. 9 Christus geneest een dorre hand op den sabbat en verdedigt hetzelve. 14 Ontwijkt de lagen der farizeeën en geneest allerlei krankheden. 16 Verbiedt zulks ruchtbaar te maken, om de profetie van Jesaja te vervullen. 22 Werpt een duivel uit een blinde en stomme, en wederlegt de lasteringen der farizeeën.

Het aren plukken op den sabbat
1 INa dien tijd ging Jezus op een sabbatdag door het gezaaide, en Zijn discipelen hadden honger en begonnen aren te plukken en te eten. a Deut. 23:25. Mark. 2:23. Luk. 6:1.
2 En de farizeeën dat ziende, zeiden tot Hem: Zie, Uw discipelen doen bwat niet is geoorloofd te doen op den sabbat. b Ex. 20:10.
3 Maar Hij zeide tot hen: Hebt gij niet gelezen wat David gedaan heeft, toen hem hongerde, en hun die met hem waren?
4 Hoe hij gegaan is in het huis Gods, en de ctoonbroden gegeten heeft, die hem niet geoorloofd waren te eten, noch ook hun die met hem waren, dmaar den priesters alleen? c 1 Sam. 21:6. d Ex. 29:33. Lev. 24:9.
5 eOf hebt gij niet gelezen in de Wet, dat de priesters den sabbat ontheiligen in den tempel op de sabbatdagen, en nochtans onschuldig zijn? e Num. 28:9.
6 En Ik zeg u, dat fEen, meerder dan de tempel, hier is. f 2 Kron. 6:18.
7 Doch zo gij geweten hadt wat het is: gIk wil barmhartigheid en niet offerande, gij zoudt de onschuldigen niet veroordeeld hebben. g Hos. 6:6. Micha 6:8. Matth. 9:13; 23:23.
8 hWant de Zoon des mensen is een Heere ook van den sabbat.
lees: http://statenvertaling.nl/tekst.php?bb= ... d=1#startg
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 feb 2016 06:23

Afbeelding

Kan nog interessant worden dit topic.
In de ene hoek een 19e eeuwse adventistische sektariër en in de andere hoek vers uit de teletijdmachine van Professor Barabas, nog vol van 16e eeuwse propaganda protestant. Eens zien wie van die twee het verste kan plassen. Beide hebben ze weinig tot niets met christelijke geschiedenis zo te lezen. :D

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 22 feb 2016 09:11

bernard 3 schreef:

Wat wel in de Bijbel wordt geleerd is het feit dat de zondagsrust meer en meer zal worden aanvaard en tenslotte ook wettelijk zal verplicht gesteld worden.
En in dit verband is het dan ook interessant en opmerkelijk wat de laatste jaren aan gang is tussen de “christelijke” kerken onderling en hoe de Paus daar als drijvende kracht in fungeert.

De onlangs publiekelijke bevestiging van dit gebeuren met de Russisch Orthodoxe Patriarch is enkel een laatste feit van een hele reeks voorafgaande gebeurtenissen in dit verband. Gedurende 2015 vonden heel wat samenkomsten plaats waarbij de Paus als bemiddelaar optrad tussen zowel religieuze gemeenschappen, politieke leiders en staatshoofden, vakbondsleiders als milieuorganisaties;

Gedurende hetzelfde jaar zijn praktisch alle leiders van voorgenoemde groepen in het Vaticaan de revue gepasseerd en hebben de geestelijke leiders van alle wereldreligiën, in Koeweit, een document tot samenwerken in eenheid met het Pausdom gesigneerd.

Ook werd de Paus halfweg verleden jaar door de voorzitter als de grote morele leider voorgesteld.. Dit gedurende het groot congres van de meeste Protestantse kerken in de USA, nadat hij hen had toegesproken bij middel van een video boodschap,
Dezelfde titel namelijk; “ de grote morele wereldleider” werd hem publiekelijk toegemeten door een congreslid tijdens zijn toespraak aan het voltallig Amerikaans Congres in aanwezigheid van de Paus.

Overal ter wereld wordt hij dan ook zowel door de leiders als door de massa meer en meer als de grote verzoener ( zowel politiek als religieus) aangenomen.
Alsook als de milieuverdediger, maatschappij en gezinshereniger door het voorstel om een tijdstip (zondag) van rust en samenhorigheid te willen brengen zowel in het gezin als in de maatschappij.
Om dit als morele leider te kunnen verwezenlijken heeft hij dan ook tijdens zijn USA reis aan het Congres duidelijk gemaakt dat een steun van het parlement ( wetsvoorstellen) hiervoor onontbeerlijk is.

Ook in Europa wordt met milieuorganisaties en vakbonden samengewerkt aan het behalen van 1 miljoen handtekeningen ( reeds meer dan zeshonderdduizend bereikt) om zodoende te voldoen aan de voorwaarde om een wetsvoorstel betreffende zondagsrust op de agenda te plaatsen in het Europees parlement.

Wij zijn dus in een zeer interessante tijd aanbeland. Het is nu nog enkel afwachten wat de volgende stappen zullen zijn van de Paus om samen met de Protestanten in de USA tot een nationale Zondagswet te komen . Die dan vervolgens ook zijn weg naar Europa en andere werelddelen zal vinden.

Want dit is nu juist hetgeen Gods Woord ons leert dat zal gebeuren.
Waarbij allen zich oecumenisch zullen verenigen onder de Paus en Zijn dag van rust zullen aanvaarden en opleggen aan de mensheid. En zodoende allen één zullen worden, een oecumenische éénheid in opstand tegen God en zijn gebod net zoals ten tijde van Babel.

Wij beleven dan ook op vandaag een interessante tijd om te kunnen ontdekken of vaststellen op welke wijze Gods Woord zich op vandaag aan het volterekken is en welke positie wij daarin zullen nemen. Ofwel gehoorzaamheid aan God ofwel gehoorzaamheid aan de mens..

De paus heeft al succes zie ik!: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... g_1_973711 :-k

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 22 feb 2016 09:34

Beste Johan 100
Daar ikzelf geen geschiedkundige ben heb ik van anderen, naar mijn mening autoriteiten op dit gebied, een en ander overgenomen. En als er daar nu wat geschiedkundige foutjes ingeslopen zijn laat ik dit voor hun rekening.
Het is echter toch opmerkelijk dat uit de verschillende religieuze richtingen men tot hetzelfde besluit komt . Namelijk dat het rusten op de zondag op geen enkele Bijbelse grond berust en zeker geen vervanging kan zijn voor de Sabbatsrust.
Hierbij nog enkele uitspraken als bevestiging hiervan.
“Wij hebben de zevende dag naar de eerste verplaatst, van zaterdag naar zondag , op het gezag van de ene heilige , katholieke apostolische kerk van Christus”
(Bishop Symour, Waarom wij de zondag houden ) ((Episcopale kerk))

Geen enkele kerkelijke auteur uit die dagen ( de eerste eeuwen na Christus ) is daarom op de gedachte gekomen om te beweren dat de zondag zoiets als een Christelijke sabbat zou zijn(…) een direct gebod van Jezus zelf of de apostelen om in de plaats van de sabbat de zondag te vieren kon men immer niet aanvoeren. ( prof Dr. K. Runia. De zondag onder druk ; uitgeverij KOK Kampen , 1996 p 11 ) (( gereformeerde kerken van Nederland

“God gaf eenvoudig weg Zijn ( de Rooms-katholieke) kerk de macht om welke dag of dagen dan ook apart te stellen. Zij beoordeelt welke dagen geschikt zijn als heilige dagen. De kerk koos de zondag, de eerste dag van de week en in de loop van de tijd voegde zij andere heilige dagen toe” (Vincent J . Kelly, Forbidden Sunday and Feast-day Occupations p2 )

De zondag is geen verplaatste sabbatdag; de zondag is onder leiding van de Heilige Geest geworden tot de dag waarop wij de opstanding van de Heer in het bijzonder herdenken; op grond van de Heilige Schrift kan de zondagsarbeid als zodanig niet worden verboden of als zondig worden gekwalificeerd
De generale synode van Middelburg 1965/66

Wat mij echter hierin wel het meest interesseert is wat Gods Woord ons leert en voorspelt met betrekking tot deze toestand.
Daarom wilde ik jullie aandacht eens vestigen op hetgeen zich op vandaag feitelijk aan het voltrekken is.

ereunao

Berichtdoor ereunao » 22 feb 2016 09:38

Yoshi:
En morgen zal cursusleider Bernard nauwkeurig beschrijven hoe we een door het ZDA gepatenteerd hoedje kunnen maken van aluminiumfolie

Ja, het is pure onzin, het rammelt aan alle kanten. Want de viering van de zondag gaat heilshistorisch niet terug op de 4e gebod van de decaloog, maar op de opstanding v.Chr. En dat is de 8e dag en een nieuwe schepping 2Kor.5:17. Maar de sabbat is de trouwring van Gods huwelijksverbond met Israël aan de Sinaï dat nooit op een ander volk is overgegaan. Ezech. 20:12 en 20 ereunao

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 feb 2016 10:02

De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. (Rom 14:5-6a)

Ik lees ook nergens een instelling van een zondag noch enig andere feestdag in het NT. Maar bovenstaande tekst laat mij wel zien dat waar je ook voor kiest, je voor jezelf overtuigd moet zijn van de juistheid, zolang men er maar geen gebod van maakt. In beide gevallen tot eer van God.

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. (Mat.11:28)

Onze rust is niet meer afhankelijk van wettelijke verplichtingen. Jezus geeft rust en dat op elke dag...

Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest dags, of der nieuwe maan, of der sabbatten; Welke zijn een schaduw der toekomende dingen, maar het lichaam is van Christus. (Kol.2:16-17)

Gij onderhoudt dagen, en maanden, en tijden, en jaren. Ik vrees voor u, dat ik niet enigszins tevergeefs aan u gearbeid heb. (Gal.4:10)

Uit bovenstaande verzen maak ik wel op dat de Schrift het houden van de sabbat veroordeeld. Niet doen dus!

De enige reden die ik mij kan voorstellen om een bepaalde dag te reserveren, is om de samenkomsten op te organiseren waarin de sacramenten gebruikt kunnen worden en om elkaar op te bouwen in het geloof dmv gebruik maken van uw door God geschonken talenten. Een goed gebruik dus en geen verplichting meer, dit alles tot Zijn eer.

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 22 feb 2016 14:22

JohannesHermanus schreef:De een acht wel den enen dag boven den anderen dag; maar de ander acht al de dagen gelijk. Een iegelijk zij in zijn eigen gemoed ten volle verzekerd. Die den dag waarneemt, die neemt hem waar den Heere; en die den dag niet waarneemt, die neemt hem niet waar den Heere. (Rom 14:5-6a)

Ik lees ook nergens een instelling van een zondag noch enig andere feestdag in het NT. Maar bovenstaande tekst laat mij wel zien dat waar je ook voor kiest, je voor jezelf overtuigd moet zijn van de juistheid, zolang men er maar geen gebod van maakt. In beide gevallen tot eer van God.

Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven. Neemt Mijn juk op u, en leert van Mij, dat Ik zachtmoedig ben en nederig van hart; en gij zult rust vinden voor uw zielen. (Mat.11:28)

Onze rust is niet meer afhankelijk van wettelijke verplichtingen. Jezus geeft rust en dat op elke dag...

Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest dags, of der nieuwe maan, of der sabbatten; Welke zijn een schaduw der toekomende dingen, maar het lichaam is van Christus. (Kol.2:16-17)

Gij onderhoudt dagen, en maanden, en tijden, en jaren. Ik vrees voor u, dat ik niet enigszins tevergeefs aan u gearbeid heb. (Gal.4:10)

Uit bovenstaande verzen maak ik wel op dat de Schrift het houden van de sabbat veroordeeld. Niet doen dus!

De enige reden die ik mij kan voorstellen om een bepaalde dag te reserveren, is om de samenkomsten op te organiseren waarin de sacramenten gebruikt kunnen worden en om elkaar op te bouwen in het geloof dmv gebruik maken van uw door God geschonken talenten. Een goed gebruik dus en geen verplichting meer, dit alles tot Zijn eer.

Zomaar een paar teksten uit de Bijbel plukken zonder rekening te houden met het verband waarin ze geplaatst werden leidt meestal tot hoogst eigenaardige situaties of gevolgtrekkingen die niets meer te maken hebben met de bedoeling van de schrijver.Dit geldt niet enkel voor bovenstaande teksten maar ook voor andere die bijvoorbeeld ertoe hebben geleid om mensen die niet de eigen mening waren toegedaan te vervolgen en te doden.

Wat nu uw conclusie betreft "[u]Uit bovenstaande verzen maak ik wel op dat de Schrift het houden van de sabbat veroordeeld. Niet doen dus!"[/u] zou ik je aanraden om even voldoende tijd te nemen om onderstaande link op te zoeken en de video te bekijken en te beluisteren.
http://adventmedia.nl/video/play/11-een ... -gedenken/
veel kijk en luistergenot en graag uw commentaar

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 feb 2016 15:15

bernard 3 schreef:Zomaar een paar teksten uit de Bijbel plukken zonder rekening te houden met het verband waarin ze geplaatst werden leidt meestal tot hoogst eigenaardige situaties of gevolgtrekkingen die niets meer te maken hebben met de bedoeling van de schrijver.Dit geldt niet enkel voor bovenstaande teksten maar ook voor andere die bijvoorbeeld ertoe hebben geleid om mensen die niet de eigen mening waren toegedaan te vervolgen en te doden.

Maakt u zich niet druk; ik verzeker u dat ik u om geen enkele reden zal vervolgen, laat staan om uw gedachtengoed. Wat ik wel heb gedaan is dat gedachtengoed toetsen aan de Bijbel en daar volgt dan wel een oordeel uit.

bernard 3 schreef:Wat nu uw conclusie betreft "[u]Uit bovenstaande verzen maak ik wel op dat de Schrift het houden van de sabbat veroordeeld. Niet doen dus!"[/u] zou ik je aanraden om even voldoende tijd te nemen om onderstaande link op te zoeken en de video te bekijken en te beluisteren.
veel kijk en luistergenot en graag uw commentaar

De link werkt niet, althans produceert geen geluid. Geeft niks, ik heb wel een behoorlijke voorstelling van de inhoud. Uw berichten lezend ben ik van mening dat u een zevendedags adventist bent. Ik zal u niet veroordelen, maar de leer die u aanhangt is niet Bijbels gefundeerd en is het afwijzen waard. Op geen enkele manier mag men de weg van behoud door genade alleen herdefiniëren dmv insluiten van werken der wet, waar het houden van de sabbat ook onder valt. De zielenslaap, waar u lieden zo overtuigd van bent, is ook niet Bijbels gefundeerd. Tevens lees ik nergens in de Bijbel over een totale vernietiging van de onrechtvaardigen, waarmee u dus ook de hel ontkent. Voorts kan ik niet meegaan in het op een voetstuk plaatsen van de zogenaamde profetes Ellen White en haar gekonkel omtrent e.o.a. onderzoekend oordeel.

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 22 feb 2016 18:59

Beste JohannusHermanus
Het lijkt mij vreemd dat je de link niet heeft kunnen beluisteren. Bij velen nochtans is er geen enkel probleem.
Ik zou je toch aanraden het nogmaals te proberen want ik denk dat dit een oplossing kan bieden aan veel van je bovenstaande ongefundeerde aanhalingen. Waarvan trouwens de meeste totaal geen betrekking hebben op de topic.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 feb 2016 19:09

Ga je voor informatie over Afro-Amerikaanse geschiedenis ook een voorlichtingsvideo van de KKK bekijken? Lijkt me niet.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 feb 2016 19:10

bernard 3 schreef:
Ik zou je toch aanraden het nogmaals te proberen want ik denk dat dit een oplossing kan bieden aan veel van je bovenstaande ongefundeerde aanhalingen. Waarvan trouwens de meeste totaal geen betrekking hebben op de topic.

Vriendelijk bedankt, maar ik heb genoeg onderzoek gedaan om bovenstaande te kunnen staven. Ik hou het hier dan ook bij, want ik ben niet op zoek naar dwalingen.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 feb 2016 11:54

Van mijn oma heb ik gehoord dat zij op zondag niets mocht doen. Vaak was zondag een saaie dag. En toch heb ik als stiltetip: probeer op zondag geen e-mail te lezen of niet met sociale media bezig te zijn," zegt Ronald Koops tegenover Groot Nieuws Radio.

"Ik hanteer deze regel voor mezelf ook. Op zondag zou ik best mijn e-mails en Facebook-berichten mogen lezen. En toch heb ik de bewuste keuze gemaakt om dat niet te doen. Ik vind het heerlijk om één dag in de week te hebben waarbij ik van tevoren weet: op deze dag hoef ik helemaal niets te doen en mag ik alleen dingen doen die goed voor mij en mijn gezin zijn. Zoals naar de kerk gaan, een mooie kerkwandeling maken of vrienden bezoeken."

"Probeer in één maand vier zondagen helemaal los te komen van alles dat met e-mail en sociale media te maken heeft," geeft Ronald mee. "Proberen kan geen kwaad, toch?"
bron: CIP.nl

Goede oproep, zeker in de vastentijd!
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

bompadevlaming2016
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor bompadevlaming2016 » 19 mar 2016 12:29

Beste,

Soms kijk en volg ik met verbazing de discussies en vooral beweringen over bepaalde clips en/of zaken zoals de zondag (-viering).
Wie mij kan uitleggen waar Jezus in de Bijbel de Sabbat van het 4e gebod, tot het gezag (3e gebod van de Katholieke decaloog) heeft gemaakt, zal ik een profeet noemen. Nergens heeft Jezus ook maar één titel of jota veranderd van de decaloog die, notabene, niet alleen de basis is het van het oordeel, maar ook onveranderlijk is omdat de decaloog de grondwet is van het hemels Kanaän of daar waar de vrouw (Reine-) is het Hemels Jeruzalem.
Zo ook met de Islam, Iedereen leest de Bijbel van voren naar achteren en terug en toch zegt men dat de Islam hetzelfde is voor Arabieren als voor de Christenen in de Westerse wereld. Dat staat nergens in de Bijbel, in tegendeel. Het is zelfs zo dat de Machtsstaat Rome en Mekka (de Paus en Kalief) beiden hun bron vinden bij de profeten van Egypte en in essentie van hun verwarrende profetie, in plaats bij de profeten van Israël (Christus dus) Interessant is dus samengevat deze presentatie: https://www.youtube.com/watch?v=6ozKcXFMBQk
Wat de zondag, in dat verband aan gezag inneemt, in de plaats van de Sabbat voor de Christenen, zien we hier verwoord in een claim die de Machtsstaat Rome opeist: Afbeelding Persoonlijk geloof ik dat als we zeggen 'in Christus' te zijn, dat we dan ook een Geestelijk volk (zouden moeten) zijn! Want Jezus zegt zelf dat Zijn volk Geestelijk is (naar Zijn Geest en gerechtigheid)
Zeer verwonderlijk dat dus (notabene) de Machtsstaat Rome en haar Hoofd er op wijst dat zij die Christus willen navolgen een gemeenschap moeten zoeken die de Sabbat van het 4e gebod navolgt. En daarmee is dus ook gezegd, dat de Rooms Katholieke kerk duidelijk zegt dat zij geen Christus is, maar dat zij er bij blijft dat zij een Plaatsbekledende rol spelen. Jezus zegt in de Bijbels dat er twee christelijke groepen zijn en dat in de eindtijd dezen zich zullen scheiden; twee Israëls dus. Eén in het vlees (Rome= moederkerk) en de groep Christenen die op basis van de (Geestelijke toepassing-) de wet in Christus ervaart en voorleeft. Welnu onze Hooge Priester is in het hemels Jeruzalem en niet in het aardse! Duidelijk dus wat de zondag is! De zondag is het (Merk-) teken tussen de gelovige en Rome. De Sabbat van het 4e gebod = het Teken tussen het (Geestelijke-) Overblijfsel en Christus de (onze) Hoogste Priester! Niet de Priester in een aardse Temple of opgedirkt te Kathedraal met allerlei Egyptische tekenen van Baäl van Gezag, maar de ware Tempel = Christus waarvan Hij de Hoeksteen is! Waarom zo moeilijk doen en profetische boodschappen zwaar negatief bekritiseren, terwijl de Machtsstaat Roem zelf erkent dat ze een andere godheid overhebben dan Christus en notabene ook nog zelf met de oplossing komt van de strijd tussen zij die zeggend at zondag heilig is en dat wat Christus zélf voorhoudt, ook in de Bijbel! Door gebrek aan kennis gaat Mijn volk verloren, en dat is volgens mij helemaal niet nodig. Ook al worden we door Sprinkhanen, Schorpioenen als Kikvorsen belaagd! Het is maar even gezegd met goede bedoeling! Opmerkelijk vanuit die zondagsrust= dat de Machtstaat Rome verbonden is met de Kalief, hier aan historische- en religieuze aspecten aangetoond, zelfs aan de symbolen van onze eigen kerken; https://www.youtube.com/watch?v=gTL0PM9CdNE Laat ik nog eens duidelijk zijn. Dat onderscheid tussen zondag en Sabbat wordt door de Rooms Katholieke Kerk zelf aangetoond en bevestigt, ga dus alsjeblieft niet mij claimen en vooral mijn persoonlijke oprechte Geloof en verbondenheid met Christus niet aanvallen of bestrijden. Want iemand verloochenen is al snel gebeurt. Happy Sabbat!

Terug naar “[Religie] - Open forum”