Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

kinpruik

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor kinpruik » 22 feb 2016 15:11

Mortlach schreef:
Je moet er altijd rekening mee houden. Vaak worden wetten met de beste bedoelingen ingevoerd, echt om de bevolking te beschermen, maar vervolgens loopt het dan volledig uit de hand. Kijk eens naar wat er in Amerika gebeurt na de Patriot-Act en wat de NSA tegenwoordig allemaal doet.

Zeker. Het is verstandig als ik op maandag voor 13:00 helemaal niks zeg. Weinig zinnigs komt er dan uit.

Dat terzijde, volgens mij begrijp ik de situatie niet helemaal. Ik lees in het artikel dat religieuze instelling een bepaalde bescherming genieten. Wat houdt dat precies in? Kun je dat kort uitleggen?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 15:31

kinpruik schreef:[
Dat terzijde, volgens mij begrijp ik de situatie niet helemaal. Ik lees in het artikel dat religieuze instelling een bepaalde bescherming genieten. Wat houdt dat precies in? Kun je dat kort uitleggen?

Dat kunnen anderen misschien beter dan ik, maar ik denk aan zaken als dat ze niet kunnen worden verboden, dat samenkomsten niet kunnen worden opgebroken, dat de inhoud van wat er besproken wordt niet a) kan worden afgeluisterd en b) gecensureerd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 22 feb 2016 16:27

Sommige mensen zouden tegen zichzelf in bescherming moeten worden genomen:
Zo lees ik net in het AD
Simon Smith heet niet langer Simon Smith. De 33-jarige Londenaar gaat tegenwoordig door het leven als Bacon Double Cheeseburger. Hij is één van de 85.000 Britten die afgelopen jaar van naam veranderde.

,,Een naam is het minst belangrijke deel van iemands persoonlijkheid, die is je namelijk door een ander gegeven'', vertelde Double Cheesburger aan The Mirror. ,,Bacon Double Cheeseburger was de eerste naam die in me opkwam.''

ZIjn verloofde heeft hem inmiddels te kennen gegeven dat zij haar eigen naam zal behouden. Verstandige vrouw, alhoewel...... :mrgreen:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 feb 2016 17:24

http://www.tmz.com/videos/0_e9yizm99/

Voor sommigen is dit de normale gang van zaken. Ik heb mijn bedenkingen bij het gebruiken van een losse riem, volgens mij kun je hem beter om je vuist wikkelen.

En hij heeft nog wel zo duidelijk gezegd: niet aan mijn oplader komen!

O, o, o... waar moet dat toch heen met de jeugd van tegenwoordig. [-(

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 18:00

Oké, iedereen die "een corrigerende tik" verdedigt, zou dit filmpje moeten bekijken. Mijn maag draaide zich in ieder geval om. Maar nee, als het in liefde gebeurt, is het allemaal geen enkel probleem en krijg je niet een kind dat doodsbang is voor zijn vader en zich door de moeder in de steek gelaten voelt... ](*,)

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 22 feb 2016 18:39

Mortlach schreef:Oké, iedereen die "een corrigerende tik" verdedigt, zou dit filmpje moeten bekijken.

Ik schaar deze handeling niet onder een corrigerende tik. De hele benadering heeft geen enkel raakvlak met liefde. Dit is pure dominantie en negatieve conditionering. Toch wel lef van dat kereltje om alsnog aan de haal te gaan met die oplader, ondanks het vooruitzicht. De volgende keer 20 slagen met de gesp. :wink:

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 18:55

JohannesHermanus schreef:Ik schaar deze handeling niet onder een corrigerende tik. De hele benadering heeft geen enkel raakvlak met liefde. Dit is pure dominantie en negatieve conditionering. Toch wel lef van dat kereltje om alsnog aan de haal te gaan met die oplader, ondanks het vooruitzicht. De volgende keer 20 slagen met de gesp. :wink:

Sorry, maar ik vind kindermishandeling niet iets om grappig over te doen.

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 22 feb 2016 19:51

Het slaan van een 9-jarig jongetje met een riem is natuurlijk je reinste kindermishandeling. Iedereen die dit goed zit te praten heeft een schroef los in de bovenkamer. Voor het lenen van een telefoonlader nog wel.. Compleet psychopatisch om hier voor een kind met een riem te slaan.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 22 feb 2016 20:04

Ik heb het ook niet kunnen vinden.
Wel vind ik humor een manier om iets sneller bespreekbaar te maken. Wat mij betreft kan je overal grapjes over maken.

Dit filmpje laat overigens wel een heel erg slechte vader en moeder zien. Dit is gewoon kindermishandeling en zal voor het gerecht gebracht moeten worden.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 22 feb 2016 20:53

Yoshi schreef:Ik heb het ook niet kunnen vinden.
Wel vind ik humor een manier om iets sneller bespreekbaar te maken. Wat mij betreft kan je overal grapjes over maken.

Het laat in dit geval echter weinig (christelijk) medeleven zien met die knul. Als dit al gebeurt voor iets futiels als een oplader, wat gebeurt er dan als er een keer echt wat fout gaat? En dan dat vreselijke dwingen op een specifieke plek te gaan staan; het kind weet overduidelijk precies wat er dan gebeurt (waarschijnlijk krijgt hij dan een klap tegen het hoofd of zo).

Dit filmpje laat overigens wel een heel erg slechte vader en moeder zien. Dit is gewoon kindermishandeling en zal voor het gerecht gebracht moeten worden.

Ik hoop het met je mee.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2016 17:36

Dreigbrieven voor moskeeën
Hoewel ik het niet op de islam heb, lijkt dit me overduidelijk niet de juiste wijze van communiceren. Ik kan me niet voorstellen, dat er ook maar één moslim naar aanleiding hiervan zegt: "Oké, dan verander ik van geloof".
Het christelijk geloof wijst ook niet de weg van deze wijze van communicatie.
Wat voor lui zouden zoiets doen? De islam een valse en duivelse religie noemen, lijkt me meer iets voor aanhangers van een ander geloof dan de islam, zoals bijvoorbeeld het christendom. Maar de wijze van communiceren verraadt dan wel dat het uitermate slecht onderlegde christenen zijn, die vleselijk denken, zoals dat in bijbelse termen heet. En als je vleselijk denkt, vertrouw je niet op God, maar denk je vanuit je eigen bedorven zondige natuur. En dan komen er allerlei dingen naar buiten die ons bekend voorkomen vanuit Galaten 5:19-21.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 feb 2016 17:45

Het is verwerpelijk om dreigbrieven te schrijven.
Maar is dit nieuws? Of is het nieuws omdat de islam dan weer eens een slachtofferrol kan krijgen?

Hetzelfde als er bij een moskee weer eens een ruit in wordt gegooid. Dan wordt dat als aanslag bestempeld in de landelijke media. Hoe vaak word er wel niet een klein kapelletje kort en klein geslagen? Daar hoor je nooit wat over in de landelijke media.

Het is zo ontzettend selectief en vooral ook heel sturend de berichtgeving in de mainstream media.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 25 feb 2016 17:55

Yoshi schreef:Het is verwerpelijk om dreigbrieven te schrijven.
Maar is dit nieuws? Of is het nieuws omdat de islam dan weer eens een slachtofferrol kan krijgen?

Het viel me op, en ik had er een gedachte bij. Vandaar dat ik dat hier neerzette.

Yoshi schreef:Hetzelfde als er bij een moskee weer eens een ruit in wordt gegooid. Dan wordt dat als aanslag bestempeld in de landelijke media. Hoe vaak word er wel niet een klein kapelletje kort en klein geslagen? Daar hoor je nooit wat over in de landelijke media.

Het is zo ontzettend selectief en vooral ook heel sturend de berichtgeving in de mainstream media.

Ze maken van Nederland waarschijnlijk graag een niet-christelijke staat, voor zover die dat allang niet is.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 25 feb 2016 18:01

Boekenlezer schreef:Het viel me op, en ik had er een gedachte bij. Vandaar dat ik dat hier neerzette.

Dat begrijp ik. Het is ook niet richting jou bedoeld.
Dit topic is idd om zaken die iemand opvallen te plaatsen. Ik irriteer me slechts over de nieuwsselectie door de media. :)
Ze maken van Nederland waarschijnlijk graag een niet-christelijke staat, voor zover die dat allang niet is.

Idd. Decennia er alles aan gedaan om het christendom zoveel mogelijk achter de voordeur te trappen om vervolgens een onhebbelijke ideologie (de islam) met open armen te ontvangen en alle vrijheden te geven die ze maar kunnen wensen. Ik verbaas me er echt over hoe naïef bijvoorbeeld feministen en andere linkse groeperingen hierin staan. Ze werken mee aan hun de verkwanseling van hun eigen idealen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2016 18:01

Staat bij een fax niet altijd het nummer van de verzendende fax bovenaan?

Wat een prutsers trouwens, met het historisch besef van een pinda.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”