Bier topic

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Bier topic

Berichtdoor StillAwake » 29 jan 2016 12:45

meribel schreef:drie tripels en dan merk je nog weinig??

misschien ben je alcohol té gewend?

Dat kan er ook mee te maken hebben hoeveel tijd je ervoor neemt...
Als ik zondagochtend uit de kerk een biertje na de koffie neem, en dan bij het middageten nog een (meestal zware jongens) heb ik nergens last van.
Als ik twee pilsjes op een feestje drink (veel sneller achter elkaar, maar lagen in hun alcohol) merk ik daar meer van...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 jan 2016 19:24

Verschilt idd ook wel sterk per persoon.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 jan 2016 02:34

Marnix schreef::) dat zal het zijn :)

Als je in een rechte lijn kan lopen ben je niet dronken. :P

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 30 jan 2016 21:13

Gisteren en vandaag een Grolsch Puur Weizen bij het eten gedronken, maar dat is veel beter te behappen dan een Leffe Tripel.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

mohamed

Berichtdoor mohamed » 30 jan 2016 22:23

Oettinger.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 13 feb 2016 10:21

Afgelopen donderdag dacht ik even Hertog Jan Weizener te gaan halen bij de Albert Heijn. (Die heb ik al eens eerder hier genoemd, zie hier en hier) Ik had al gezien dat de AH die het dichtst bij mij zit dat niet heeft, dus ben ik maar naar de grootste in het dorp gegaan. Ik dacht: die zal het wel hebben, want het is op de website te vinden. (Kijk maar) Maar nee, ook daar kon ik het niet vinden!
Dat is raar, zeg! Wel op de website, maar niet in de winkel te vinden, ook niet in de grootste in de woonplaats! Ik vraag me tot op vandaag af hoe dat nou kan. Wel hadden ze Grolsch Puur Weizen zoals altijd, en in de bonus. Niet dat dat nou slecht bier is. Integendeel. Het is prima bier. Maar ik houd van afwisseling. Voor mijn warme eten op vrijdag en zaterdag zocht ik eens wat anders dan de Grolsch Puur Weizen en de Hoegaarden Witbier, die ik de laatste tijd steeds had. Mijn gedachten gingen dus eens uit naar de Hertog Jan Weizener. Gewoon eens voor de afwisseling een andere weizen dan de Grolsch, maar wel voor een vriendelijke prijs. In die Duitse halve liters weizenerbier had ik nou nog niet direct zo'n zin. Die kosten ook aanmerkelijk meer.
Ik ben maar niet alle supermarkten af gaan struinen. Dat kost veel te veel tijd. Bij de Mitra bleken ze de Hertog Jan Weizener wel te hebben. (Daar hebben ze sowieso veel meer dan de AH biedt.) Wel duurder dan bij de AH, maar ik had toch een beetje geluk: het was in de aanbieding, 8 voor de prijs van 6. Dat is best een nette prijs, want ik bereken net dat dat aardig overeenkomt met wat AH gewend is te vragen. Gisteravond ben ik erheen gegaan, en zodoende heb ik toch de Hertog Jan Weizener in huis. Helaas wel te laat voor het warme eten van vrijdag, aangezien ik niet voldoende tijd had om het eerder te halen. Dus gisteren toch maar de Grolsch Puur Weizen gedonken, aangezien ik daar dan toch maar een pakketje van meegenomen had van de AH.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 feb 2016 20:59

Lekker, hoewel ik weizeners in deze maanden achterwege laat. Pils doorgaans ook. Dat vind ik meer voor de zonnige maanden en dan doorgaans een Duitse halve liter Paulaner, Franziskaner, Weihenstephaner, Erdinger of Paulaner.

Nu zit ik aan de Tank 7 Farmhouse Ale. Aanrader, erg lekkere saison.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 15 feb 2016 16:00

Marnix schreef:Lekker, hoewel ik weizeners in deze maanden achterwege laat. Pils doorgaans ook. Dat vind ik meer voor de zonnige maanden en dan doorgaans een Duitse halve liter Paulaner, Franziskaner, Weihenstephaner, Erdinger of Paulaner.

Ach, in huis is het toch altijd warm? Wat maakt het dan nog uit dat het geen zomer is? En de zon schijnt nu ook. :D
Een Franziskaner vind ik ook lekker, maar daar betaal je dan wel duidelijk meer voor dan een Grolsch of Hertog Jan, om van bijvoorbeeld een Weihenstephaner nog maar te zwijgen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2016 16:15

Valt wel mee. 6 flesjes Hertog Jan weizener kost bij de AH 5,60. Franziskaner is 1,35 per flesje. 6 voor 8,10. Dat is meer maar het zijn halve liters. Prijs per liter is 2,70 voor Franziskaner en 2,80 voor Hertog Jan weizener.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 15 feb 2016 21:55

Ik heb een Texels Skuumkoppe in de koelkast klaar liggen,
valentijnscadeautje, :D

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 feb 2016 23:40

Lekker!!!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 10:28

Marnix schreef:Valt wel mee. 6 flesjes Hertog Jan weizener kost bij de AH 5,60. Franziskaner is 1,35 per flesje. 6 voor 8,10. Dat is meer maar het zijn halve liters. Prijs per liter is 2,70 voor Franziskaner en 2,80 voor Hertog Jan weizener.

Terugrekenen naar literprijs...
Als meer mensen dat deden kon Jupiler met zijn 250cc flesjes wel opdoeken

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2016 11:54

Bah. 25 cl en dan nog matig bier ook. Doe mij maar een halve liter Duitse pils dan. :D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 18 feb 2016 11:56

Marnix schreef:Bah. 25 cl en dan nog matig bier ook. Doe mij maar een halve liter Duitse pils dan. :D

Eensch.
Je schrikt er echter van hoeveel mensen "gewoon" Jupiler kopen omdat het uit Belgie komt en dus goed is, en niet heel duur.
Zonder dat men de prijsverhoging door flesverkleining opmerkt.
Ik vind het niet lekker, maar anders zou ik vanwege deze verkapte prijsverhoging (die bij Palm ook is doorgevoerd) ook zijn overgestapt.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 18 feb 2016 12:44

Tja, altijd omrekenen naar literprijs dus :)

Terug naar “Algemene Zaken”