Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Yoshi

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor Yoshi » 01 feb 2016 22:37

Ja, je schrijft hem van alles en nog wat toe. Dat was inmiddels wel duidelijk. Hard maken kan je het echter niet. Jammer hoor.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 01 feb 2016 22:56

Yoshi schreef:Ja, je schrijft hem van alles en nog wat toe. Dat was inmiddels wel duidelijk. Hard maken kan je het echter niet. Jammer hoor.
Tja, wat bedoel je precies? Dat hij geen enkele vluchteling uit moslimlanden (dus ook christenen) zal accepteren is dusdanig vaak in het nieuws geweest (o.a. hier) dat je dat gewoon na kunt gaan. "No way" is zijn antwoord op de vraag of christenen uit moslimlanden hier aan kunnen kloppen.
Verder gaat het gewoon om het grote plaatje van wat hij verkondigt. Dan moet je verder kijken dan enkel de feiten waarnaar hij verwijst, maar ook naar hoe hij die duidt. Dan wordt het verhaal waar hij in gelooft ook duidelijker. Dat hebben meer politici: ze gebruiken de feiten om hun eigen verhaal in te kleuren. Aan de andere kant van het politieke spectrum hadden we immers politici die schermden met de multiculturele samenleving en dat dat allemaal prima was, zonder problemen en zo. Welnu, die zeepbel is inmiddels doorgeprikt. Ook Wilders heeft een zeepbel die hij ons laat zien: die van de blanke Henk en Ingrid die bedreigd worden door Achmed en Fatima die als vluchteling erop uit zijn gestuurd door IS om ze tot slaaf van het kalifaat te maken. Dat verhaal rammelt ook nogal, want het ligt een stukje genuanceerder, al wordt het daar niet meteen gemakkelijker van. Want de hele vluchtelingenproblematiek is nu eenmaal geen gemakkelijke materie waar een gemakkelijke oplossing voor is. Was het maar waar.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 02 feb 2016 12:04

Quasi schreef:Ik wil hier wel één ding over zeggen: Cijfers zijn ontzettend manipuleerbaar. In zulke gevallen wil ik ze altijd graag zien.
Nou, hier zijn dan de juiste cijfers: http://speld.nl/2016/01/29/de-juiste-ci ... elingen-3/ ;)
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 05 feb 2016 11:44

http://www.reformatorischeomroep.nl/vid ... dijkgraaf/
mooie bijdrage.

Deel verwijderd door moderator. Start a.u.b. een nieuw topic over valse godsdiensten.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

antoon

Berichtdoor antoon » 11 feb 2016 15:20

De tegenstanders van de heer Wilders dienen zich nu af te vragen wie er haat zaait, wie de handelaren van ANGST zijn, zie de uitspraak van een pvda bestuurder in kATWIJK
Even een schaalverdeling maken
Wilders voor 10 procent, de gevestigde politiek voor 90 procent verantwoordelijk

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 11 feb 2016 23:52

Even een schaalverdeling maken. Je hebt voor 10 procent gelijk en voor 90 procent niet met die bewering.

Wie haat zaait zal haat oogsten, niet Bijbels maar wel logisch. Als je constant rascistisch gedrag vertoont krijgen mensen zonder "eigen-volk-eerst-mentaliteit" vanzelf een hekel aan je... Vervelend maar waar.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 feb 2016 07:00

We zien idd dat Wilders aan het oogsten is. Wat is het inmiddels in de peilingen? 41 zetels? Schijnbaar zijn veel Nederlanders de politieke elite zat die hun culturele zelfhaat opleggen aan het volk en die decennia islamitische haat hebben geïmporteerd.

Spijtig genoeg is er geen stabiele middenpartij die benoemt en oogst en dus krijgt de PVV virtueel zo belachelijk veel zetels.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 09:19

Tja, wat zegt dat in deze tijd waarin individualisme hoogtij viert? Waar het vooral gaat om je eigen belang? Niet vreemd dat veel mensen dat fijn vinden. Als je dat zaait lopen er vast wel een hoop mensen met je weg. Dat genoeg mensen achter mensen met slechte ideeën aan kunnen lopen is altijd al zo geweest en het zegt verder niet zoveel, behalve dat de mens vaak egoïstisch is. Gelukkig houdt Jezus ons een betere weg voor.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

antoon

Berichtdoor antoon » 12 feb 2016 15:13

Wie haat zaait zal haat oogsten, niet Bijbels maar wel logisch. Als je constant rascistisch gedrag vertoont krijgen mensen zonder "eigen-volk-eerst-mentaliteit" vanzelf een hekel aan je... Vervelend maar waar.

Sorry maar dan heb je een vertekend beeld van haat zaaien, de man noemt de waarheid klip en klaar, dat doet hij in de kamer maar ook daar buiten, niks geen achterbaks.

Haat zaaien is voorbehouden aan veel linkse delegaties in de kamer, alleen we vinden het gewoon want ze horen bij het etablissement, dat zijn dingen die veel Nederlanders nu door hebben.
Niet dat het heel waarschijnlijk is dat Wilders met een betere politiek komt , Als hij minister president wordt of mee regeert of desnoods meer dan 50 procent aan stemmen in de wacht sleeps zal hij waarschijnlijk gebonden zijn aan eerdere wetten of beslissingen
Laatst gewijzigd door antoon op 12 feb 2016 15:18, 2 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 feb 2016 15:17

Marnix schreef:Tja, wat zegt dat in deze tijd waarin individualisme hoogtij viert? Waar het vooral gaat om je eigen belang?

Het eigen belang? Het gaat om het belang van het land, de stad en de wijk. En ja, daarmee verbonden is ook het eigenbelang. Dat is altijd zo geweest.
Niet vreemd dat veel mensen dat fijn vinden.

Het is idd niet vreemd dat mensen het fijn vinden dat hun cultuur behouden blijft. Dat zien we eigenlijk bij alle volkeren over de gehele wereld en is van alle tijden.
Als je dat zaait lopen er vast wel een hoop mensen met je weg. Dat genoeg mensen achter mensen met slechte ideeën aan kunnen lopen is altijd al zo geweest en het zegt verder niet zoveel, behalve dat de mens vaak egoïstisch is. Gelukkig houdt Jezus ons een betere weg voor.

Ook dat is zo geweest. Dat kunnen we bijvoorbeeld zien aan het aantal zetels wat de regeringspartijen hebben. Gelukkig zien mensen nu ook massaal in (getuige de peilingen) dat zowel de PvdA alsook de VVD haters zijn, van de eigen cultuur en eigen bevolking wel te verstaan.

antoon

Berichtdoor antoon » 12 feb 2016 15:54

Het heeft ook een beetje te maken met de nieuwe kleren van de keizer, men kan zien dat overal waar een moslim regiem aan de macht is dat de rechten van de mens geschonden worden, en we mogen nog blij zijn als het daar bij blijft, kerken gaan in vlammen op een mensenleven is totaal niets waard in veel landen.

maar wij zien het niet en willen het niet zien, Wilders is anders dan veel mensen.
We haten dan wilders dat hij het benoemd, want het verstoord onze gedachtengang, namelijk niet erover praten want dan bestaat het niet, niet over een 3e wereldoorlog praten want dan is die er niet ook

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 feb 2016 18:40

Strenge Moslims aan de macht (die een theocratie kennen waarbij de regels door de Koran en een streng-islamitische cultuur worden bepaald is heel wat anders dan vreemdelingen (moslims en niet-moslims) in ons eigen land.

En Yoshi, Wilders heeft überhaupt nog nooit geregeerd en de vraag is of hij kan. Oppositie voeren als populist is niet zo lastig, veel kiezers krijgen ook niet. Dat lukte de LPF bijvoorbeeld ook wel. Maar dan... Het is bij Wilders altijd veel geschreeuw (kritiek op alles en iedereen, schelden en ander kleutergedrag) maar weinig wol (concrete plannen).

Wat dat betreft hoop ik aan de ene kant dat hij een keer gaat regeren, dan gaan de mensen dat ook wel zien. Aan de andere kant ben ik bang dat hij er dan wel een enorm zootje van maakt en dat moet allemaal weer worden opgeruimd. Wat dat betreft hoop ik dat hij nooit regeren. Oh nee, dan komt er revolte he! :)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 12 feb 2016 20:02

Marnix schreef:Strenge Moslims aan de macht (die een theocratie kennen waarbij de regels door de Koran en een streng-islamitische cultuur worden bepaald is heel wat anders dan vreemdelingen (moslims en niet-moslims) in ons eigen land.

Kijk eens naar Engeland waar in sommige gebieden de sharia al is ingevoerd. Al het begin is klein.
En Yoshi, Wilders heeft überhaupt nog nooit geregeerd en de vraag is of hij kan.

Die vraag gaat op voor alles en iedereen die nog nooit geregeerd heeft. En ook voor onze huidige regering is het maar zeer de vraag of ze er wel de capaciteiten voor hebben.
Oppositie voeren als populist is niet zo lastig, veel kiezers krijgen ook niet.

Oppositie voeren is waarschijnlijk makkelijker dan regeren dat klopt. Maar ook dit is weer zo'n algemene uitspraak die voor alles en iedereen op gaat.
Dat lukte de LPF bijvoorbeeld ook wel. Maar dan... Het is bij Wilders altijd veel geschreeuw (kritiek op alles en iedereen, schelden en ander kleutergedrag) maar weinig wol (concrete plannen).

Voor wat betreft dat laatste dus een prima doorsnee politicus.
Wat dat betreft hoop ik aan de ene kant dat hij een keer gaat regeren, dan gaan de mensen dat ook wel zien.

Dat zou fijn zijn, dat hij (indien genoeg zetels) een keer de kans krijgt zich te bewijzen. Ik denk niet dat het heel vruchtbaar zal zijn, maar goed die illusie heb ik bij geen enkele partij. Ik ga er eigenlijk vanuit dat mensen best wel weten dat het een groot risico is, maar een echt alternatief is er niet. De politiek is een laf lauw old boys network. Vele smaakverschil is er niet uiteindelijk roepen ze wel zowel links als recht maar presteren ze nooit wat. Ik vraag me ook af in hoeverre de politiek een redelijke invloed heeft. Veel meer invloed hebben de hoge ambtenaren die toch wel hun eigen weg gaan ongeacht welke minister de illusie heeft dat hij/zij aan de touwtjes trekt.
Aan de andere kant ben ik bang dat hij er dan wel een enorm zootje van maakt en dat moet allemaal weer worden opgeruimd. Wat dat betreft hoop ik dat hij nooit regeren.

De huidige regering is vrij moeilijk te overtreffen denk ik als het over een enorme zooi gaat.
Oh nee, dan komt er revolte he! :)

Al die drama queens over het woord revolte. LOL. Voor de grap heb ik gister naar Wilders inbreng in de 2e kamer ivm asielzoekers gekeken. Daar kwam dit ook langs, hij heeft zijn huiswerk gedaan. Ophef om niets over woordgebruik wat al reeds lange tijd gebezigd wordt in andere partijen. Het toont prachtig het hypocriete van de politieke elite en de media.

Maar goed, je verhaal tegen Wilders zit dus vol met algemeenheden die voor zo'n beetje alle politici opgaan. Ik ben geen Wilders stemmer, maar zie wel waarom hij zo populair aan het worden is. Het is het complete falen van de overige politieke partijen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 feb 2016 09:28

Ik houmop want je onderbouwt niks maar praat alleen je grote leider na;)

Ps LPF was geen politicus maar een politieke partij...

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 13 feb 2016 10:10

Marnix schreef:Ik houmop want je onderbouwt niks maar praat alleen je grote leider na;)

Wat een nonsens. En wat een zwakte. Jij gooit er enkel wat onliners uit die toe te passen zijn op eigenlijk de gehele politiek en tracht dat dan als exclusief toepasbaar op de PVV neer te zetten.

Ik heb al meerdere malen aangegeven geen PVV gestemd te hebben en dat ook niet te gaan doen. Zo dieptriest is het gesprek dus al dat ik daadwerkelijk steeds moet aangeven geen PVV te stemmen, en ja je smiley is wellicht humoristisch bedoeld, het is volstrekt duidelijk in welke hoek je mij wil drukken. De vorige kamerverkiezing heb ik op Mona Keijzer van het CDA gestemd en de komende kamerverkiezing ga ik waarschijnlijk op Pieter Omtzigt van het CDA stemmen.

Ps LPF was geen politicus maar een politieke partij...

Het was 1 man die door Volkert van der Graaf vermoord is en daarvoor geconditioneerd was door het politieke establishment.
Na zijn dood bleef er een stuurloos stelletje driekwarters over. En ook nu conditioneert oa Spekman zijn partij zo dat ze datzelfde wensen voor de PVV. Zie de tweet van de fractievoorzitter te Vlissingen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”