Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Re: Centraal: modereerbeleid-ter-verantwoording-roep-topic 3

Berichtdoor JohannesHermanus » 11 feb 2016 11:12

Pcrtje schreef:Het leuke van dit forum is dat in het open gedeelte iedereen meediscussiëren mag. Dus ook atheïsten en anders-gelovigen. Wanneer je graag wilt redetwisten over de evolutietheorie of een ander onderwerp kun je het topic ook openen in het gesloten gedeelte, dan doen de atheïsten en anders-gelovigen niet mee.

De regels van dit forum zijn van toepassing in elk topic, waar deze dan ook wordt geopend en ongeacht de achtergrond van deze of gene.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 11:14

JohannesHermanus schreef:U vind mijn toon een beetje jammer en u vind dat kinpruik gelijk heeft, het zou fijn zijn als u deze mening niet generaliseerd. Toch blijf ik bij mijn standpunt zolang het tegendeel niet bewezen is.

Kinpruik heft gelijk in het feit dat hij naar de hel verwezen werd.
Aangezien er "in dezen" bijstaat is dit een mening die niet gegeneraliseerd is.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 11:16

JohannesHermanus schreef:De regels van dit forum zijn van toepassing in elk topic, waar deze dan ook wordt geopend en ongeacht de achtergrond van deze of gene.

Dat zou het beloten deel overbodig maken, lijkt je niet?
Bovendien is het vaak nog niet zo gemakkelijk om vast te stellen of een leer onbijbels is of niet.

zondag-sabbat
kinderdoop-volwassendoop
schepping-evolutie

en zo zijn er nog veel meer onderwerpen te noemen waarin overtuigde christenen toch tegenovergestelde meningen kunnen hebben, gebaseerd op diezelfde Bijbel.

JohannesHermanus
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor JohannesHermanus » 11 feb 2016 11:22

StillAwake schreef:en zo zijn er nog veel meer onderwerpen te noemen waarin overtuigde christenen toch tegenovergestelde meningen kunnen hebben, gebaseerd op diezelfde Bijbel.

Ik doel in het bijzonder op de regel van goed fatsoen en respect voor elkaar. Uiteraard mag men het oneens zijn met een ander. Echter gaat het mij te ver om de ander dan voor stompzinnig, leugenaar en wat dies meer zij uit te maken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 11:25

Tante Pollewop schreef:Haha, en maar zeuren over anonimiteit. :lol:

Hoe ben jij achter zijn werkelijke naam gekomen?

Zijn teksten kwamen deels letterlijk van een andere website, waar hij met een andere naam ondertekende.
Ook op een ander forum kom je (onder weer een andere naam) letterlijk dezelfde onzin tegen.
Natuurlijk kan dat copy-paste gedrag zijn, maar zinsbouw, woordkeus, consequente spelfouten en nog wat andere zaken lijken op dezelfde schrijver te duiden.
Gezien k aan mijn eigen anonimiteit hecht zal ik de zijne echter ook respecteren.
And if it walks like a duck, sounds like a duck and looks like a duck, it probably is a duck...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 11:28

JohannesHermanus schreef:Ik doel in het bijzonder op de regel van goed fatsoen en respect voor elkaar. Uiteraard mag men het oneens zijn met een ander. Echter gaat het mij te ver om de ander dan voor stompzinnig, leugenaar en wat dies meer zij uit te maken.

De regel van goed fatsoen (hoewel erg moeilijk te definieren) zou inderdaad overal moeten gelden.

Pcrtje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Pcrtje » 11 feb 2016 11:28

JohannesHermanus schreef:Ik doel in het bijzonder op de regel van goed fatsoen en respect voor elkaar. Uiteraard mag men het oneens zijn met een ander. Echter gaat het mij te ver om de ander dan voor stompzinnig, leugenaar en wat dies meer zij uit te maken.
Ofschoon ik niet wil beweren dat uw beschuldigingen onterecht zijn is het mijns inziens terecht te stellen dat ook Johanterlouw en Sjors er wat van kunnen als het gaat om de ander voor vuil uitmaken. Het zou fatsoenlijk zijn als u zich niet zou laten leiden door uw emotie - ik kan mij voorstellen dat u de evolutietheorie verwerpelijk vindt omdat u een letterlijke genesislezing voorstaat - maar vergeet niet naar uw eigen lieden te kijken.
"Een libelle zweeft over het water..."

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 11:30

Pcrtje schreef:Ofschoon ik niet wil beweren dat uw beschuldigingen onterecht zijn is het mijns inziens terecht te stellen dat ook Johanterlouw en Sjors er wat van kunnen als het gaat om de ander voor vuil uitmaken. Het zou fatsoenlijk zijn als u zich niet zou laten leiden door uw emotie - ik kan mij voorstellen dat u de evolutietheorie verwerpelijk vindt omdat u een letterlijke genesislezing voorstaat - maar vergeet niet naar uw eigen lieden te kijken.

De grap is dat er vaak een grotere mate van fatsoen geeist wordt van tegenstanders dan van medestanders.
Waarschijnlijk maak ook ik me daar schuldig aan.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 11 feb 2016 11:30

StillAwake schreef:Zijn teksten kwamen deels letterlijk van een andere website, waar hij met een andere naam ondertekende.
Ook op een ander forum kom je (onder weer een andere naam) letterlijk dezelfde onzin tegen.
Natuurlijk kan dat copy-paste gedrag zijn, maar zinsbouw, woordkeus, consequente spelfouten en nog wat andere zaken lijken op dezelfde schrijver te duiden.
Gezien k aan mijn eigen anonimiteit hecht zal ik de zijne echter ook respecteren.
And if it walks like a duck, sounds like a duck and looks like a duck, it probably is a duck...

Laten we er vanuit gaan dat het zijn eigen naam is. Er zijn een paar mensen die die-hard volgers van GPPB zijn. En die spreken helaas allemaal dezelfde taal. Copy-paste gedrag tot in het extreme.

Toch vraag ik me af hoe lang het duurt voordat deze figuren Canada worden uitgegooid. Canada is heel tolerant tot op bepaalde hoogte. Maar ja, dan krijg je ze hier weer in NL.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 11:31

Speedy schreef:Laten we er vanuit gaan dat het zijn eigen naam is. Er zijn een paar mensen die die-hard volgers van GPPB zijn. En die spreken helaas allemaal dezelfde taal. Copy-paste gedrag tot in het extreme.

Daar heb je inderdaad een punt...

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 11 feb 2016 11:32

JohannesHermanus schreef:Bent u nu werkelijk zo naïef? Nieuwe aapjes die toevallig weten dat ze eerst handelingen met een steentje moeten verrichten voordat er vreten in het spel komt... heel impliciet steentje zeker. Niks er van, kom een dier aan zijn vreten en alles wordt anders. Dit is pure operante conditionering.

JohannesHermanus schreef:Integendeel, ik krijg meer en meer het idee dat ik met twee slimme broekenmannen van doen heb. U voelt zich gauw beledigd en geeft blijk van het hebben van zeer lange tenen. Echter vind ik ze van zulks lange aard, dat ik eerder de neiging heb om een katrol voor uw tenen aan te schaffen en deze aan u kado te doen, dan dat ik afstand zou moeten nemen van deze discussie.

https://www.youtube.com/watch?v=c0ci_gv7qVo

Ik vermoed dat het in uw hoofd hetzelfde liedje is.

Iets met een ketel en een pot. Het is toch altijd grappig hoe de mensen die het meest hun mond vol hebben van fatsoen er zelf het minste van lijken te hebben.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 11 feb 2016 11:40

Ja, dat bedoelde ik met nasty doen als de argumenten op zijn.

Speedy schreef:Laten we er vanuit gaan dat het zijn eigen naam is. Er zijn een paar mensen die die-hard volgers van GPPB zijn. En die spreken helaas allemaal dezelfde taal. Copy-paste gedrag tot in het extreme.

Dat dacht ik dus ook, en het is best triest als je zo meent te moeten leven.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 11 feb 2016 12:22

Tante Pollewop schreef:Ja, dat bedoelde ik met nasty doen als de argumenten op zijn.

Tante Pollewop schreef:Dat dacht ik dus ook, en het is best triest als je zo meent te moeten leven.

Wellicht heb je gelijk, en was het wel zijn echte naam.
In dat geval is het nog erger dan ik dacht, iemand die echt in GPPB de nieuwste profeet herkend meent te hebben.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 11 feb 2016 12:42

Waarom is het topic ''de vrouw en het ambt (kerkelijk)" weggehaald?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 11 feb 2016 12:48

Staat er nog wel hoor.
Het is wat verder weggezakt.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Terug naar “RefoWeb”