Adieu God

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Adieu God

Berichtdoor Johan100 » 08 feb 2016 20:33

Cathy schreef:Weet je oekaboeka, o.a. door mensen als jij die alleen roepen vanuit een vaag onderbuikgevoel heb ik een letterlijke lezing van de eerste hoofdstukken van Genesis losgelaten.
De vragen die ik sinds mijn pubertijd had met betrekking tot dit onderwerp werden nauwelijks beantwoord.
Ik zou zeggen: wanneer je wilt dat er nog meer mensen afhaken van een letterlijke lezing dan moet je zo doorgaan.
En eigenlijk juich ik dat ook nog toe want de Bijbel heeft zoveel meer te bieden dan alleen platte tekst.

Merkwaardig, dus het ligt aan een ander dat jij niet gelooft en een ander moet geloven voor jou en het helemaal uit kunnen leggen, dan pas geloof jij het?
Ik weet het dat andere mensen van invloed kunnen zijn op iemands geloofsbeleving, maar dat mag geen excuus zijn.
God werkt het 'mea culpa - mijn schuld' als het goed is.
Laatst gewijzigd door Johan100 op 26 jun 2016 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 08 feb 2016 20:35

Topic was al een soort van afgesloten. Dat had ik niet door...
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 27 jun 2016 13:40

Ik kreeg een notificatie dus ik wil best nog even reageren.
Johan100 schreef:Merkwaardig, dus het ligt aan een ander dat jij niet gelooft......

Precies, jij hebt het door. :mrgreen:

Cathy schreef:o.a. door mensen als jij die alleen roepen vanuit een vaag onderbuikgevoel heb ik een letterlijke lezing van de eerste hoofdstukken van Genesis losgelaten.

Als mensen als jij mij dan wegzetten als een ongelovige ....daar lig ik niet meer wakker van.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 27 jun 2016 14:18

Cathy schreef:Ik kreeg een notificatie dus ik wil best nog even reageren.
Precies, jij hebt het door. :mrgreen:

Ho beste Cathy, ik zeg niets over iemands gelovigheid. Vat het niet persoonlijk op a.j.b. want het geldt denk ik mij en ieder.
Het was misschien wat ongelukkig uitgedrukt, want zo merkwaardig is het niet.
In genesis gaf Adam al z'n vrouw de schuld en zij de slang.

heintje
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor heintje » 27 jun 2016 20:52

mohamed schreef:Arjen Lubach was net in het programma 'Adieu God' van de E.O. en vroeg de presentator:

'Geloof je in de evolutietheorie?'
'Ja.'
'Geloof je dat dieren naar de hemel gaan?'
'nee.'
'Dus je denkt dat God op een bepaald moment tegen een aap zei dat ie mens genoeg was om naar de hemel te gaan?!'

Lubach toonde hiermee aan dat het christelijke geloof niet samengaat met de leer van de evolutietheorie. De presentator wist zich geen raad met deze spitsvondigheid en dat kan ik me wel voorstellen. De beste man had zich klem 'geluld' en kon geen kant meer op.

Wat vindt jij, gaan de evolutietheorie en het christelijke geloof samen? Of is Arjen Lubach weer de zoveelste papenhater of refobasher?

Op je eerste vraag: Nee.
Je tweede vraag: Geen idee. Ken ik de beste man niet goed genoeg voor.
You are entitled to your own opinion, but you are not entitled to your own facts.
Daniel Patrick Moynihan

Terug naar “[Religie] - Open forum”