rotterdam schreef:Foutje in 1 Korinthe 4; 16 ? - Zo vermaan ik u dan: Zijt mijn navolgers.
Niks geen foutje, Paulus volgde Jezus en hij wil dat de gemeente dat ook doet.
Paulus is geen tussenpersoon tussen Jezus en ons. Hij is een voorbeeld, doe zoals ik nl: Jezus volgen.
Mattheüs 8:22 Doch Jezus zeide tot hem: Volg Mij, en laat de doden hun doden begraven.
Mattheüs 19:21 Jezus zeide tot hem: Zo gij wilt volmaakt zijn, ga heen, verkoop wat gij hebt, en geef het den armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, volg Mij.
Marcus 10:21 En Jezus, hem aanziende, beminde hem, en zeide tot hem: Een ding ontbreekt u; ga heen, verkoop alles, wat gij hebt, en geef het den armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, neem het kruis op, en volg Mij.
Johannes 21:22 Jezus zeide tot hem: Indien Ik wil, dat hij blijve, totdat Ik kome, wat gaat het u aan? Volg gij Mij.
Johannes 10:27 Mijn schapen horen Mijn stem, en Ik ken dezelve, en zij volgen Mij.
Ect. ect. ect ........
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)