Ik schrok al Marnix. Ik weet niet welke ambities je allemaal ambieert als maarschalk zijnde.
De meeste incidenten doen zich voor binnen de centrums: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... a_1_969083
Moderators: Memmem, Moderafo's
Marnix schreef:Tja dan moet je ook niet op dit soort artikelen ingaan. Mainstreammedia.... En die "alternatieve sites" zijn vast veel betrouwbaarder. Volgens sommigen. Want die zeggen wat je wil horen. Dat vinden populisten fijn
Marnix schreef:„Ik wil er transparant in zijn, iedereen mag ze zien. Vergelijkingen maken met andere plaatsen of groepen zal ik niet doen. Die gaan per definitie mank.”
Burgemeester Jos Wienen van Katwijk sprak in De Telegraaf over „best een groot aantal incidenten, vooral onderling.” Dat is volgens de burgemeester „een redelijk vanzelfsprekend beeld.”
„Als je veel mensen bij elkaar brengt, krijg je incidenten, helemaal mensen uit stressvolle situaties”, concludeert Wienen, die bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten verantwoordelijk is voor de commissie asiel en integratie. Er is volgens de burgemeester geen sprake van een enorme vergroting van de criminaliteit of onveiligheid. Volgens Wienen zijn de cijfers bij asielzoekers aanzienlijk lager dan bij de gewone Nederlandse bevolking.
elbert schreef:Los van de cijfers, waar je over kunt twisten wie ze nu wel of niet juist weergeeft, dan wel interpreteert, is er nog iets anders. Dat is dat je niet kunt verwachten dat als er 50.000 (of 100.000) mensen ons land binnenkomen, dat er dan geen enkel incident zal voorkomen. Dat is gewoon niet realistisch. In een middelgrote stad heb je elk jaar honderden (als het geen duizenden zijn) incidenten waar politie of brandweer bij betrokken zijn. Dus als er een hoeveelheid vluchtelingen ons land binnenkomt ter grootte van zo'n middelgrote stad, dan kun je verwachten dat de hoeveelheid incidenten ook zo'n cijfer laat zien. We moeten realistisch zijn: de vluchtelingen die ons land binnenkomen, zijn niet netter/burgerlijker dan wijzelf zijn. Dus dat er incidenten zijn, tja, nogal wiedes dat die er zijn. Wilders is daarin niet realistisch. Die zal elke keer als een vluchteling een boer laat, een tweet de wereld insturen waarin hij oproept dat ze allemaal het land uitmoeten. Dat is goedkoop scoren.
De vraag is of het aantal incidenten rondom asielzoekers de spuigaten uitloopt, of dat het beheersbaar is en blijft. Dat is de echte vraag.
elbert schreef:Los van de cijfers, waar je over kunt twisten wie ze nu wel of niet juist weergeeft, dan wel interpreteert, is er nog iets anders. Dat is dat je niet kunt verwachten dat als er 50.000 (of 100.000) mensen ons land binnenkomen, dat er dan geen enkel incident zal voorkomen. Dat is gewoon niet realistisch.
Dat is goedkoop scoren.
De vraag is of het aantal incidenten rondom asielzoekers de spuigaten uitloopt, of dat het beheersbaar is en blijft. Dat is de echte vraag.
De vraag is waar hij dat niet doet. Vrijwel elk incident kan op een tweet of retweet van hem rekenen. Daarnaast is hij tamelijk tendentieus in wat hij erbij zegt. Een voorbeeld:Yoshi schreef:Klopt. Volgens mij doet Wilders dat dan ook niet. Graag dus wat Twitter berichten van Wilders waarin hij dat wel gedaan zou hebben.
De indruk die Wilders hier wekt, is dat het om "duizenden" zedendelicten, vechtpartijen en diefstal zou gaan. Dat is dus niet zo. Verreweg de meeste incidenten zijn vrij onschuldig, zoals het verliezen van identiteitspapieren en dergelijke. Komen zedendelicten, vechtpartijen e.d. dan niet voor? Jawel, alleen geen duizenden.geertwilderspvv schreef:Zedendelicten, vechtpartijen, diefstal. Duizenden incidenten. Het tuig eruit en onze grenzen dicht! #grenzendicht
Dat is jouw mening. Mijn mening is dat het beheersbaar is en zolang de politie dat ook vindt, is het beheersbaar. De "samenleving" (ik hoop dat je daar geen tokkievolk mee bedoelt) doet er goed aan om het hoofd koel te houden en nuchter te blijven.Yoshi schreef:Gezien oa de politie inzet die er mee gemoeid gaat loopt het de spuigaten.
Het is nu dus al niet beheersbaar en als deze lijn zich voortzet (en de vooruitzichten zijn allemaal dat het erger en meer wordt) dan zal dat niet onbeantwoord blijven vanuit de samenleving.
elbert schreef:De vraag is waar hij dat niet doet. Een voorbeeld:
De indruk die Wilders hier wekt, is dat het om "duizenden" zedendelicten, vechtpartijen en diefstal zou gaan. Dat is dus niet zo. Verreweg de meeste incidenten zijn vrij onschuldig, zoals het verliezen van identiteitspapieren en dergelijke. Komen zedendelicten, vechtpartijen e.d. dan niet voor? Jawel, alleen geen duizenden.
Nog een voorbeeld:
Deze tweet is naar aanleiding van een incident in een asielzoekerscentrum. De indruk wordt gewekt dat het om criminelen gaat die maar lukraak aan het vechten slaan tegen hulpverleners. De indruk wordt bovendien gewekt dat alle asielzoekers criminelen zijn en dat daarom de grenzen dicht moeten. Wie meer naar de details van dit incident kijkt, ziet dat het om een incident gaat n.a.v. een zelfmoordpoging van een vluchteling.
Wilders insinueert dat de incidenten alle ernstig zijn. Een andere conclusie kun je niet trekken uit zijn tweet(s). Hij noemt immers zedenmisdrijven, vechtpartijen en dergelijke. Hij laat de vrij onschuldige incidenten weg, waarvan je met logisch nadenken (en aanvullende feiten) kunt concluderen dat die het meeste voorkomen. Het probleem met Wilders uitspraken is niet dat hij op zich feitelijke onwaarheden verkondigt, maar dat hij tendentieus is: hij laat de nuance geheel en al weg en verbindt de feiten zodanig dat hieruit een beeld ontstaat van compleet losgeslagen asielzoekers wiens enige doel is het land te islamiseren, de openbare orde te verstoren en ons land te onderwerpen. Dat is met behulp van losse feiten een beeld schetsen dat niet de werkelijkheid is. Daarom noem ik zijn tweets een voorbeeld van goedkoop scoren en daar neem ik geen letter van terug.Yoshi schreef:Er is wel zeker sprake van duizenden incidenten. 8000 geregistreerde incidenten. Daarnaast zegt Wilders niet datgene wat jij beweert. Stropoppen opzetten om te verbranden noemen ze dat ook wel.
Dat de meeste delicten vrij onschuldig zijn kan je onmogelijk zeggen. Simpelweg omdat bij registratie een categorie voor die dingen gebruikt is waarbij intimidatie en bedreiging ook gerekend worden.
Ik ben het op zich met Wilders eens dat tuig hier niet thuishoort. Dus als asielzoekers hun boekje te buiten gaan en niet bereid zijn om zich hier als gast te gedragen, dan kunnen ze wat mij betreft ook vertrekken. Dat vindt zoals je zegt elke realist, en ik dus ook. Daarin staat Wilders dus niet alleen, zelfs niet in politiek den Haag. Maar volgens mij zegt Wilders meer: hij vindt dat alle vluchtelingen uit moslimlanden hier weg moeten. Dat is dus inclusief christenen en andere minderheden. Enig humanitair besef en medemenselijkheid is hem hierbij volstrekt vreemd. Het gaat hem dus niet om de vraag of iemand echt vluchteling is of niet. Het gaat hem primair om het weren van moslims (vanwege "de islamisering") en dat christenen en anderen daaronder moeten lijden, zal hem verder een worst wezen.Yoshi schreef:Wilders zegt simpelweg dat het tuig (de aanvallers van hulpverleners) verwijderd moet worden uit dit land. Daarmee is elke realist het wel eens. Uitschot hebben we hier al meer dan genoeg (en kunnen we al niet aan) en als je je al misdraagt als je te gast bent kan de samenleving je missen als kiespijn. Daarnaast roept Wilders op tot sluiten van grenzen. Om de zowel de verzorgingsstaat in stand te houden alsook het niet-tuig een kans te geven goed te aarden een vrij logische uitspraak. Helaas erkent de rest dat niet waardoor het gigantisch uit de klauwen gaat lopen.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten