Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Quasi schreef:Ik merk hierboven dat bepaalde groeperingen binnen het christendom nou niet bepaald begrepen worden. Als een groepering bepaalde regels stelt uit liefde dan is dat heel wat anders dan dat mensen gedwongen worden om iets te doen. Ik denk dat het uiterst gevaarlijk is om de regels waar jij of ik het niet mee eens bent te bestempelen met het woord dwang. Dan krijgen we een oneigenlijke discussie en volgens mij is die hierboven al enigszins aan de gang. En dat is op zijn minst toch behoorlijk kwalijk te noemen.
Quasi schreef:Ik merk hierboven dat bepaalde groeperingen binnen het christendom nou niet bepaald begrepen worden. Als een groepering bepaalde regels stelt uit liefde dan is dat heel wat anders dan dat mensen gedwongen worden om iets te doen. Ik denk dat het uiterst gevaarlijk is om de regels waar jij of ik het niet mee eens bent te bestempelen met het woord dwang. Dan krijgen we een oneigenlijke discussie en volgens mij is die hierboven al enigszins aan de gang. En dat is op zijn minst toch behoorlijk kwalijk te noemen.
Quasi schreef:Ik vind dit een rare discussie. Of liever, ik snap er geen bal van.
Wat wil een boeddhistische hedonist hier toch doen op dit reformatorische forum?
Jaar in jaar uit? En nog geen genoeg krijgen.
Het lijkt wel een soort zelfkwelling of, als dat het niet is, refo-prikkelen.
Maar ooit is de lol er toch wel een keer van af lijkt me.
kinpruik schreef:Volgens mij begrijp je het topic dan niet. Ik noem alleen dingen op wat een atheist onder andere kan tegenhouden om christen te worden. Dit doe ik express vanuit het oogpunt van een atheist. Het is nergens mijn bedoeling om omgenuanceerd bepaalde elementen als dwang weg te zetten. Topicstarter vraagt expliciet naar wat redenen kunnen zijn voor een ongelovige om geen christen te worden. Wat er oneigenlijk aan is om daar gewoon voorbeelden van te geven is mij niet duidelijk.
mona schreef:
Ik vind dit een rare discussie. Of liever, ik snap er geen bal van.
Wat wil een boeddhistische hedonist hier toch doen op dit reformatorische forum?
Jaar in jaar uit? En nog geen genoeg krijgen.
Het lijkt wel een soort zelfkwelling of, als dat het niet is, refo-prikkelen.
Maar ooit is de lol er toch wel een keer van af lijkt me.
Quasi schreef:Ik snap die bekeringsdrang ook niet altijd. Als ik heel eerlijk ben dan vind ik het argument om meer te leren over christenen toch wel erg eenvoudig. Als ik iets over boeddhisten zou gaan leren dan ga ik in ieder geval niet naar een forum maar dan zoek ik die mensen op in hun leefomgeving. Daar leer ik beduidend meer van.
Mortlach schreef:Welke bekeringsdrang?
kinpruik schreef:Volgens mij heb jij wat teveel aan de LSD gezeten dit weekend.![]()
Quasi schreef:De drang om te overtuigen dat het christendom fouten heeft. En dat het dus geen redelijk alternatief is.
Mortlach schreef:Het is aan mensen zelf te bepalen of het ondanks die fouten toch een redelijk alternatief is.
_Sjors_ schreef:U kunt er donder op zeggen dat ik zonder aanzien des persoons mijn EHBO kennis, inclusief hartmassage en mond op mond beademing, overigens het onderdeel waarin ik uitblonk tijdens de cursus vanwege het zeer consequent toedienen van dezelfde druk en ritme van handelen, zal toepassen indien nodig! Alleen de bril gleed me wel steeds van de kop.
Mortlach schreef:Ik geloof niet omdat ik geen enkele reden zie om aan te nemen dat het waar is. Klaar.
Lock&Stock schreef:Ik mag dan wel geen atheist zijn maar dit gaat voor mij op. Nooit ook maar enig indicatie van een hogere macht gezien en als deze er wel zou zijn zie ik geen enkele reden waarom het dan deze hele specifieke God van dit hele specifieke geloof zou moeten zijn. Je gaat mij niet vertellen dat je als christen alle andere geloven hebt gecheckt en uiteindelijk bij het Christendom bent uitgekomen omdat die zou kloppen.
Quasi schreef:Bij Lewis kom je toch een soortgelijke route tegen. Ik heb echt wel serieus naar andere geloven gekeken, maar ze overtuigden me niet.
Lock&Stock schreef:Wauw goed zo Sjors, we zijn allemaal enorm onder de indruk van jouw empathie en liefde voor de medemens. Ik had eerlijk verwacht dat je in zo'n situatie stomzinnige cartoons over iemand zou uitstrooien in de infantiele hoop dat deze cartoons iets zouden doen. Valt me toch wel weer mee. Nog wat gevangen dit weekend btw?
_Sjors_ schreef:Ff lekker trollen en uw frustraties op deze site van u afschudden.
_Sjors_ schreef:innig zullen onze lippen elkaar raken.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten