Evolutietheorie

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

Lock&Stock

Re: Evolutietheorie

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:44

Arendsoog schreef:Als je wilt:
Afbeelding

En ik dacht altijd dat christenen de waarheid zo hoog in pacht hadden. Maar ik begrijp dat liegen dus mag, kan je daar misschien iets meer over vertellen? Hoe dat Bijbels geregeld is enzo?

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 13:45

Lock&Stock schreef:Volgens mij claim ik dat ook niet in mijn bovenstaande reactie. Ik begrijp ook niet helemaal wat je punt precies is. Het is duidelijk dat Sjors stiekem totaal geen idee heeft waar hij over praat, hetgeen pijnlijk duidelijk wordt middels zijn bijdragen. Dat rond de oerknal theorie nog enorm veel discussie en onduidelijkheid is zal geen wetenschapper ontkennen om de dood eenvoudige reden dat wetenschap zo werkt.

Nu ja, ik heb ook wel eens opgemerkt dat al die biologische resultaten me niet zoveel zeggen. Het is simpelweg zo dat al die resultaten mogelijk zijn, omdat we nu ook gewoon leven.
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 13:45

Lock&Stock schreef:En ik dacht altijd dat christenen de waarheid zo hoog in pacht hadden. Maar ik begrijp dat liegen dus mag, kan je daar misschien iets meer over vertellen? Hoe dat Bijbels geregeld is enzo?

Waar lieg ik?
De hemelen vertellen Gods eer, en het uitspansel verkondigt Zijner handen werk. Psalm 19:2

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:45

_Sjors_ schreef:Afbeelding

Dus dit is het niveau waarop je verder gaat? Je hebt het zelf maar opgegeven om er zelf wat letters bij te zetten? Ga je nog in op de vragen die zijn gesteld? Of blijf je hier een een beetje op hangen?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:46

Arendsoog schreef:Waar lieg ik?

Deze cartoons geven opzettelijk een verkeerd beeld van de realiteit, dat noem ik liegen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:47

Arendsoog schreef:Nu ja, ik heb ook wel eens opgemerkt dat al die biologische resultaten me niet zoveel zeggen. Het is simpelweg zo dat al die resultaten mogelijk zijn, omdat we nu ook gewoon leven.

Ik begrijp even totaal niet wat hier staat...

kinpruik

Berichtdoor kinpruik » 27 jan 2016 13:49

Lock&Stock schreef:Volgens mij claim ik dat ook niet in mijn bovenstaande reactie. Ik begrijp ook niet helemaal wat je punt precies is. Het is duidelijk dat Sjors stiekem totaal geen idee heeft waar hij over praat, hetgeen pijnlijk duidelijk wordt middels zijn bijdragen. Dat rond de oerknal theorie nog enorm veel discussie en onduidelijkheid is zal geen wetenschapper ontkennen om de dood eenvoudige reden dat wetenschap zo werkt.

We moeten ook eigenlijk helemaal niet serieus op die onzin ingaan. Sjors is een levend voorbeeld van het Dunning-Kruger effect. Met kinderachtige anekdotes en 'wetenschap' (helemaal geen wetenschap maar standaard dogmatische retoriek) op basisschoolniveau probeert hij de evolutietheorie te ontkrachten. Iedereen met meer dan twee hersencellen begrijpt dat geen van die zogenaamde argumenten standhoudt.

Lock&Stock schreef:Ik begrijp even totaal niet wat hier staat...

Omdat het onzin is. Het is het argument dat natuurwetten vroeger ook anders hadden kunnen zijn. Ja, met die argumentatie had de Kerstman ook het universum als een grote sneeuwbal kunnen scheppen. Als je die logica hanteerd kun je beter direct stoppen met de gehele wetenschap.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 13:53

Arendsoog schreef:Nu ja, ik heb ook wel eens opgemerkt dat al die biologische resultaten me niet zoveel zeggen. Het is simpelweg zo dat al die resultaten mogelijk zijn, omdat we nu ook gewoon leven.
Lock&Stock schreef:
Ik begrijp even totaal niet wat hier staat...

Ik bedoel: alle extrapolaties die je wilt maken, kun je maken. Allerlei claims als dat vorming van eiwitten etc. mogelijk is: (als je maar lang genoeg met licht schijn bijvoorbeeld): de thermodynamica zal dat vast niet verbieden. Gelukkig maar, die lage energiedrempel, anders ging er een hoop fout in mijn lichaam nu. Leuk dat er mooie polymeren ontstaan in de natuur: zegt dat wat over het ontstaan van leven?
Als je daar een evolutietheorie over wilt maken, heb je een hele hoop dingen die je kunt gebruiken. Het blijft intern gewoon consistent.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:54

Wat ik altijd zo jammer vind in dit soort momenten is dat personen als Sjors en Arendsoog een hele begroepsgroep weg zetten als leugenaars en oplichters. Echter is er een redelijk goede kans dat beide heren ooit deze beroepsgroep nodig gaan hebben en dan zonder enig schuldgevoel aan gaan kloppen bij deze mensen.

In mijn sociale omgeving zitten een aantal wetenschappers waaronder twee die geneticus zijn. De ene werkt in Boston aan een behandeling voor ALS en de ander hier in Amsterdam aan kanker-medicijnen. Beide zijn geïnteresseerd in zaken die ik al eerder linkte, namelijk de link tussen evolutie, migratie en de genetica. Beide zijn in de termen van Sjors "evolutionisten" en daarom leugenaars. Maar als Sjors ooit ALS krijgt en er is inmiddels een genetische behandelmethode staat Sjors waarschijnlijk vooraan. Tikkie hypocriet...

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 13:55

kinpruik schreef:Omdat het onzin is. Het is het argument dat natuurwetten vroeger ook anders hadden kunnen zijn. Ja, met die argumentatie had de Kerstman ook het universum als een grote sneeuwbal kunnen scheppen. Als je die logica hanteerd kun je beter direct stoppen met de gehele wetenschap.

Dat beweer ik niet.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 27 jan 2016 13:55

kinpruik schreef:Sjors is een levend voorbeeld van het Dunning-Kruger effect. Met kinderachtige anekdotes en 'wetenschap' (helemaal geen wetenschap maar standaard dogmatische retoriek) op basisschoolniveau probeert hij de evolutietheorie te ontkrachten. Iedereen met meer dan twee hersencellen begrijpt dat geen van die zogenaamde argumenten standhoudt.

Afbeelding

Dunning Kruger... volgens mij heb ik die opmerking al meerdere malen voorbij zien komen. Je mag me ook wel gewoon voor incompetent uitmaken hoor. Dat klinkt wat meer als een kerel.

He, he, he ::))

Met vriendelijke groeten,

Sjors.
Laatst gewijzigd door _Sjors_ op 27 jan 2016 13:59, 2 keer totaal gewijzigd.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:55

Arendsoog schreef:zegt dat wat over het ontstaan van leven?

Maar de ET zegt helemaal niets over het ontstaan van leven, dat zou je inmiddels wel moeten weten.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 27 jan 2016 13:57

_Sjors_ schreef:Dat klinkt wat meer als een kerel.

He, he , he ::))

Met vriendelijke groeten,

Sjors.

En jij zou iets meer als een kerel klinken als je een keer serieus zou ingaan op de vragen die zijn gesteld en de argumenten die zijn geplaatst. Want alleen plaatsen van (foute) cartoons maakt dat je overkomt als een 12 jarige.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 13:58

Lock&Stock schreef:Wat ik altijd zo jammer vind in dit soort momenten is dat personen als Sjors en Arendsoog een hele begroepsgroep weg zetten als leugenaars en oplichters. Echter is er een redelijk goede kans dat beide heren ooit deze beroepsgroep nodig gaan hebben en dan zonder enig schuldgevoel aan gaan kloppen bij deze mensen.

In mijn sociale omgeving zitten een aantal wetenschappers waaronder twee die geneticus zijn. De ene werkt in Boston aan een behandeling voor ALS en de ander hier in Amsterdam aan kanker-medicijnen. Beide zijn geïnteresseerd in zaken die ik al eerder linkte, namelijk de link tussen evolutie, migratie en de genetica. Beide zijn in de termen van Sjors "evolutionisten" en daarom leugenaars. Maar als Sjors ooit ALS krijgt en er is inmiddels een genetische behandelmethode staat Sjors waarschijnlijk vooraan. Tikkie hypocriet...

Ik beweer niet dat betreffende biologen leugenaar zijn. (alhoewel, voor alle mensen geldt Romeinen 3:19) Ze hebben een intern consistente theorie, waar een aantal leuke resultaten uit gehaald kunnen worden. Het is daarom ook niet per se hypocriet als er bijvoorbeeld wel van de resultaten gebruik gemaakt wordt.

Arendsoog
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Arendsoog » 27 jan 2016 14:00

Lock&Stock schreef:
Maar de ET zegt helemaal niets over het ontstaan van leven, dat zou je inmiddels wel moeten weten.

Dat klopt.

Terug naar “[Religie] - Open forum”