Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Tante Pollewop schreef:@_Sjors_, Hoe jij op mij overkomt is als volgt: Je ziet een onderwerp op het forum voorbijkomen, je plaatst er zonder gehinderd te worden door enige accurate kennis je (vaak ongenuanceerde) mening onder.
Vandaar mijn eerdere opmerking over een toontje lager zingen.
Maar dat terzijde.
Tante Pollewop schreef:Je spreekt nogal vanuit de hoogte, en dat is irritant.
meribel schreef:wel of niet een chemokuur met minimale kans op slagen?
Wanneer ben je dan onchristelijk bezig? Als je het juist niet doet of als je het juist wel doet?
Tante Pollewop schreef:Juist ja. Dat bedoel ik dus.![]()
Tante Pollewop schreef:Precies, deze vragen zijn zo ingewikkeld..
Ik denk dat het afhangt van de definitie van levensmoe. Misschien heb jij er beelden bij van iemand die niet veel meer doet dan op bed liggen. Deze man vind blijkbaar dat hij klaar is met leven.Chaya schreef:Is dat niet met elkaar in tegenstelling? Als je levensmoe bent, kun je dan nog voor je recht strijden?
De regels zoals die nu in de Nederlandse wet staan zijn wat mij betreft goed. Het is niet voor niets dat maar 6 van de 94 aanvragen in dat Schweitzer ziekenhuis zijn gehonoreerd..Chaya schreef:Omdat hier mensen met verschillende achtergronden op het forum aanwezig zijn, wil ik die eens vragen, wat zij van die pil vinden en wanneer deze verstrekt zou mogen worden.
Tante Pollewop schreef:onnodig lijden lijkt me niet noodzakelijk
Mortlach schreef:Een wat zinloze vraag, als ik eerlijk ben. Als de arts niet christen is, zal hij/zij zich uiteraard niets van het christendom aantrekken. Maar als je het een christen vraagt, zal die (waarschijnlijk) zeggen dat die arts zich daar wél wat van moet aantrekken.
_Sjors_ schreef:Is dit uw antwoord op wanneer die pil wel verstrekt zou mogen worden? Zo ja, wat is in uw optiek onnodig lijden?
Tante Pollewop schreef:Ik denk dat het afhangt van de definitie van levensmoe. Misschien heb jij er beelden bij van iemand die niet veel meer doet dan op bed liggen. Deze man vind blijkbaar dat hij klaar is met leven.
Tante Pollewop schreef:Bijvoorbeeld wanneer iemand een terminaal is en dreigt te stikken. Of bij de laatste fase bij kanker. Vaak wordt iemand dan palliatief gesedeerd, maar wanneer de patiënt de wens heeft om d.m.v. zo'n pil die fase over te slaan heb ik daar geen bezwaren tegen. Overigens is het op dit moment ook mogelijk om dan voor euthanasie te kiezen.
God zal precies op tijd ons uit de strijd wegnemen.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten