benefietdiner schreef:Uhem niet één geloof ik zo direct maar we hebben nu wel met een immigratiestroom te maken die nog nooit vertoon is in Nederland en daarbuiten en daar doel ik op.
Dat waag ik te betwijfelen. In de 17e eeuw was er al massaimmigratie naar Nederland, procentueel veel groter dan nu het geval is. Heeft dat Nederland veranderd? Ja, dat denk ik wel: Nederland werd voor korte tijd een toonaangevende, welvarende, wereldmogendheid.
Nu is die tijd niet te vergelijken met nu, dus laten we dichter bij huis blijven. In de jaren 90 was de instroom van asielzoekers net zo groot als nu, met name vanuit het voormalige Joegoslavie. Daar zaten ook veel moslims tussen. Heeft dat het Nederlandse staatsbestel omvergeworpen? Nee, dat niet.
Veranderen immigratiestromen de samenleving? Absoluut. Geeft dat problemen? Ja, dat ook. Zijn die onoverkomenlijk? Nee, dat niet.
Het is dus belangrijk om hier genuanceerd over te spreken. Zowel "er is niets aan de hand" als "het westen gaat ten onder" zijn niet reeel.
benefietdiner schreef:De linkse elite in Nederland is nu net zo blind voor de islam als ze destijds voor het communisme was. Tegenwerpingen dat een moslimmeerderheid zich in Nederland echt niet aftekent met de immigratiestroom, is het bewijs van 'linkse tunnelvisie'. Terwijl wij allemaal door marcheren worden we alleen soms heel even opgeschrikt door een aanslag.
Het is waar dat moslimextremisme voor problemen zorgt, maar demografisch gezien zal een moslimmeerderheid zich niet aftekenen. Op dat punt heeft links gelijk. Waar links wel een blinde vlek heeft, is dat integratie een veel groter probleem is dan ze wil erkennen. Daar wordt de strijd gevoerd en links denkt vaak dat het zo'n vaart niet loopt, terwijl er in grote steden vaak getto's zijn die je er absoluut niet wil hebben en zie je veel criminaliteit en onaangepast gedrag in onze samenleving. Dat moet aangepakt worden.
benefietdiner schreef:In 2005 heeft het CBS voor het laatst cijfers over moslims gepubliceerd. Toen waren het er 950.000. Er zijn nu twee miljoen niet-westerse allochtonen, dat zullen voor het overgrote deel moslims zijn.
Dat klopt grotendeels niet. In 2004 waren er volgens het CBS 944.000 moslims in ons land. In 2012 waren dat er nog 825.000, meer dan 100.000 minder dus. Laten er nu 100.000 door import bijkomen, dan zit je weer op het niveau van 2004. Ik heb wel begrepen dat het CBS de telmethode ondertussen heeft aangepast, omdat de schatting uit 2004 waarschijnlijk te hoog was, maar duidelijk is wel dat het aantal moslims momenteel nog onder de miljoen ligt.
Bron1 en
Bron2.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)