Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Quasi schreef:Jawel, dat is een timmerman ook. Maar hier zeg je feitelijk niets mee.
Als het feitelijk materiaal is wat aantoonbaar maakt, dan ben ik het met je eens. Maar aantoonbaar is behoorlijk vaak gewoon een invulling van bepaalde feiten. En dat noem ik gewoon ergens wat op afdingen.
Mortlach schreef:Dat lijkt me wel. Als er een kwestie is over het bouwen van kasten, vraag ik het ook aan een timmerman, een professional in het relevante gebied, en niet aan een slager, om maar eens wat te noemen.
Mortlach schreef:Dat lijkt me wel. Als er een kwestie is over het bouwen van kasten, vraag ik het ook aan een timmerman, een professional in het relevante gebied, en niet aan een slager, om maar eens wat te noemen.
Wat maakt iemand een expert als het aankomt op geloven in God en Zijn leiding in alles? Jou benadering komt over alsof het mogelijk zou zijn om een goede of minder goede gelovige te zijn, je benaderd deze kwestie erg wetenschappelijk en wetenschap en geloof gaan slecht samen.
En in deze kwestie is een atheïst wel de laatste aan wie ik om raad zal vragen!
kinpruik schreef:Waarom niet? Iemands persoonlijke geloofsovertuiging zegt niet zoveel over de objectieve validiteit van de gevonden geschriften.
Een objectieve atheïst...? Dat is een contradictio in terminis als het op God geloven aankomt!
_Sjors_ schreef:Wat maakt iemand een expert als het aankomt op geloven in God en Zijn leiding in alles? Jou benadering komt over alsof het mogelijk zou zijn om een goede of minder goede gelovige te zijn, je benaderd deze kwestie erg wetenschappelijk en wetenschap en geloof gaan slecht samen.
Zou je mij kunnen uitleggen wat je precies bedoelt met "regelrecht uit de prullenbak gegrabbelde documenten"? Welke documenten zijn uit de prullenbak gehaald? Waarom bevonden ze zich eigenlijk in de prullenbak?_Sjors_ schreef:Dan is het dus zaak om te bekijken waar die kritieken vandaan komen. In dit geval betreft het dus regelrecht uit de prullenbak gegrabbelde documenten, door twee mensen die van God niks wilden weten en met zeer discrediterende theorieën de Textus Receptus en de daarop gebaseerde Staten Vertaling onderuit wilden halen!
Mortlach schreef:In de linkjes die Cicero plaatste, staan een aantal voorbeelden van verbeteringen van de SV in de HSV. Gewoon dingen die de vertalers destijds fout hadden en die we nu dankzij 400 jaar meer kennis van de brontalen goed kunnen doen. Met dezelfde brontekst dus. En als je ziet hoe de HSV is weggezet...
Mortlach schreef:Verder lijken de punten die Cicero aandraagt me vrij duidelijk. Er zijn gewoon punten waar de TR tekortschiet. Nu is het goed dat je daar niet wakker van ligt. Aan de andere kant gaat het wel over het Woord van God zelf, als je geneigd bent dat te geloven. Het lijkt me dat dat wel iets is om serieus te nemen.
kinpruik schreef:... Ik ben nu (agnostisch) atheist, maar was vroeger een overtuigd christen. ...
Je bent agnost, of atheïst. Niet beide.
Een agnost weet niet of God bestaat. Een atheïst heeft de stellige overtuiging dat God niet bestaat.
kinpruik schreef:Verder wil ik opmerken dat je discussiestijl op zijn minst merkwaardig genoemd kan worden.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 13 gasten