Moderators: Memmem, Moderafo's
Oke, maar diezelfde meneer van die foto kan wel een link leggen tussen vluchtelingen en het gevaar van verkrachtingen ("testosteronbommen") en dat is dan opeens wel legitiem? Ik begrijp het even niet meer.StillAwake schreef:Eens, maar het feit dat er ergens een foto wordt opgeplakt geeft nog niet automatisch een link met de geportretteerde.
Ik durf te zeggen dat die meneer hierover nog minder een been heeft om op te staan, dan mijn opmerking dat degenen die asielzoekers aanvallen hoogstwaarschijnlijk hetzelfde gedachtegoed hebben als die meneer dan wel geinspireerd zijn door die meneer.StillAwake schreef:Die mijnheer kan die link leggen, maar daarmee is ook dit verband nog niet oorzakelijk.
Hoe had je je dat concreet voorgesteld? Een bloedbad waarbij de onschuldige vrouwen die er tussenin stonden ook maar neergemaaid werden?Yoshi schreef:Beesten zijn het, deze groep van naar schatting 1000 man. Wat mij betreft had de politie het vuur gericht geopend om deze barbaarse praktijken tot een snel einde te brengen.
Yoshi schreef:Blijkt Wilders weer een keer gelijk te krijgen;
http://www.nu.nl/buitenland/4192599/dui ... eulen.html
Beesten zijn het, deze groep van naar schatting 1000 man. Wat mij betreft had de politie het vuur gericht geopend om deze barbaarse praktijken tot een snel einde te brengen.
Bij gericht het vuur openen richt je niet op de onschuldigen natuurlijk.elbert schreef:Hoe had je je dat concreet voorgesteld? Een bloedbad waarbij de onschuldige vrouwen die er tussenin stonden ook maar neergemaaid werden?
Iets minder drastische woorden en akties zijn nodig om dit wangedrag aan te pakken, zoals gezond politiewerk, opsporing en een fikse veroordeling door de rechter. Zo doen we dat in Europa. Het neermaaien van mensen doen ze maar in het Midden-Oosten (en dat ook liever niet natuurlijk), niet hier.
Het scheelt er nog maar aan dat je een concentratiekamp voor deze groep criminelen (want dat zijn het wel, al zijn het geen beesten) voorstelt.
Jaja, duizenden mensen op een plein in het pikkedonker en de politie pikt elke kwaaddoener er uit en knalt hem neer terwijl de onschuldigen netjes stil blijven staan tot de politie alle kwaaddoeners heeft neergeschoten? Nog afgezien van het feit dat de politie gelukkig zo niet te werk gaat (of hoort te gaan), lijkt me dat een flinke overschatting van de schietkwaliteiten van de gemiddelde politieman. Sterker nog: er was politie aanwezig en die heeft niets geconstateerd.naamloos schreef:Bij gericht het vuur openen richt je niet op de onschuldigen natuurlijk.
Yoshi schreef:Blijkt Wilders weer een keer gelijk te krijgen;
http://www.nu.nl/buitenland/4192599/dui ... eulen.html
Beesten zijn het, deze groep van naar schatting 1000 man. Wat mij betreft had de politie het vuur gericht geopend om deze barbaarse praktijken tot een snel einde te brengen.
elbert schreef:Hoe had je je dat concreet voorgesteld? Een bloedbad waarbij de onschuldige vrouwen die er tussenin stonden ook maar neergemaaid werden?
Iets minder drastische woorden en akties zijn nodig om dit wangedrag aan te pakken, zoals gezond politiewerk, opsporing en een fikse veroordeling door de rechter. Zo doen we dat in Europa.
Het neermaaien van mensen doen ze maar in het Midden-Oosten (en dat ook liever niet natuurlijk), niet hier.
Het scheelt er nog maar aan dat je een concentratiekamp voor deze groep criminelen (want dat zijn het wel, al zijn het geen beesten) voorstelt.
Chaya schreef:Er zijn nu een aantal vrouwen ernstig getraumatiseerd. Wie verwacht nu op een heel druk, temidden van honderden mensen, zo belaagd te worden??
Ik weet genoeg van gericht schieten om te weten dat wat je schrijft volslagen fantasie is. In de eerste plaats hebben politieagenten geen nachtkijkers bij hun vuurwapens, dus viel er in de nieuwjaarsnacht in Keulen niet gericht te schieten. Bovendien: zodra er 1 schot gelost wordt in een menigte mensen, is het chaos en valt er voor de politie niet meer gericht te schieten. Herinner je de damschreeuwer nog? 1 gek die gaat schreeuwen en er breekt volslagen paniek uit. Dat was nog bij daglicht. Stel je voor wat er gebeurt als er geschoten wordt in het donker.Yoshi schreef:Nee, zo niet. Je weet neem ik aan wat gericht schieten is?
Er waren zo'n 150 agenten. Laat er 25 gericht een schot lossen. 25 barbaren vallen neer. Als de rest niet uiteen stuift en terug keert naar hun holen herhaal je dat. Net zo lang totdat het verzet gebroken is. Vervolgens kan je de vrouwen in veiligheid stellen, de gewonde barbaren laten behandelen om ze daarna de cel in te gooien.
Geef eens een concreet voorbeeld van gezond politiewerk dat gedwarsboomd wordt door politieke belangen? Bovendien is het een feit dat rechters momenteel strenger straffen dan pakweg 20 jaar geleden (dat kun je gewoon nazoeken). Verder ben ik van mening dat asielzoekers/vluchtelingen die zich aan het wangedrag zoals in Keulen schuldig maken, subiet uitgezet moeten worden. Wat dat betreft ben ik echt geen softie.Yoshi schreef:En dat is precies waarom Europa afstevent op een burgeroorlog. Gezond politiewerk wordt namelijk gedwarsboomd door politieke belangen en fikse veroordelingen door rechters kunnen we sowieso wel vergeten.
De barbaren gaan niet de overhand krijgen. Punt. Laten we dit soort waanideeen dus maar uit onze hoofden halen. In Europa wonen 500 miljoen mensen. Zelfs al zouden er 5 miljoen Syriers in Europa asiel aanvragen (wat niet zal gebeuren: hooguit 1 a 2 miljoen) en zouden die allemaal problemen veroorzaken (wat ook niet zal gebeuren) dan nog is slechts 1 procent van de bevolking "barbaar" en is het een beheersbaar probleem. De feiten zijn dat hoewel de vluchtelingenstroom problemen oplevert, het niet dusdanige problemen oplevert dat de democratie of de rechtsstaat in gevaar zal komen. De problemen die er wel zijn, dienen aangepakt te worden.Yoshi schreef:Nog niet nee, totdat de barbaren dusdanig de overhand hebben dat er helemaal geen optie meer is
Het probleem met een 2e paspoort geldt volgens mij alleen voor Marokkanen. Ik ben het met je eens dat er een keuze gemaakt moet worden voor 1 nationaliteit. Het interneren is wat er nu al gebeurt trouwens: er zijn plannen voor grote interneringskampen in Italie en Griekenland. Overigens is dat ook niet echt een oplossing: interneren (en asielzokerscentra) levert ook problemen op als verveling, niets te doen hebben, spanningen onderling (iets wat je nu ook al ziet) met vechtpartijen e.d. Het is voor Nederlanders in hun warme gerieflijke huisjes moeilijk voor te stellen dat letterlijk om de hoek mensen in bijv. tentenkampen verblijven, daar tussen honderden andere vluchtelingen moeten leven (zonder privacy e.d.), zich stierlijk vervelen omdat ze moeten wachten, wachten, wachten en daarmee in onzekerheid zijn of ze mogen blijven of niet, ze bovendien in onzekerheid leven over hun familie in het land van herkomst waar het levensgevaarlijk voor hen is enz. enz. Zo'n pretje is het niet om asielzoeker te zijn hoor, al zijn er Nederlanders met weinig hersencellen die denken van wel: ik daag ze uit om eens te ruilen met asielzoekers, eens kijken hoe lang ze dat volhouden.Yoshi schreef:Een enkeltje land van herkomst is een goed begin, of het land van het 2e paspoort. En indien ze geen 2e paspoort hebben en geen ander land van herkomst hebben stel ik idd interneren voor en een lange heropvoeding.
Deze kanker moet uit de samenleving gehaald worden.
StillAwake schreef:In hoeverre denk jij dat de andere mannen (die zich in jouw optiek als wijven gedroegen) direct doorhadden wat er speelde?
StillAwake schreef:En zou jij in je eentje een dergelijke groep hebben aangevallen?
Of is het vooral heel erg gemakkelijk om vanaf de zijlijn te roepen wat een ander daar had moeten doen?
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten