Moderators: Memmem, Moderafo's
elbert schreef:Blijkbaar mag Wilders het ook als het zijn politieke agenda dient. Niet alleen hij trouwens, wie het debat over de Teevendeal heeft gevolgd, weet dat dit helaas diep in de politieke cultuur verankerd zit. Onze cultuur is echt niet zo superieur als we soms zelf vinden.
Ik doel in eerste instantie op tuig dat aanslagen pleegt op een Somalisch gezin en daarbij een briefje plakt met een foto van Wilders erop, met de boodschap: "Blank is beter, eigen volk eerst!!! Allochtonen moeten weg hier!! Dit is pas het begin!!!" (Bron) Als dat geen extreem-rechs is, weet ik het niet meer.
Of tuig dat het AZC in Zoetermeer aanviel en daarbij ook de leus "Eigen volk eerst" scandeerde. (Bron).
In Geldermalsen heeft de politiek inderdaad overhaast en zonder rekening te houden met de gevoelens van burgers een AZC erdoor proberen te drukken. Dat had zo niet gemoeten. Maar dat wil niet zeggen dat de ongeveer 80 jongeren die de politie aanvielen daarmee niet als extreem-rechts getypeerd kunnen worden. Dat zijn ze weldegelijk.
Ik snap niet goed waarom je de vrijheid van meningsuiting erbij haalt. Natuurlijk is iedereen vrij om zijn mening te uiten, ook al is die hypocriet. Dat hoor je mij ook niet betwisten. Any fool can have his say. Het gaat mij er vooral om om die politiek en moreel te duiden en daarbij de vraag te beantwoorden: "heeft Wilders gelijk?". Daar gaat het in dit topic over. Ik kom hier wel christenen tegen die hypocrisie blijkbaar prima vinden en dat vind ik op z'n zachtst gezegd merkwaardig. Dat ik dat vind, is dan een uiting van mijn vrijheid van meningsuiting.
Omdat het in dit topic over hem gaat? Je mag wat mij betreft ook een topic over andere haagse politici openen. Daar ben ik in de meeste gevallen ook geen fan van.Yoshi schreef:Juist, dus waarom zo de pijlen richten op Wilders als hij gewoon het product is van politiek Den Haag.
Dat ben ik met je eens, links tuig is net zo erg als rechts tuig. Maar het gaat in dit topic over Wilders en zijn aanhang en niet over de aanhang van linkse partijen waar ik zeker ook geen aanhanger van ben. Politiek gezien zie ik mezelf als rechts van het midden (en dan ook nog eens aanhanger van het christelijke geluid in de politiek), dus mijn pijlen zal ik net zo goed op links richten als op opvattingen ter rechterzijde van me. Vraag me eens naar mijn mening over de PvdD en Groen-Links en ik kan er urenlang over doorgaan.Yoshi schreef:Heel vervelend allemaal, dat klopt. En het werk van tuig. Het plakkaat extreem rechts wordt echter te pas en te onpas gebruikt. We worden geïndoctrineerd door de media waarin extreem links steevast als demonstranten, idealisten enz enz worden weggezet en extreem rechts als neo-nazi tuig. Het zijn echter in grote lijnen gelijkwaardige groepen die zich van dezelfde technieken bedienen. En die niet zelden elkaar in een kwaad daglicht willen zetten door zich voor te doen als de ander.
Het schijnt toch weer iets anders te zijn dan je hier weergeeft, althans volgens de Gelderlander (Bron).Katlheen schreef:Die aanslag op dat Somalische gezin schijnt een hoog oplopende ruzie te zijn geweest met buurtbewoner(s) en dus helemaal niets te maken te hebben met de PVV etc. Maar ja, die nuance zal de "linkse media" wel niet zoeken.
Dus er is sprake van een conflict in de buurt, waar de Somaliërs ongewild tussen zitten. Maar volgens de politie (is dat ook "linkse media"?) is er geen verband tussen die burenruzie en de aanslag.De politie gaat er vanuit dat er geen verband is tussen de aanslag op de Somalische familie en de vete.
Volgens het scheermes van Ockham moeten we uitgaan van de meest simpele verklaring tenzij er aanvullende aanwijzingen zijn dat er iets anders aan de hand is. Jouw opmerkingen vallen daar niet onder, maar vallen onder het kopje wishful thinking. Je wilt dat "links" de aanslag op moslims heeft gepleegd om Wilders in een kwaad daglicht te stellen en daarom noem je dat ook. Maar de simpelste verklaring is dat de mensen die dit gedaan hebben ook daadwerkelijk een hekel aan buitenlanders hebben en PVV aanhangers zijn. Ik sta open voor alternatieve verklaringen, maar alleen als ze ook onderbouwd kunnen worden met feiten, geen meningen.Yoshi schreef:Lol. En de KKK heeft ook een duidelijke link met het christendom. Iedereen kan zo'n pamflet maken en uitprinten. Kan morgen een varkenskop bij een moskee leggen en vervolgens zo'n pamflet opplakken met Rutte en Samson. Is er dan een link?
Maar buiten dat lijkt het me algemeen bekend dat de politie niet zelden politiek gekleurde berichtgeving de deur uitdoet.
Hmm, wiens foto staat er op dat papiertje? Toch van het enige lid van de PVV, of niet?Quasi schreef:Als we dan het scheermes van Ockham hanteren dan moeten we ook eerst de PVV buiten beschouwing laten. Zelfs dat is in dit geval al wishful thinking.
elbert schreef:Hmm, wiens foto staat er op dat papiertje? Toch van het enige lid van de PVV, of niet?
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten