Lekker: die achtergrondreclame

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

antoon

Re: Spiksplinternieuwe site

Berichtdoor antoon » 08 apr 2015 12:38

Het is geen steek onder water maar atheïstische forums kunnen blijkbaar wel zonder of met weinig reclame.
credible forum schijnt het ook te kunnen, misschien iets reorganiseren, de reclame werkt namelijk averechts, kan de positieve kanten van een forum neerhalen, ik kom hier voor bijbels onderzoek en om uit te zoeken of dingen kloppen, reclame kan zeer storend werken.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Lekker: die achtergrondreclame

Berichtdoor Marnix » 09 apr 2015 13:10

Ik zie op beide forums 1 banner. Hier iets groter, maar ja, het forum is ook groter en dus vast ook duurder om te hosten. Je bent er zo aan gewend en dan zie je die banners niet eens meer :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 dec 2015 18:37

De brutaliteit en opdringerigheid van de reclames op dit forum loopt de spuigaten uit. Zodra je in een nieuw scherm komt, al is het maar om een bericht te typen, heb je het altijd eerst even druk met het wegklikken van de reclame die zich midden in je beeld aan je opdringt.
Ik kan mij voorstellen dat dit mensen weghoudt van dit forum. Dat ze hier om die reden hier liever niet meer komen.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 23 dec 2015 23:39

Mee eens. Als het nu reclame betrof die Christelijke van inhoud was, dan was het wellicht nog te verteren. Maar ik ben niet gediend van ongeadresseerde reclame in mijn brievenbus, evenals dat ik er hier niet van gediend ben. De lotto kan mij gestolen worden, evenals de Efteling! Absurd i.m.o. dat ik als Christen een standpunt behoor in te nemen wbt gokken en hier vervolgens gewoon de dobbelstenen om de oren krijg gesmeten...
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 24 dec 2015 08:40

Boekenlezer schreef:De brutaliteit en opdringerigheid van de reclames op dit forum loopt de spuigaten uit. Zodra je in een nieuw scherm komt, al is het maar om een bericht te typen, heb je het altijd eerst even druk met het wegklikken van de reclame die zich midden in je beeld aan je opdringt.
Ik kan mij voorstellen dat dit mensen weghoudt van dit forum. Dat ze hier om die reden hier liever niet meer komen.

Henkie moet ook eten...
De grap is wel dat naarmate reclame opdringeriger wordt mensen harder op zoek gaan naar ad-block software.

DeDwaler
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Lekker: die VOORgrondreclame

Berichtdoor DeDwaler » 24 dec 2015 08:58

Boekenlezer schreef:De brutaliteit en opdringerigheid van de reclames op dit forum loopt de spuigaten uit. Zodra je in een nieuw scherm komt, al is het maar om een bericht te typen, heb je het altijd eerst even druk met het wegklikken van de reclame die zich midden in je beeld aan je opdringt.

_Sjors_ schreef:Mee eens. Als het nu reclame betrof die Christelijke van inhoud was, dan was het wellicht nog te verteren. Maar ik ben niet gediend van ongeadresseerde reclame in mijn brievenbus, evenals dat ik er hier niet van gediend ben. De lotto kan mij gestolen worden, evenals de Efteling! Absurd i.m.o. dat ik als Christen een standpunt behoor in te nemen wbt gokken en hier vervolgens gewoon de dobbelstenen om de oren krijg gesmeten...

Ook volledig mee eens. Niet alleen op het forum, maar op de hele site wordt het lezen compleet onmogelijk gemaakt. Mensen blijven inderdaad weg. Ik heb zelf een 27 inch monitor en een vlotte pc, dan gaat het nog wel, maar ik werd er toch na 2 minuten al beroerd van. Dus dan maar een ad-blocker. Een tablet heb ik ook, dan wordt het al stukken moeilijker om die reclame weg te krijgen en bij een notebook met een klein scherm is het al helemaal volstrekt onmogelijk om überhaupt het kruisje aan te klikken. Dus ja, dan komen mensen éénmaal kijken om vervolgens voorgoed af te haken.

Het is begrijpelijk dat er kosten aan deze website verbonden zijn. Het is eveneens begrijpelijk dat er als verdienmodel voor reclame is gekozen, maar moet die reclame de toegang tot de site onmogelijk maken? Dat iemand hier met genoegen kan rondkijken zonder ad-blocker kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen.

Het lijkt mij een goede zaak om de kosten van deze site en eventuele onkosten inzichtelijk te maken en vervolgens te onderzoeken of een donatiesysteem wellicht kostendekkend kan zijn. Dan zou ik persoonlijk jaarlijks een forse donatie willen doen, terwijl ikzelf, op mijn pc althans, geen last van die reclame heb. Het zou me alleen al geld waard zijn om het zinnetje: 'dan moet je even Adblock Plus installeren' achterwege te kunnen laten.

In aanvulling wellicht nog dit: kunnen de gemeentes van de deskundigen ook niet een handje helpen? Het moet toch mogelijk zijn om met zijn allen een overigens prachtige site reclameloos te laten draaien, inclusief een goed belegde boterham voor Henkie.
.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 24 dec 2015 13:58

Volgens mij schiet die reclame zijn doel heel ver voorbij, want er is geen mens die op zn gemak alles gaat lezen en denkt: tjonge, dat wil ik graag hebben.
Hier geen adblocker, dus voortdurend klik klik klik
Ik heb geen idee wat het kost om een website in de lucht te houden, maar met zoveel leden heb je toch een breed draagvlak?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 24 dec 2015 20:01

Op de PC heb ik adblocker die houd eigenlijk alles tegen dus ook op deze site.
Met de mobiel wordt ik wel doodgegooid met advertenties. Inmiddels overigens een stuk minder irritant en nu wel wegklikbaar. Er zit dus verbetering in.

_Sjors_
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor _Sjors_ » 28 dec 2015 11:05

Hier krijg je een gloednieuwe iPhone 6s
door Superbeby » 25 Dec 2015 16:46

Laatst ontvangen in mijn privéberichten. Wie is Superbeby? Ik ben tevreden met de telefoon die ik heb. Krijg ik de volgende dag weer dit bericht... Over spammen gesproken. Niet fijn hoor.
In den beginne schiep God den hemel en de aarde. (Genesis1:1)

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 04 jan 2016 18:32

volgens mij hangt het voor een groot gedeelte van je surfgedrag af of je wel of niet veel reclames krijgt voorgeschoteld.
heel veel sites slaan dus cookies op, op je pc.
deze kun je overigens wel verwijderen.
ik heb er nagenoeg geen last van. soms wel en dat is best vervelend.
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Autoliefhebber
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Autoliefhebber » 05 jan 2016 00:04

Vroeger had ik ook altijd last van reclame, vooral op YouTube was het een grote ergernis.
Toen heb ik besloten om Adblock Plus te installeren en dat heeft geholpen moet ik zeggen.
Geeft een rust hoor, zo zonder opdringerige reclames! :wink:

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 05 jan 2016 07:44

Bericht door Johan100 » Ma Jan 04, 2016 6:32 pm
volgens mij hangt het voor een groot gedeelte van je surfgedrag af of je wel of niet veel reclames krijgt voorgeschoteld.
heel veel sites slaan dus cookies op, op je pc.

cookies beinvloeden alleen wélke reclame je krijgt. Vind zo'n advertentieveld geen specifiek doelprofiel krijg je een algemene te zien.

Als je geen advertenties ziet vermoed ik toch zeer sterk dat je toch een blocker hebt, misschien gewoon als ad-on / plug in op je browser.

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 06 jan 2016 00:56

ja dat klopt Hans, adverteerders gebruiken de zoekgeschiedenis van consumenten om gerichte advertenties te bieden. Dus veel surfen op diverse websites levert dan meer ongewilde advertenties op, lijkt me een logisch gevolg. Ik zie alleen af en toe rustige advertenties die geen hinder opleveren. Er is geloof ik wel een instelling in de browser dat je het deels kan blokkeren inderdaad, ook ongewenste pop-ups ...maar niet alles..

Als je als voorbeeld even op marktplaats surft (die cookies opslaan op je pc) naar een tweedehands auto, grote kans dat je advertenties/reclame tegen kom van die auto's op andere sites.

Dit is een linkje naar ccleaner van piriform kan je gratis de free trail downloaden en af en toe je pc opschonen, wellicht scheelt het.

https://www.piriform.com/ccleaner/download
(..)Namelijk de rechtvaardigheid Gods door het geloof van Jezus Christus, tot allen, en over allen, die geloven; want er is geen onderscheid.(..)Rom.3.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 feb 2016 11:48

We worden hier niet echt tot een sobere leefstijl opgeroepen. Ik klikte net een link aan, jurkje slechts 2.000 euro, tasjes en schoenen slechts 600 euro. <:0
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Johan100
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Johan100 » 26 feb 2016 23:20

Dan heb je waarschijnlijk naar kleding zitten zoeken op internet. Niet iedereen ziet dezelfde advertenties.
Ad-Block erop.

Terug naar “RefoWeb”