Boekenlezer schreef:De brutaliteit en opdringerigheid van de reclames op dit forum loopt de spuigaten uit. Zodra je in een nieuw scherm komt, al is het maar om een bericht te typen, heb je het altijd eerst even druk met het wegklikken van de reclame die zich midden in je beeld aan je opdringt.
Ik kan mij voorstellen dat dit mensen weghoudt van dit forum. Dat ze hier om die reden hier liever niet meer komen.
_Sjors_ schreef:Mee eens. Als het nu reclame betrof die Christelijke van inhoud was, dan was het wellicht nog te verteren. Maar ik ben niet gediend van ongeadresseerde reclame in mijn brievenbus, evenals dat ik er hier niet van gediend ben. De lotto kan mij gestolen worden, evenals de Efteling! Absurd i.m.o. dat ik als Christen een standpunt behoor in te nemen wbt gokken en hier vervolgens gewoon de dobbelstenen om de oren krijg gesmeten...
Ook volledig mee eens. Niet alleen op het forum, maar op de hele site wordt het lezen compleet onmogelijk gemaakt. Mensen blijven inderdaad weg. Ik heb zelf een 27 inch monitor en een vlotte pc, dan gaat het nog wel, maar ik werd er toch na 2 minuten al beroerd van. Dus dan maar een ad-blocker. Een tablet heb ik ook, dan wordt het al stukken moeilijker om die reclame weg te krijgen en bij een notebook met een klein scherm is het al helemaal volstrekt onmogelijk om überhaupt het kruisje aan te klikken. Dus ja, dan komen mensen éénmaal kijken om vervolgens voorgoed af te haken.
Het is begrijpelijk dat er kosten aan deze website verbonden zijn. Het is eveneens begrijpelijk dat er als verdienmodel voor reclame is gekozen, maar moet die reclame de toegang tot de site onmogelijk maken? Dat iemand hier met genoegen kan rondkijken zonder ad-blocker kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen.
Het lijkt mij een goede zaak om de kosten van deze site en eventuele onkosten inzichtelijk te maken en vervolgens te onderzoeken of een donatiesysteem wellicht kostendekkend kan zijn. Dan zou ik persoonlijk jaarlijks een forse donatie willen doen, terwijl ikzelf, op mijn pc althans, geen last van die reclame heb. Het zou me alleen al geld waard zijn om het zinnetje: 'dan moet je even Adblock Plus installeren' achterwege te kunnen laten.
In aanvulling wellicht nog dit: kunnen de gemeentes van de deskundigen ook niet een handje helpen? Het moet toch mogelijk zijn om met zijn allen een overigens prachtige site reclameloos te laten draaien, inclusief een goed belegde boterham voor Henkie.