Yoshi schreef:Waarom popmuziek per definitie slecht is weet ik niet. Waarschijnlijk omdat het geen rockmuziek metal is.

Moderator: Moderafo's
Yoshi schreef:Waarom popmuziek per definitie slecht is weet ik niet. Waarschijnlijk omdat het geen rockmuziek metal is.
Marnix schreef:Precies. Men luistert klassiek, orgelmuziek of iets dergelijks en dus zijn drumstellen en gitaren slecht want die kent men niet.
Marnix schreef:Ze vinden het niet mooi en bepalen dan dat God het ook niet mooi zal vinden, niet eerbiedig enzovoorts. Dat is gevaarlijk want dan creëer je eerst zelf een cultuur en vervolgens als je er genoeg aan gewend bent zeg je: Dit is wat God mooi vindt en de rest niet.
Marnix schreef:Je moet muziek beoordelen op de inhoud.
StillAwake schreef:Datzelfde heb ik met orgelmuziek en met jazz.
Als ik er te lang naar luister krijg ik de neiging bushokjes in mekaar te trappen.
Mijn echtgenote heft datzelfde gevoel bij metal, wat bij mij juist rustgevend werkt.
Wij kunnen samen niet echt naar muziek luisteren, omdat er altijd iemand aggresief van wordt
Ligt dat aan de muziek, of is dat juist een kwestie van smaak?
StillAwake schreef:Waarom zou het niet serieus zijn?
StillAwake schreef:In hoeverre speelt datgene wat je gewend bent daarin mee?
Het is mijn vrouw en mij na een aantal jaren huwelijk nog niet gelukt muziek te vinden die wij beide rustgevend vinden.
Sterker nog, wat voor haar het summum van rustgevende muziek is (orgelmuziek) is voor mij het summum van takkeherrie.
Wat voor mij het summum van rustgevende muziek is (metal) is voor haar het summum van takkeherrie.
Het gaat erom hoe je naar muziek luistert.
Arendsoog schreef:Nu ja, ik heb je nog een paar tips gegeven![]()
Zo moet muziek naar Filippenzen 4:8 ‘welluidend’ zijn. Jazz, pop en gospel vallen af vanwege het sterke ritme en het aantal decibellen.
...
Verder zorgt de aanname dat ‘welluidend’ rustig betekent, voor te veel spanning.
Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten