Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 21 dec 2015 08:28

benefietdiner schreef:‘Gemeente Geldermalsen riep rellen over zichzelf af’
Dit klinkt bij mij in de oren als: "maar ze had wel een kort rokje aan en ze lokte het dus zelf uit" als er een meisje aangerand (of erger) wordt.
Fout is gewoon fout. Geweld plegen tegen een vergadering van de gemeenteraad is een aanslag op de democratie en is een misdaad, hoe je het ook wendt of keert.
Het is heel erg dat christenen, die geroepen worden om de overheid te gehoorzamen, hier geweld tegen de wettig gekozen overheid (= een misdaad) gaan verdedigen.

Er is een groot verschil tussen vreedzaam protesteren tegen het beleid van een gemeente, en een gemeentehuis en politie te gaan bestormen met alle gevaren en gevolgen van dien.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 08:33

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 08:41

-

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 dec 2015 09:04

@StillAwake: ik ben het er mee eens dat de gemeente zaken niet goed heeft aangepakt. Mijn punt is dat dat geen geweld rechtvaardigt. Als dat wel zo was, dan was er elke week wel iets om een knokpartij over te beginnen. Ik ben wat dat betreft net zo kritisch over politici als iedere andere burger, maar ik geloof wel dat we hoe dan ook de wettelijke weg hebben te bewandelen en niet de onwettige wegen, om er iets aan te doen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 dec 2015 09:07

elbert schreef:Dit klinkt bij mij in de oren als: "maar ze had wel een kort rokje aan en ze lokte het dus zelf uit" als er een meisje aangerand (of erger) wordt.
Fout is gewoon fout. Geweld plegen tegen een vergadering van de gemeenteraad is een aanslag op de democratie en is een misdaad, hoe je het ook wendt of keert.
Het is heel erg dat christenen, die geroepen worden om de overheid te gehoorzamen, hier geweld tegen de wettig gekozen overheid (= een misdaad) gaan verdedigen.

Er is een groot verschil tussen vreedzaam protesteren tegen het beleid van een gemeente, en een gemeentehuis en politie te gaan bestormen met alle gevaren en gevolgen van dien.

Het waren niet allemaal christenen die daar het gemeentehuis bestormde natuurlijk. Maar het is waar geweld plegen is niet goed, maar….. de andere kant is ook waar. Als een gemeente raad, die democratisch gekozen is, niet luistert naar de achterban (driekwart van de inwoners van het dorp stonden er niet achter) komt er een burgerinitiatief en ik denk terecht.
Als de gemeente raad een clubje op zich zelfs word om een soort projectontwikkelaar te zijn en er dan financieel niet meer uitkomt vervolgens dit financiële gat te dichten met een asielzoekerscentrum tja…. waar ben je dan mee bezig. In ieder geval niet met asielzoekers en ook niet om je gemeente te besturen maar met je clubje. Nogmaals, dan komt er terecht een opstand nood breekt wet, een dergelijk bestuur moet aftreden.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2015 09:24

antoon schreef:Marnix
Ten eerste is iemand of een groep dom noemen vaak een zwakte bod en of het nu om voor of tegenstanders van Wilders gaat doet er niet toe, het is een onderbuikgevoel. Ik discuseer op meer fora en ook via webmail, ik pas er voor om iemand expliciet dom te noen, ik denk er niet eens aan, en als die neiging toch komt hou ik mij enige tijd stil.
Emotioneel gezien kan ik het wel een klein beetje begrijpen, je bent voor of tegen Wilders er lijken weinig ander wegen te zijn.

Toch heeft de man in de kern steeds gelijk, de opmars van de Islam en in het kielzog daarvan extremisme neemt gestaag toe, mensen met een boerenverstand zien de bui hangen, met boerenverstand bedoel ik mensen academici en ook gewone ongeschoolde mensen die nuchter nadenken, en net als een boer weten wanneer maatregelen te nemen om dingen goed te laten verlopen.

Mensen met zo een nuchter verstand zonder zich mee te laten slepen door teveel emoties zien dat het op een groot drama uit kan lopen , ook wijsgeren in de oudheid waarschuwden voor samenleven in een land met 2 geloven die erg tegengesteld zijn aan elkaar, de geschiedenis spreekt ook boekdelen.

Ik zeg niet dat Wilders dom is. Hij gedraagt zich alleen af en toe een beetje stom :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 dec 2015 09:45

Marnix schreef:Ik zeg niet dat Wilders dom is. Hij gedraagt zich alleen af en toe een beetje stom :)

Marnix schreef:Hehe. Fijn dat domme mensen hun eigen domheid af en toe zelf bewijzen...

Duidelijk hoor. ](*,)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2015 09:48

Oke, dan zei ik het wel. Ik bedoel niet dat Wilders geen intelligent iemand is. Dat is hij wel. Hij is slim genoeg. Maar ik vind zijn gedrag dom. Onjuiste feiten, angst zaaien, inspelen op onderbuikgevoelens. De foto van het Marokkaanse parlement was daar een mooi voorbeeld van.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 dec 2015 10:06

Marnix schreef:Oke, dan zei ik het wel. Ik bedoel niet dat Wilders geen intelligent iemand is. Dat is hij wel. Hij is slim genoeg. Maar ik vind zijn gedrag dom. Onjuiste feiten, angst zaaien, inspelen op onderbuikgevoelens. De foto van het Marokkaanse parlement was daar een mooi voorbeeld van.

Contradictio in terminis.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 21 dec 2015 10:53

Nee hoor. Slimme mensen kunnen zich dom gedragen. ;)

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 21 dec 2015 12:27

Een PvdA politica die ziet waar de schoen wringt bij een groot deel van de moslimimmigranten: "Ze komen voor onze veiligheid maar niet voor onze normen en waarden" http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OP ... rden.dhtml

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 dec 2015 14:22

elbert schreef:Een PvdA politica die ziet waar de schoen wringt bij een groot deel van de moslimimmigranten: "Ze komen voor onze veiligheid maar niet voor onze normen en waarden" http://www.parool.nl/parool/nl/30700/OP ... rden.dhtml

Ze moet ook van de PvdA naar de PVV gaan hé. :D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 21 dec 2015 14:25

-

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 21 dec 2015 14:26

Hoe is het te verklaren dat veel immigranten, met name Turkse en Marokkaanse, PvdA stemmen?
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 21 dec 2015 15:48

Chaya schreef:Hoe is het te verklaren dat veel immigranten, met name Turkse en Marokkaanse, PvdA stemmen?

Bron?

Terug naar “Actualiteit & Politiek”