eo-jongerendag

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 23 mar 2004 17:54

Daar noem je er net weer aan waar ik geen problemen mee heb...UIk weet geen namen, maar heb wel groepen gezien die in de buurt van (hard?) rock kwamen...En maar schreeuwen: Jesus, I love you...vreemde combinatie toch?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 19:15

janneke schreef:Daar noem je er net weer aan waar ik geen problemen mee heb...UIk weet geen namen, maar heb wel groepen gezien die in de buurt van (hard?) rock kwamen...En maar schreeuwen: Jesus, I love you...vreemde combinatie toch?
Leg uit.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 19:17

johannes1 schreef:
tabitha schreef:Aan het einde van het concert, weet je ook niet wat je hoort en ziet aan geklap.

in de programmaboekjes staat meestal niet applaudiseren. en ik heb al vele van die concerts meegemaakt, maar nog nooit hoeven te applaudiseren.
Op de EO jd staat het er ook bij dat het om God draait, en de artiesten roepen niet op om niet voor hen maar voor God te klappen. Maar om te weten of iemand voor GOd of voor de artiest klapt moet je in iemands hart kijken. En zo goed kennen we de meeste mensen niet. Van vrienden waar ik mee ga weet ik dat er een heleboel zijn die klappen voor GOd, en niet voor de artiest.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2004 19:27

Je hoeft bij een jongerendag helemaal niet te klappen inderdaad. Het mag wel... als je voor de band wil klappen omdat ze goed hebben gespeeld, en voor God klappen omdat Hij zo groot is... dan mag dat... maar het hoeft niet, maak je geen zorgen ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 23 mar 2004 19:49

janneke schreef:Daar noem je er net weer aan waar ik geen problemen mee heb...UIk weet geen namen, maar heb wel groepen gezien die in de buurt van (hard?) rock kwamen...En maar schreeuwen: Jesus, I love you...vreemde combinatie toch?

Ja, die ken ik ook. Bands als The Spirit That Guides Us bijv., die schreeuwen wel bij hun muziek. Er zijn ook christelijke grunge bands. Het is een stijl van muziek. Bij mijn mening is de stijl of de muziek altijd neutraal, maar de maker van de muziek legt er iets van zichzelf in, waardoor ik de ene muziek wel wil luisteren, en de andere niet. Er zijn legio hard-rockbands die op en top christelijk zijn en ook christelijke muziek maken. Ik snap het probleem niet helemaal. Het leuke hiervan is, dat bijv. jongeren of ouderen die naar niet-christelijke rock luisteren wel door deze muziek worden aangesproken.

Voordat ik christen werd luisterde ik alleen naar hard-rock en metal. Moest er niet aan denken dat ik, wanneer ik christen zou worden, ineens harp-muziek of orgel-muziek moest gaan luisteren. :? Vind ik nog steeds niet mijn smaak, maar goed. Het was een opluchting dat er ook rockbands waren die muziek maakten tot eer van God. 8)
In Flames, Opeth, Morphia, Anti Demon, Slechtvalk :P
Link voor FAQ: http://www.metalforjesus.org/faq.html en ook nog een Link met uitleg over Christelijke Rock: http://www.metalforjesus.org/friorfoe.html , 7 Reasons Why It's OK To ROCK FOR JESUS!

Doeg!

Afbeelding

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2004 20:12

Equilibrist schreef:

Ja, die ken ik ook. Bands als The Spirit That Guides Us bijv., die schreeuwen wel bij hun muziek. Er zijn ook christelijke grunge bands. Het is een stijl van muziek. Bij mijn mening is de stijl of de muziek altijd neutraal, maar de maker van de muziek legt er iets van zichzelf in, waardoor ik de ene muziek wel wil luisteren, en de andere niet. Er zijn legio hard-rockbands die op en top christelijk zijn en ook christelijke muziek maken. Ik snap het probleem niet helemaal. Het leuke hiervan is, dat bijv. jongeren of ouderen die naar niet-christelijke rock luisteren wel door deze muziek worden aangesproken.

Voordat ik christen werd luisterde ik alleen naar hard-rock en metal. Moest er niet aan denken dat ik, wanneer ik christen zou worden, ineens harp-muziek of orgel-muziek moest gaan luisteren. :? Vind ik nog steeds niet mijn smaak, maar goed. Het was een opluchting dat er ook rockbands waren die muziek maakten tot eer van God. 8)
In Flames, Opeth, Morphia, Anti Demon, Slechtvalk :P
Link voor FAQ: http://www.metalforjesus.org/faq.html en ook nog een Link met uitleg over Christelijke Rock: http://www.metalforjesus.org/friorfoe.html , 7 Reasons Why It's OK To ROCK FOR JESUS!

Doeg!

Afbeelding

Precies. God is van alle tijden, niet alleen maar van het orgeltijdperk :) Het gaat hem om je hart, en als je met je hart hardrock maakt is Hij daar blij mee.... :)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 mar 2004 20:51

Vind t een grote spotboeverij, heel die jongerendag.Met hardrock en wat aangepaste teksten Jezus dienen?

Echt netjes.En zeg nu ook tegen mij niet dat ik er nooit niks van gezien heb, want heb tv en daar komt het ook altijd op :wink:

Mij zullen ze er niet zien iig.Ga liever naar een gewone discotheek.Veel betere muziek, en je bezoedeld je er minder mee dan op zo'n jongerendag.

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 23 mar 2004 21:08

Markie schreef:Vind t een grote spotboeverij, heel die jongerendag.Met hardrock en wat aangepaste teksten Jezus dienen?

Echt netjes.En zeg nu ook tegen mij niet dat ik er nooit niks van gezien heb, want heb tv en daar komt het ook altijd op :wink:

Mij zullen ze er niet zien iig.Ga liever naar een gewone discotheek.Veel betere muziek, en je bezoedeld je er minder mee dan op zo'n jongerendag.

Dat kun je vinden, maar of de discotheek dan ineens wel goed is...??
Het klinkt misschien nogal hard, maar ik vind jouw antwoord nogal hypocriet en onprincipieel. Net alsof er zo'n houding aan zit: "Ik ben onbekeerd, en behoor dus tot de wereld, en leef daar dan maar in. Als ik uitverkoren ben komt het me nog wel eens aanwaaien. Maar die EO-jd, nuuuuj, da's niks hoor! Die hebben d'r geen verstand van!"

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 mar 2004 21:18

Boekenlezer schreef:
Markie schreef:Vind t een grote spotboeverij, heel die jongerendag.Met hardrock en wat aangepaste teksten Jezus dienen?

Het klinkt misschien nogal hard, maar ik vind jouw antwoord nogal hypocriet en onprincipieel. Net alsof er zo'n houding aan zit: "Ik ben onbekeerd, en behoor dus tot de wereld, en leef daar dan maar in. Als ik uitverkoren ben komt het me nog wel eens aanwaaien. Maar die EO-jd, nuuuuj, da's niks hoor! Die hebben d'r geen verstand van!"

Nee, een discotheek is zéker niet goed.Heb ik ook niet gezegd :wink: .
Bezoekers van zo'n jongerendag denken met dat hele gedoe goed te doen en God te eren.

Het is echter nog veel misleidender dan 'wereldse' muziek etc.

Ik zeg ook niet dat eo jeugd niks is, maar ze houden zich behoorlijk voor de gek.

En ik ben zelf niks beter ook, want ga gerust naar een discotheek, ook al weet ik dat het niet goed is.Als ik na zo'n jongerendag ga zou ik me echter nog véél bezwaarde voelen.

Ook geloof ik niet dat ik uitverkoren ben en daarom dus al helemaal niet dat het mij wel 'aan' zou komen waaien :wink:

Maar ik denk wel dat ik God met een bezoek aan de eo jongerendag meer beledig dan met een bezoek aan een café of discotheek.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 23 mar 2004 21:20

johannes1 schreef:
tabitha schreef:Aan het einde van het concert, weet je ook niet wat je hoort en ziet aan geklap.

in de programmaboekjes staat meestal niet applaudiseren. en ik heb al vele van die concerts meegemaakt, maar nog nooit hoeven te applaudiseren.

Ik heb er ook meegemaakt en bij sommigen (zeg maar gerust velen) begonnen m'n oren te klapperen van het daverende applaus.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 23 mar 2004 21:21

toch wel vreemd dat ik ze nooit meemaak en jij wel. :idea:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 23 mar 2004 21:24

Markie schreef:
Boekenlezer schreef:

Nee, een discotheek is zéker niet goed.Heb ik ook niet gezegd :wink: .
Bezoekers van zo'n jongerendag denken met dat hele gedoe goed te doen en God te eren.

Het is echter nog veel misleidender dan 'wereldse' muziek etc.

Ik zeg ook niet dat eo jeugd niks is, maar ze houden zich behoorlijk voor de gek.

En ik ben zelf niks beter ook, want ga gerust naar een discotheek, ook al weet ik dat het niet goed is.Als ik na zo'n jongerendag ga zou ik me echter nog véél bezwaarde voelen.

Ook geloof ik niet dat ik uitverkoren ben en daarom dus al helemaal niet dat het mij wel 'aan' zou komen waaien :wink:

Maar ik denk wel dat ik God met een bezoek aan de eo jongerendag meer beledig dan met een bezoek aan een café of discotheek.

Kun je het misschien ook ergens op gronden dat de jongerendag een spotboeverij is?

Waarom denk je dat God jou niet uitverkoren heeft? Stel de vraag ook eens op een andere manier: Waarom zou God jou niet verkiezen?
Je bent misschien gedoopt? Dat geeft al aan dat God jouw apart gezet heeft en een verbond met jou gesloten heeft!
Jezus zei: Iedereen die tot Mij komt, zal ik niet uitwerpen.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 mar 2004 21:35

Nou, ik vind hardrock etc. met wat aangepaste teksten nou niet bepaald strekken tot eer van God om eerlijk te zijn.

Popmuziek in een christelijk jasje is het meer.Jezelf voor de gek houden dus.Want popmuziek mag niet en dit wel.
:?

Waarom denk je dat God jou niet uitverkoren heeft? Stel de vraag ook eens op een andere manier: Waarom zou God jou niet verkiezen?
Je bent misschien gedoopt? Dat geeft al aan dat God jouw apart gezet heeft en een verbond met jou gesloten heeft!
Jezus zei: Iedereen die tot Mij komt, zal ik niet uitwerpen

Ik ben idd gedoopt ja, maar ben daarmee voor God niks meer dan iemand die niet gedoopt is toch?
En ik geloof ook niet dat als ik zeg of denk, tsja ik geloof dus ik kom in de hemel omdát ik geloof.

Ik heb het idee dat de meeste bezoekers van een eo jongerendag dat wel denken.En ik gun het ze graag ook, maar weet veel te goed dat het zo niet werkt.

Iemand die het ware geloof heeft zul je zeker niet handjeklappend en hardrockend op een eo jongerendag zien.Neem dat maar van me aan :wink:

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 23 mar 2004 21:46

Markie schreef:Nou, ik vind hardrock etc. met wat aangepaste teksten nou niet bepaald strekken tot eer van God om eerlijk te zijn.

Popmuziek in een christelijk jasje is het meer.Jezelf voor de gek houden dus.Want popmuziek mag niet en dit wel.
:?

Jezus zei: Iedereen die tot Mij komt, zal ik niet uitwerpen

Ik ben idd gedoopt ja, maar ben daarmee voor God niks meer dan iemand die niet gedoopt is toch?
En ik geloof ook niet dat als ik zeg of denk, tsja ik geloof dus ik kom in de hemel omdát ik geloof.

Ik heb het idee dat de meeste bezoekers van een eo jongerendag dat wel denken.En ik gun het ze graag ook, maar weet veel te goed dat het zo niet werkt.

Iemand die het ware geloof heeft zul je zeker niet handjeklappend en hardrockend op een eo jongerendag zien.Neem dat maar van me aan :wink:

Gospelmuziek is inderdaad in veel gevallen religieuze popmuziek. De stijl is hetzelfde als popmuziek, maar de inhoud zeer anders.
Bijv. de gospelartieste Rebecca st. james is ook eens op de EOjd geweest. Die zingt letterlijk teksten uit de Bijbel, bijv. psalm 84 ofzo.
Ik zie niet in waarom het verkeerd is om er een paar drummetjes bij te doen bij een tekst. Dat geeft extra kracht bij bepaalde liederen.

Hoe weet jij dat iemand die het ware geloof heeft niet handjeklappend op een EO-jd staat? Ik meen dat in psalm 98:4 staat 'de handen klappend naar omhoog'. Jij zingt het misschien ook in de kerk mee, maar waarom zou je het dan niet doen (bijv. op EO-jd). Okay, als jij meent dat EO-jd niet kan, moet je er natuurlijk niet heengaan, maar je mag die mensen niet veroordelen die er wel heengaan. Jij weet Gods gedachten toch niet over hen?

Ben jij inderdaad niks meer dan iemand die niet gedoopt is? Lees het doopformulier eens goed door. God de Vader heeft bij JOUW doop beloofd dat Hij je Vader wil zijn en heeft je apart gezet. Dat is Gods grote liefde. God wacht op jouw net zoals hij deed in de gelijkenis van de verloren Zoon met Zijn armen wijd open!
In de Bijbel staat dat God geen lust heeft in de dood van de goddeloze en dat Hij wil dat ieder zalig wordt, dus JIJ OOK!! Je gelooft toch wel wat er in de Bijbel staat?!
God zei niet voor niets: Nader tot Mij en Ik zal tot u naderen.
God kan niet liegen, dus nader tot HEM!

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 23 mar 2004 21:53

Hier worden wij t niet over eens Tabitha :wink:

Je haalde die psalm bv aan.Hef de handen klappend naar omhoog, maar moet je alles wat in de psalmen staat letterlijk doen?Dan gebeurden er rare dingen denk ik.

Veroordeel ook geen mensen die er wél heengaan.Voel me een beetje door jou veroordeeld nu als veroordeler :wink:

Ik zei net al, ben zelf ook niks beter.Maar ik vind dat mensen die er heengaan zich een rad voor ogen laten draaien en zichzelf voor de gek houden.

Ze denken ws dat ze er goed aan doen.

Ik denk dat niet dus ga niet.

Terug naar “Archief”