Moderator: Moderafo's

Tante Pollewop schreef:Dorsvloer vol confetti, ook het boek, deed veel stof opwaaien in reformatorische kring. Het RD werd volgeschreven, er waren lezingen met Franca Treur en iedereen had wel een mening.
Er is nu een boek uit van Margriet van der Linden: 'De liefde niet'. Ik lees niets in het RD, ik hoor niemand in de reformatorische gezindte over dit boek. Wat is het verschil? Ik ben benieuwd!

Chaya schreef:Dan mankeert er iets aan je oortjes, of je verblijft niet in de goede refokringen.
Tante Pollewop schreef:Haha, of sowieso niet in refokringen.![]()
Het is wel te merken dat het een roman is, en geen autobiografie. En dat is ook goed.
Ik vind het een mooi verhaal waar ik veel in herken.
Ik ben benieuwd naar je mening als je het boek gelezen hebt!
Het is wel te merken dat het een roman is, en geen autobiografie. En dat is ook goed.

Chaya schreef:Nou hier is ie, zet je schrap![]()
Ik vind het een slecht geschreven boek. Ik herken zeker ook wel dingen uit mijn jeugd, maar door de afstandelijke manier van schrijven - bijna documentarisch - ontroert het nergens en heb je ook geen contact met de personages.
Ik vind het echt jammer, misschien had ik er teveel van verwacht. Ze is mij nl niet onsympathiek.
Maar waarom dit boek, zo, op deze manier geschreven???
Ik denk dat het uit nieuwsgierigheid gelezen wordt zonder dat het verder besproken en herlezen gaat worden.
Margriet, gemiste kans, ik dacht dat je beter kon.
Dan vond ik dorsvloer vele malen beter! Technisch gesproken dan.
Tante Pollewop schreef:Ja, Dorsvloer is qua opbouw, taalgebruik e.d. inderdaad veel beter.
Maar wat vond je er precies zo aan tegenvallen, behalve dat je je niet kon inleven in de personages?
meribel schreef:ik vond knielen op een bed violen echt heel pakkend...tragisch ook...één van de weinige boeken die ik met tranen in mijn ogen heb zitten lezen.
dorsvloer vol confetti vond ik nogal mat. De schrijfstijl juist enorm simpel....ik weet het niet...het pakte me minder.
het was ook niet herkenbaar voor mij, knielen op een bed violen ook niet uiteraard....maar misschien margriets boek wel omdat die ook uit de gkv komt.
ik ben wel heel benieuwd!

Ik moest er ook aan wennen. Zeker in het begin probeert ze veel informatie te geven in een paar hoofdstukken. Ik vond het lastig om door de eerste hoofdstukken heen te komen, daarna boeide het me wel tot het laatst.[/quote]Chaya schreef:Grotendeels de schrijfstijl, maar ik voelde de afstandelijkheid tussen M en haar familie.
Grappig, ik herkende bij Dorsvloer best wat, maar bij dit boek ook. Met name alles wat met homoseksualiteit te maken had.Chaya schreef:Als ik het vergelijk met Dorsvloer, dat kwam heel dichtbij, ik herkende daar ook wel dingen van mezelf in.
In D.l.n. absoluut niet, en dat heeft niet met verschil in karakter te hebben.
Ja, zoiets begreep ik ook. Ze heeft gezegd dat er geen ruimte is voor de manier waarop zij leeft, waardoor het contact nogal eenzijdig werd. Wat ik me goed kan voorstellen. Ik maak in sommige contacten hetzelfde mee.Chaya schreef:Ik begreep dat er alleen nog een sporadisch contact met haar moeder en 1 broer is(?)
Chaya schreef:Ik kan het niet vergelijken met Knielen op een bed, maar dat was zo vele malen beter. Dat las ik in één adem uit.
En later nogmaals en las ik er weer andere dingen in.
Ik weet het, je moet geen boeken, ook niet over dit onderwerp, met elkaar vergelijken.
Deze vond ik ook goed.Chaya schreef:Maar dan vond ik refomeisje er ook positief boven uitsteken!
Weer ander genre, toegankelijker, maar levend!
Chaya schreef:Ik wist eerlijk gezegd ook niet goed raad met bepaalde details.... van haar vrijpartij.
Hoe was dat bedoeld, weet jij dat?
Lollig? Relativerend? Onzekerheid?

Terug naar “Kunst, Cultuur & Muziek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 212 gasten