Autotopic (2)

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Re: Autotopic (2)

Berichtdoor Boekenlezer » 28 nov 2015 18:53

Een Citroën C4 Cactus. Aparte auto. Je moet er van houden.
Ik heb net even gekeken, maar de aanschafprijs ziet er wel sympathiek uit. En als iemand met zijn winkelwagentje tegen je auto aan ramt, zul je daar ook weinig of geen gevolgen van ondervinden, met dat rubber op de deuren.

Auto's, het zijn dure dingen! En dat terwijl ik er uit mijzelf niet zo gauw in ga zitten. Alleen als het echt moet.
In de Autovisie van nu staat er een test van de Opel Astra met twee concurrenten. De Astra is goedkoper dan de VW Golf, en doet het goed in de test. Nog zoiets: een test van Autobild.
Doet aan de gehele wapenrusting Gods, opdat gij kunt staan tegen de listige omleidingen des duivels. (Efeziërs 6:11)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 28 nov 2015 18:57

Dank je, Yoshi.

Ja, Boekenlezer, je vindt 'm of mooi of lelijk... daar hou ik wel van (mijn vorige auto was een tweekleurige Lancia Ypsilon).
Tot 4 km/uur schijnen de airbumps te werken, dus dat winkelkarretje moet er niet ál te hard aan komen racen :wink:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 28 nov 2015 22:59

Leuk lechat! Welke kleuren combinatie heb je?

Zelf heb ik sinds 4 maanden een fiat 500 (babyblauw) ook echt een super auto.

Winterbande alleen op onze familie auto (scoda octavia combi ) zitten er standaard bij.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 nov 2015 14:59

De bovenste van deze foto's, wit parelmoer (Blanc Perle Nacré) met bruine (Chocolat) airbumps en vanbinnen ook bruin (Habana).

Leuk, een Fiat 500, en die kleur is ook lekker origineel!!
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

mohamed

Berichtdoor mohamed » 03 dec 2015 17:17

Nou, de Suzuki Alto gaat weg, hij is toch wat te krap voor mij. Met je knieën tegen het stuur zitten wordt met name op de lange afstand vervelend. En voor zo'n kleine auto vind ik 'm ook niet bepaald zuinig met 1 op 13.

Ik heb mijn blik laten vallen op deze Opel Vectra.

Afbeelding

Zou het wat zijn?

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 03 dec 2015 21:40

Of het wat is is sterk afhankelijk van onderhoud, kilometerstand en gebruik. Het kan zeker wat zijn. Ik vind het er in ieder geval ook nu nog heel netjes uitzien als ik ze tegenkom op de snelweg. Mijn vader heeft er ook een gehad, ik vond het best fijn rijden.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 dec 2015 00:10

Klinkt goed, ik ga er morgen maar eens een proefrit in maken.

De km stand is 172.113.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 04 dec 2015 15:34

Proefrit gemaakt, helaas was er in de auto gerookt en iemand met een blauwkwast over het deskbord geweest! ](*,)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 04 dec 2015 16:23

Een rokersauto is niet fijn.
En dat mensen hui gezinsauto als verhuisbusje begrijpen begrijp ik ook nooit zo goed.
Meer treur niet, er zijn er meer dan genoeg te koop. Als je een leuke sedan wil van rond dat jaartal dan zijn er echt heel veel keuzes.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 05 dec 2015 00:37

Yoshi schreef:Een rokersauto is niet fijn.
En dat mensen hui gezinsauto als verhuisbusje begrijpen begrijp ik ook nooit zo goed.
Meer treur niet, er zijn er meer dan genoeg te koop. Als je een leuke sedan wil van rond dat jaartal dan zijn er echt heel veel keuzes.

Keus genoeg inderdaad, maar ik denk dat ik nog even maar even door spaar.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 dec 2015 11:30

Yoshi schreef:Een rokersauto is niet fijn.
mohamed schreef:Keus genoeg inderdaad, maar ik denk dat ik nog even maar even door spaar.

Als je een leuke sedan zoekt die niet al te veel kost, maar waar je ook weinig onderhoud aan hebt is deze Vectra misschien niet de juiste auto.
Welliswaar kosten ze niet veel meer, maar ze hadden de neiging al in de folder te roesten.
Vooral de dorpels en de voorkant van de achterste wielkasten hadden plekken waar gemakkelijk water bleef staan.

mohamed

Berichtdoor mohamed » 07 dec 2015 18:19

Ben blij dat ik die Vectra niet gekocht hebt dan. Ik zit te denken aan een auto van een euro of 3000 zodat ik net wat meer keus heb. Een die niet roest, een beetje zuinig is en weinig onderhoud heeft heeft de voorkeur.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 dec 2015 23:14

mohamed schreef:Ben blij dat ik die Vectra niet gekocht hebt dan. Ik zit te denken aan een auto van een euro of 3000 zodat ik net wat meer keus heb. Een die niet roest, een beetje zuinig is en weinig onderhoud heeft heeft de voorkeur.

Je kunt prima een Vectra kopen, maar laat hem ALTIJD op de brug zetten om de bodem, de wielkasten, wishbones en dorpels te controleren op roest.
Als je geen roestprobleem wilt kun je beter naar VW/Audi of een oude Saab (van voor het GM tijdperk) uitzoeken.

Wekker
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wekker » 07 dec 2015 23:30

Een peugeot 206 sw of een vw passat. Met de ervaring die ik heb als monteur zou ik niet voor een saab gaan.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 08 dec 2015 09:20

Wekker schreef:Een peugeot 206 sw of een vw passat. Met de ervaring die ik heb als monteur zou ik niet voor een saab gaan.

Mijn Saab 99 (inderdaad: ouwetje...) moest er op gegeven moment uit omdat de motor slecht werd (850.000km gelopen), maar geen spatje roest...

Terug naar “Algemene Zaken”