Moderator: Moderafo's
1234567890 schreef:Maar niemand wil het aannemen!!!!!!!!!!!!!!! Het is erg genoeg. He laten we stoppen, over dit punt worden we het toch nooit helemaal eens.
Dat was heel wat anders, dat was in een zendingsroeping. Paulus moest zich toen aanpassen aan de gewoonten, maar hij bracht precies hetzelfde.
Het Weermannetje schreef:Er worden daar soms zo gauw bekeerde mensen gekweekt. Ja, ik zeg het wel een beetje grof, maar zo zie ik het.
Hoe kan het dan dat er toch mensen tot bekering komen?Het Weermannetje schreef:Maar niemand wil het aannemen!!!!!!!!!!!!!!! Het is erg genoeg. He laten we stoppen, over dit punt worden we het toch nooit helemaal eens.
Het Weermannetje schreef:Oke, echt het laatste berichtje dan: Je kunt ook denken dat je iets aanneemt.
is dat zo? volgens mij is aannemen een daad. Je kunt denken dat je zalig bent zonder dat het echt zo is, maar denken dat je het aanneemt zonder het dat je het doet? mmm kbetwijfel of dat kan.Het Weermannetje schreef:Oke, echt het laatste berichtje dan: Je kunt ook denken dat je iets aanneemt.
Marnix schreef:Zo makkelijk is het wel... maar "je zonden bij het kruis neerleggen" is niet 's avonds bidden: Vergeef mijn zonden in Jezus naam amen... het moet wel uit je hart komen... oprecht berouw heet dat in een mooie traditionele term.
Marnix schreef:Het draait om geloof in Hem. Ieder die gelooft dat Jezus Heer is en dat God Hem uit de dood heeft opgewekt zal gered worden. Zo lief had God de wereld dat God zijn eniggeboren Zoon gaf opdat ieder die in Hem gelooft niet verloren gaat maar eeuwig leven heeft. Als jij in Jezus offer voor jou gelooft, zijn je zonden je vergeven en krijg je eeuwig leven. Het staat zwart op wit in de bijbel dus verzin er alsjeblieft niet allemaal extra dingen bij waar je aan moet voldoen om gered te worden.
Overigens zeg je als reaktie op mij dat je evangelischen op dit punt te makkelijk vindt denken maar ik ben niet evangelisch
Misschien snap ik wat je bedoelt.... maar zou je willen aangeven wat je nog meer moet doen naast je zonden naar het kruis brengen en oprecht om vergeving vragen? Zou je me dat kunt vertellen en bijbels onderbouwen?
Poolrev schreef:Helemaal mee eens, maar ik krijg heel vaak het idee, zowel bij evangelische als bij refomatorische, dat het alleen maar om het vergeving vragen gaat, de vorm dus. Ik denk dat de kerk (maakt nie uit welke) de laatste tijd erg verzakelijkt is, als je begrijpt wat ik bedoel. Tis onpersoonlijk en 'koud' geworden, het geloof is een 'ding' zeg maar. Vind dit heel jammer.
Ik vind dat er een soort tendens heerst zo van dat je God als 'vriend' kan zien. De almachtige grootheid van God wordt zo vaak vergeten, Hij is toch immer veel groter en machtiger als ons mensen. Als je dat gaat beseffen dan wordt je zelf heel 'klein'. En dan hoef je niet meer zo nodig met je armen in de lucht te staan.
Marnix schreef:.....vaak druist wat er in de kerk gebeurt tegen het logische denken van jongeren in.... Wat dat betreft denk ik dat het goed is om eens als kerk ook na te gaan denken... en niet de schuld lekker eenvoudig op jongeren af te schuiven (want de kerk doet het toch altijd goed?)
Helemaal mee eens, maar ik krijg heel vaak het idee, zowel bij evangelische als bij refomatorische, dat het alleen maar om het vergeving vragen gaat, de vorm dus. Ik denk dat de kerk (maakt nie uit welke) de laatste tijd erg verzakelijkt is, als je begrijpt wat ik bedoel. Tis onpersoonlijk en 'koud' geworden, het geloof is een 'ding' zeg maar. Vind dit heel jammer.
Ik denk dat ik je een beetje verkeerd heb begrepen, maar t staat er zo oppervlakkig; Je belijd je zonden voor God, je zegt dat je gelooft en berouw hebt over je zonden, en je bent bekeerd. Zo komt het tenminste op mij over. Daarom zei ik dat het zo simpel niet is.
Ik vind dat er een soort tendens heerst zo van dat je God als 'vriend' kan zien. De almachtige grootheid van God wordt zo vaak vergeten, Hij is toch immer veel groter en machtiger als ons mensen. Als je dat gaat beseffen dan wordt je zelf heel 'klein'. En dan hoef je niet meer zo nodig met je armen in de lucht te staan.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten