Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 01 dec 2015 14:28

henkie schreef:Alle vragen worden beantwoord...ook die van jankers :mrgreen:

Lekker christelijk toontje henkie!
Compimenten, ga zo door! :-oo

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 01 dec 2015 15:01

Klinkt niet zo aardig van Henkie inderdaad, misschien als vraag in deze vragenrubriek te stellen

Wat bedoeld Henkie met jankers?
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 01 dec 2015 15:16

irmo schreef:En ik heb meerdere vragen gesteld die niet beantwoord zijn,dus daarin zit je er weeral naast :roll:

Je zult ze wel gemist hebben. Of een antwoord hebben gehad wat je niet zinde. Ik heb alle vragen langs zien komen, jij?

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 01 dec 2015 19:29

henkie schreef:
Je zult ze wel gemist hebben. Of een antwoord hebben gehad wat je niet zinde. Ik heb alle vragen langs zien komen, jij?

Nee, ik niet. Eerlijk waar niet. En dat is niet omdat ik het niet met het antword eens zou zijn, maar omdat ik nog geen enkel antwoord gezien heb.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 01 dec 2015 20:02

Hier hetzelfde. Ik lees de vragenrubriek toch echt iedere dag.

irmo
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor irmo » 02 dec 2015 22:10

Ik heb mijn vragen inmiddels opnieuw gesteld. Ben heel benieuwd of ik een antwoord voorbij ga zien komen de volgende weken....

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 dec 2015 15:48

irmo schreef:Ik heb mijn vragen inmiddels opnieuw gesteld. Ben heel benieuwd of ik een antwoord voorbij ga zien komen de volgende weken....

=D>

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 dec 2015 15:49

hans0166
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor hans0166 » 14 dec 2015 17:11

Huh, betalen om dooplid te zijn???

ja hoor dat is vrij normaal, krijgen de doopleden van de pkn hier ook ieder jaar.
Het is echter niet zo dat je uitgeschreven wordt als je het niet betaald.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 dec 2015 18:43

Wat kost dat dan??
Ik was allang pleite als ik dat moest betalen.
Ik ben dan ook geen voorstander van betaalde krachten in de kerk.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 dec 2015 18:48

Anoniem_89 schreef:Wat kost dat dan??
Ik was allang pleite als ik dat moest betalen.
Ik ben dan ook geen voorstander van betaalde krachten in de kerk.

Vandaar dat ICF Veenendaal het geld van de steunende kerken moet hebben ...
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 dec 2015 19:05

Als je reactie niet zo triest was kon ik erom lachen.

Ik en mijn vrouw werken gewoon. Ik draag mijn steentje bij in de kerk financieel en heb nu één taak binnen ICF, worden er misschien twee.
Ik vraag mezelf ook wel eens af waarom we hulp nodig hebben van andere kerken, maar ik voel me omdat ik al het een en ander doe en bijdraag niet aangesproken.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 dec 2015 19:35

Anoniem_89 schreef:Als je reactie niet zo triest was kon ik erom lachen.

Ik en mijn vrouw werken gewoon. Ik draag mijn steentje bij in de kerk financieel en heb nu één taak binnen ICF, worden er misschien twee.
Ik vraag mezelf ook wel eens af waarom we hulp nodig hebben van andere kerken, maar ik voel me omdat ik al het een en ander doe en bijdraag niet aangesproken.

Nou dat is alleen maar positief. Maar het is normaal als je ergens lid van bent dat je ervoor betaald. En dat er betaalde krachten zijn is voor een gemeente alleen maar goed. Iemand die in problemen komt, of ziek wordt, of in het ziekenhuis komt die moet bezocht worden, een voorganger moet zijn preken voorbereiden en die is over het algemeen 24 uur beschikbaar. En dat moet je als gemeente wel betalen en dan is het normaal dat er betaald wordt.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 14 dec 2015 23:08

Sorry, nogal felle reactie van mijn kant. Excuses daarvoor.

Ik blijf er toch bij dat ik liever geen betaalde krachten heb in de kerk. Hooguit parttimers.
Liever twee dominees of voorgangers die beiden bv. drie dagen per week beschikbaar zijn.
Afhankelijk van de hoeveelheid leden.
Ik ben best bereid ziekenbezoek te doen in mijn vrije tijd. Ik werk maar 20 u.p.w. Ook iemand die in de problemen komt (ligt er natuurlijk aan wat) wil ik best bijstaan.

En anders doet een aangesteld persoon dat.

Gemeente ben je met elkaar, niet één persoon of een handjevol mensen.

Dat ICF afhankelijk is van andere kerken heeft ermee te maken dat driekwart allochtoon is en nog niet lang in Nederland woont, die mensen leven of in het AZC óf zitten in de bijstand. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik heel vaak hoop en bid dat ICF onafhankelijk kan functioneren. Bij deze heel hartelijk dank voor alle steun en hulp die dankzij lokale kerken mogelijk gemaakt wordt.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 14 dec 2015 23:14

Anoniem_89 schreef:Sorry, nogal felle reactie van mijn kant. Excuses daarvoor.

Ik blijf er toch bij dat ik liever geen betaalde krachten heb in de kerk. Hooguit parttimers.
Liever twee dominees of voorgangers die beiden bv. drie dagen per week beschikbaar zijn.
Afhankelijk van de hoeveelheid leden.
Ik ben best bereid ziekenbezoek te doen in mijn vrije tijd. Ik werk maar 20 u.p.w. Ook iemand die in de problemen komt (ligt er natuurlijk aan wat) wil ik best bijstaan.

En anders doet een aangesteld persoon dat.

Gemeente ben je met elkaar, niet één persoon of een handjevol mensen.

Dat ICF afhankelijk is van andere kerken heeft ermee te maken dat driekwart allochtoon is en nog niet lang in Nederland woont, die mensen leven of in het AZC óf zitten in de bijstand. Ik zal je eerlijk vertellen dat ik heel vaak hoop en bid dat ICF onafhankelijk kan functioneren. Bij deze heel hartelijk dank voor alle steun en hulp die dankzij lokale kerken mogelijk gemaakt wordt.

Dank voor je reactie. Ik hoop morgen erop terug te komen, dit is wel interessant.

Terug naar “RefoWeb”