Moderators: elbert, henkie, Moderafo's
Yoshi schreef:Wat de bijbel allemaal wel of niet over de islam zegt is interpretatie.
De islam komt namelijk uit de 6e/7e eeuw. Toen was het laatste bijbelboek al eeuwen op papier gezet.
Jerommel schreef:De Koran en de Islam doorstaan de toets aan de Bijbel simpelweg niet.
Yoshi schreef:Hartelijk dank Teus voor zo'n geweldig voorbeeld van dom christen extremisme. Je bent met vlag en wimpel geslaagd. Je toon wel aan dat je geen haar beter bent dan extremistische moslims. De parallellen zijn overduidelijk. Ook jij keert je nu tegen je mede christenen die het op bepaalde vlakken niet eens met jou en zet ze weg als dienaren van satan. En dat je zelf nog niet door hebt dan je een haatdragende extremist bent maakt het zo mogelijk nog hilarischer.
Wellicht dat het beheer van dit forum dan wel even jouw bijdrage door kan geven aan de autoriteiten want je bent een potentieel bommetje. Een gevaar voor de samenleving.
, je begrijpt er totaal niets van, wat een zielige prietpraat.Spreeuw schreef:
Dat is toch niet zo moeilijk? In het christendom is God en de naaste liefhebben het grootste gebod, maar in de islam is Allah en de naaste liefhebben blijkbaar niet het grootste gebod. Dus moslimextremisten zijn wel degelijk moslims, maar priesters die hun kinderen misbruiken zijn geen (ware) christenen. Zie de voorgaande discussie.

Mortlach schreef:Nee, nogal wiedes. Anders was Islam Christendom en andersom. Ik begrijp het nooit zo, dat mensen het nodig achten de heilige boeken van andere geloven met die van hun eigen geloof te vergelijken (en dan onvermijdelijk tot de conclusie komen dat die andere heilige boeken tekortschieten). Als ik de Bijbel afzet tegen de Boeddhistische wijsheid, dan klopt er ook geen hout van. Dat zegt alleen niet zo veel behalve dan dat het twee verschillende religies zijn...
StillAwake schreef:Hoewel ik het in hoofdlijnen met dit schrijfsel van je eens ben:
de Koran zelf claimt het "derde testament" te zijn. Dan mag je toch verwachten dat de belangrijkste aspecten blijven bestaan.

Mortlach schreef:Alleen gebruik je het 'tweede testament' om te bepalen wat de belangrijkste aspecten zijn... Zo lang je de Bijbel blijft gebruiken om de Koran tegen af te zetten, blijf je hetzelfde probleem houden.
Er zit ook een behoorlijk groot verschil tussen het oude en het nieuwe testament.
StillAwake schreef:Eens.
Belangrijk verschil is echter wel dat het NT het OT niet tegenspreekt (hoewel de interpretatie van wetten wel anders ligt)
De Koran spreekt echter zowel het OT als het NT tegen (waar het naar eigen zeggen het vervolg op is)...
Dat heeft er niks mee te maken dat ik de Koran beschouw vanuit christelijk oogpunt (wat neit eens juist is, omdat ik de Koran gelezen heb voordat ik dat was), dat is gewoon een redelijkobjectief na te gaan feit.
Iets wat Islamitische wetenschappers zelf ook zien, omdat ze de "eerdere boeken" inmiddels beschouwen als vervalsingen (wat Mohammed zelf (in elk geval in eerste instantie nog) niet deed).
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3414 gasten