Lock&Stock schreef:Nou volgens mij ben jij hier diegene die bluft beste Jerommel. Je bluft namelijk dat positieve genetische mutaties niet voorkomen in de natuur. Uiteraard komen deze wel voor;
De eerder genoemde natuurlijke mutatie van bacterien zodat zij de
kunststof nylon kunnen verteren:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nylon-eating_bacteria
Het is niet eens zeker of het een random mutatie betreft.
Men vergeet voor het gemak maar even het aanpassende vermogen van organismen.
Uitleg over welke mutatie er voor zorgen dat motten in Engeland eind 19e eeuw voor een groot deel zwart werden in reactie op de uitstoot van kolen verbranding:
http://www.wired.com/2011/04/evolution-peppered-moth/"Now, researchers led by Ilik Saccheri, an ecological geneticist at the University of Liverpool in England, report online April 14 in Science that they have traced the mutation responsible for the funereal look to a single page in the moth’s genetic instruction book. That page is a region of a chromosome that contains genetic instructions for creating color patterns on wings in butterflies and other related species. This region of the butterfly and moth genome is an adaptation hot spot — one in which mutations produce hundreds of different wing-color patterns in many species, including variations that allow edible butterfly species to mimic foul-tasting species, and mutations that control the size of eyespots on butterfly wings."
Heeft niets met mutaties te maken maar met selectie, waarbij soms de ene en soms de andere kleur overheerst.
En dat is dus wat ik bedoel als ik zeg dat er gretig een evolutiestickertje op wordt geplakt, terwijl het om gen-implementatie gaat, van aanwezige genen dus.
Kijk, om iets te mimicken, moet je weten wat je wilt mimicken.
Dergelijke intelligentie heeft het organisme niet, en er is ook geen mechanisme dat een wens aan genetische verandering koppelt.
Dat is LeMarque-isme, en dat neemt als het goed is niemand meer serieus.
Tja, ze willen het graag verkopen he...
Inmiddels is het ook een log instituut met allerlei persoonlijke belangen, zoals populariteit maar ook financiering.
En zo kan ik nog wel even door gaan.
Ik denk dat je zo maar heel erg kort kunt door gaan.
De naturalistische bril beperkt het inzicht in de oorsprong van de werkelijkheid, omdat intelligentie daar bij niet in het kader past.
Het is echter een stap te ver om dan intelligentie maar uit te sluiten, uiteraard.
Ze liegen m.i. gewoon als het niet anders kan, want kennelijk MOET iedereen in evolutie geloven.
Maargoed, daarom komen we er ook nooit uit, omdat de één de ander van liegen of stupiditeit beticht...
En er zijn maar weinig experts die nog echt overzicht hebben van de relevante wetenswaardigheden.
Het lijkt wel politiek...
Erg jammer dat men dan ook niet meer in ziet (of is dat een keuze?) dat het meest complexe fenomeen dat de mens kent (leert kennen) vanzelf zou zijn ontstaan, wat natuurlijk oneindig veel onwaarschijnlijker is dat I.D. / Schepping.
Maargoed, dat had ik al gezegd, ongeveer...
Maar het markante is dat men nog steeds meer complexiteit en genialiteit ontdekt in de levende natuur.
Verder, tja, ik ben langzaam los geweekt van de evolutiegedachte, maar dat heeft dus veel tijd gekost, zo diep zat het er in geramd...
Ik ben door de creatie-bril gaan kijken, en die zaak is gewon sterker / plausibeler, eigenlijk de enige mogelijkheid.
En dat gaat niet alleen over de levende natuur, maar om het materialisme / naturalisme als geheel.