Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Jerommel schreef:Jaja, dus een onnatuurlijk geselecteerde mutatie vanuit laboratorium-experimenten, en dan gekweekt voor industirëel gebruik, vind jij wel vergelijkbaar met voorstelling van zaken in de evolutietheorie? Ik vind dat niet vergelijkbaar.
Deze zou in zijn natuurlijke habitat uitsterven, zoals de meeste hondenrassen.
Maar je verwacht dus dat er dan geleidelijk nieuwe doelgerichte eigenschappen kunnen ontstaan, zoals vlucht (het vliegen) wat we bij insecten, vogels en zoogdieren, ook nog een enkele reptiel, dacht ik, terug zien.
Beetje jammer dat we de laatste eeuw maar door 1 bril mogen kijken...
Ah, eindelijk gelukt om het te plaatsen met dat citeer-regime..
Jerommel schreef:En dat noemen we dus ontkenning.
hettys schreef:nou, ik vindt het pretentieus om te zeggen dat de mens als het ware het hoofddoel van de evolutie zou zijn.
Verder is het nogal logisch.
Er zijn verschillende geologische gebeurtenissen geweest in de geschiedenis die bijvoorbeeld een enorme invloed hadden op het klimaat, waardoor de zoogdieren hebben kunnen gedijen. Dus de geologie heeft veel invloed gehad op de evolutie. ook trouwens wat betreft de verscheidenheid in diersoorten. in geïsoleerde gebieden is de soortenrijkdom totaal anders.
Stel we beginnen weer een paar miljard jaar geleden met wat eencelligen, dan zouden de geologische en klimatologische omstandigheden nog een keer precies hetzelfde moeten verlopen om op het hier en nu uit te komen. En dat is niet alles. Er zijn talloze factoren die evolutie hebben beïnvloed.
Jerommel schreef:En dat noemen we dus ontkenning.
Is die ook door random mutaties tot stand gekomen dan?Mortlach schreef:Prima hoor, ik ga het lekker zitten ontkennen terwijl er een robotje op Mars rondrijdt.
Mortlach schreef:
Je mag door de bril kijken die je wil. Eén van die brillen werkt, de rest niet.
Harmonica2 schreef:Hij werkt perfect om de natuurlijke wereld in kaart te brengen idd, wat je ook zou mogen verwachten. Maar om de wereld als totaal in kaart te brengen schiet het ernstig tekort, daar hebben we inmiddels heel veel bewijs van in de economie, maar ook op het gebied van metafysica, epistemologie en ontologie.
Harmonica2 schreef:Dat is ook eveneens een pretentieuze claim, dat zal ik ook zeker niet ontkennen. Voor beide beweringen dienen goede argumenten te worden gegeven. Alleen moeten we niet doen alsof 1 van beide een logisch vertrekpunt is. Het vertrekpunt zou moeten zijn dat we niet weten of de mens bedoeld was, en dat wanneer we stellig beweren of de mens niet of wel bedoeld was we daar gegronde argumenten voor moeten geven.
Arco schreef:Je beschrijft precies wat dieren doen. Ik geloof niet dat wij dieren zijn of van dieren afstammen.
Welke theorie?dingo schreef:Waarom zou je deze theorie willen weerleggen? Je wilt toch niet geloof op hetzelfde niveau zetten als een theorie.
Dat is overdreven gesteld.Spreeuw schreef:Charles Darwin (1809-1882) is de belangrijkste grondlegger van de evolutietheorie. Hij heeft uitgebreid beargumenteerd hoe de mens van een aap zou moeten afstammen. Het geloof dat de mens door God geschapen is, kon voor hem niet de waarheid zijn.
De verlichting, de theosophie, wat we nu new age noemen, waarbinnen evolutie (ook geestelijke) een essentieel concept is.
Ik vraag me af hoe Darwin tot dit standpunt gekomen is.
Door onderzoeksresultaten en berekeningen.En hoe zou je de theorie dat de mens van een aap zou afstammen, (afgezien van Bijbelteksten) het beste kunnen weerleggen?
Er is geen verschil.Bartje schreef:ik denk dat dan eerst het verschil tussen macro en micro evolutie uitgelegd zou moeten worden.
Spreeuw schreef: En hoe zou je de theorie dat de mens van een aap zou afstammen, (afgezien van Bijbelteksten) het beste kunnen weerleggen?
En dat is dus een glasharde leugen.hettys schreef:Dat is niet zo moeilijk hoor.
Bijvoorbeeld: Een Nederlands varken en een wrattenzwijn zijn familie van elkaar. neefjes, zeg maar. Zo zijn de mens en de chimpansee ook familie van elkaar. Dat is genetisch aantoonbaar, net als bij het varken en het zwijn.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten