Anoniem_89 schreef:Ja wel, ik geef wel soms een inhoudelijke reactie.
Blijf dit dan doen en laat die andere achterwege.
Anoniem_89 schreef: Ik heb alleen niets met reformatorische kerken.
Dat kan, maar daarom hoef je die toch niet continue af te fikken?
Anoniem_89 schreef:Als ik je er mee gekwetst heb dan bied ik bij deze mijn excuses aan.
Dat is erg aardig van je, maar je hebt mij er niet gekwetst hoor.
Anoniem_89 schreef:Ik heb een paar keer een dienst kunnen beluisteren van de GG. via internet, maar ik weet niet waarom maar de meeste preken zijn niet zomaar af te luisteren?
Weet jij hoe dat zit?
Niet alle diensten zijn te beluisteren, dat klopt, maar tegenwoordig zijn veel GerGem kerken wel direct te beluisteren en anders via Prekenweb en dergelijke sites.
Ik denk dat je meer de andere bedoelt, nl. de GGiN en OGG.
Anoniem_89 schreef:Waar ik bijvoorbeeld totaal niet tegen kan ik een vraag als deze.
Als ik zo'n vraag lees dat men hoort van de dominee dat God eerst naar je toe moet komen en wij niet uit onszelf God mogen/kunnen zoeken (??)
Of dat we maar moeten zien of we behouden zijn? Zeg eens eerlijk dat moet toch gewoon een dwaalleer zijn.
Deze vraagsteller, en de vader hiervan, zit niet onder een dwaalleer, maar het gaat erom hoe luisteren wij week aan week?
Gaat het over onze hoofden heen?
Als we naar de kerk gaan dienen we te bidden of God opening van het Woord wil geven, dat doet de predikant toch ook? Als het goed is tenminste.
Voordat je een oordeel afgeeft op een heel kerkgenootschap - wat dus in feite niet mogelijk is - dien je je eerst te verdiepen in alle ins en outs. Blijf er anders af is mijn welgemeend advies.
Je schrijft hier nl. niet alleen voor jezelf, ik bedoel, het is ook maar jouw of mijn mening, maar er lezen mensen van buitenaf mee.
Dus als jij dan zo ongenuanceerd hakketakt, is dat niet bepaald goede reclame, snap je?