The Passion of the Christ

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 22 mar 2004 18:58

en waar bazeer je dit precies op?
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2004 19:00

jacobH schreef:en waar bazeer je dit precies op?

Misschien op het feit dat Johannes nog niets van de Bijbel als eindproduct wist toen hij zijn Openbaring schreef?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 mar 2004 19:29

Persoonlijk denk ik van wel (was geinspireerd tenslotte), dus ben het met JakobH eens.

Maar het is in ieder geval vreselijk offtopic.

Het "toevoegen" argumenten is sowieso not-done, want dan moet je ook de hele theologie overboord gooien. Dan kun je ook dingen als de drie-eenheid af gaan schaffen, want dat staat ook nergens letterlijk in de bijbel. Dan krijg je het net als bij de islam, erover discusseren mag niet. Als je een film 'toevoegen' noemt, is elk ander iets wat er door een persoon over de Bijbel geschreven is ook 'teogevoegd'. Mag gelijk dit hele forum offline :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 22 mar 2004 19:45

Aragorn schreef:

Misschien op het feit dat Johannes nog niets van de Bijbel als eindproduct wist toen hij zijn Openbaring schreef?

johannes was slechts een schakeltje. Het was Gods Woord. En dat zijn de andere boeken ook.
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2004 00:19

jacobH schreef:
Aragorn schreef:

johannes was slechts een schakeltje. Het was Gods Woord. En dat zijn de andere boeken ook.

Dus zou Johannes dat onder leiding van God opgeschreven hebben, zelf niet wetende dat het eigenlijk op de hele bijbel als eindproduct zou slaan?
Nouja, misschien ook wel. Voor deze discussie maakt het eigenlijk ook weinig uit of dat specifieke zinnetje slaat op Openbaring of de hele bijbel, want het lijkt me sowieso niet de bedoeling om de bijbelse boodschap aan te dikken of af te zwakken, of dat er nu specifiek instaat of niet.

(en het is inderdaad ook nogal offtopic :wink: )

Zou onze beste Kees Droog ook nog in dit topic bijbelteksten gaan spammen?

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 mar 2004 08:55

Jezusfilm eist tweede leven

Uitgegeven: 23 maart 2004 07:22
Laatst gewijzigd: 23 maart 2004 07:24

BELO HORIZONTE - In Brazilië is een dominee aan een hartaanval overleden terwijl hij naar de film The Passion of the Christ van Mel Gibson keek.

Dit is maandag van getuigen vernomen. De 43-jarige José Geraldo Soares keek in een bioscoop in een winkelcentrum van Belo Horizonte naar de film, die de laatste uren van Jezus' leven en de kruisiging op een bloedige en gewelddadige manier in beeld brengt.

Afgelopen maand stierf in de Amerikaanse staat Kansas een 56-jarige vrouw aan een hartaanval terwijl zij naar The Passion of the Christ keek.

JMvVliet
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor JMvVliet » 23 mar 2004 09:16

Om ook maar weer even on topic te komen: Wat vinden jullie van onderstaand artikel:

faq.kena.nl
It's nice to be important,
but it's more important to be nice.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 23 mar 2004 10:06

Tja, het is een artikel van Geelhoed dan weet je wel wat je te wachten staat....

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 23 mar 2004 10:11

Niet specifiek over The Passion maar wel naar aanleiding van:

http://www.christianitytoday.com/movies ... rcome.html

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 23 mar 2004 11:16

... is misschien al gezegd, maar heb het echt niet allemaal meer doorgelezen, maar ik vond toch het argument van ds. Kater in het RD van zaterdag wel zwaar wegen: je kunt het menszijn van Jezus niet na-spelen, want Hij was wel mens, maar ZONDER zonde.(dus excuus als dit bericht dubbel-op is)
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 mar 2004 13:13

tanteoranje schreef:... is misschien al gezegd, maar heb het echt niet allemaal meer doorgelezen, maar ik vond toch het argument van ds. Kater in het RD van zaterdag wel zwaar wegen: je kunt het menszijn van Jezus niet na-spelen, want Hij was wel mens, maar ZONDER zonde.(dus excuus als dit bericht dubbel-op is)
DAn kun je hem dus ook niet citeren op de kansel. Want dan haal je zijn woorden aan, en hij was zondeloos jij niet.

Overigens staat de hele bijbel vol met typen van Jezus, Jozef, Abraham DavidJozua etc etc. Die allemaal zondig waren maar toch iets uitstraalden van hoe jozef was (of zou zijn in hun geval)
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 23 mar 2004 14:43

trijntjejohanna schreef:Jezusfilm eist tweede leven

Uitgegeven: 23 maart 2004 07:22
Laatst gewijzigd: 23 maart 2004 07:24

BELO HORIZONTE - In Brazilië is een dominee aan een hartaanval overleden terwijl hij naar de film The Passion of the Christ van Mel Gibson keek.

Dit is maandag van getuigen vernomen. De 43-jarige José Geraldo Soares keek in een bioscoop in een winkelcentrum van Belo Horizonte naar de film, die de laatste uren van Jezus' leven en de kruisiging op een bloedige en gewelddadige manier in beeld brengt.

Afgelopen maand stierf in de Amerikaanse staat Kansas een 56-jarige vrouw aan een hartaanval terwijl zij naar The Passion of the Christ keek.

Ach ach... dat gebeurt bij andere films nooit, dat iemand in de zaal een hartaanval krijgt zeker... en er zijn ook niet een hoop mensen die normaal nooit naar de film gaan maar deze film wel wilden zien?

Waarom wordt dit gelijk geplaatst... maar lees je niks over hoeveel levens er door de film zijn GERED.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Kees Droog

"THE PASSION OF THE CHRIST" - Film van Mel Gibson

Berichtdoor Kees Droog » 23 mar 2004 16:32

FILM VAN MEL GIBSON

"THE PASSION OF THE CHRIST"

Omdat “The Passion of the Christ” film voegt heel wat materiaal toe dat niet in de Bijbel staat, men liegt tegen de kruisigingrekening. Van wat ik gelezen heb, is de film geconcentreerd op Christus fysieke dood – en mist daardoor het geestelijke aspect over Christus lijdend het equivalent van eeuwige toorn van God voor de zonde van Zijn uitverkorenen.

Aangezien Jezus Christus Eeuwig God is, is het Lastering om enig soort van een “image” (“beeld”) van Christus in ENIGE gelijkenis te maken. Hoewel het niet zoveel goed doet om Bijbelverzen te citeren naar mensen die niet gered zijn en zich niet onder het gezag van God’s Woord plaatst, dit zijn de woorden van God aan het gehele menselijk ras:

Exodus 20:4-5 “Gij zult u geen gesneden beeld [image], noch enige gelijkenis maken, van hetgeen boven in den hemel is, noch van hetgeen onder op de aarde is, noch van hetgeen in de wateren onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HEERE uw God, ben een ijverig God, Die de misdaad der vaderen bezoek aan de kinderen, aan het derde, en aan het vierde lid dergenen, die Mij haten;” (dit wordt herhaald in Deuteronomium 5:8-9)

Romeinen 1:22-25 “Zich uitgevende voor wijzen, zijn zij dwaas geworden; En hebben de heerlijkheid des onverderfelijken Gods veranderd in de gelijkenis eens beelds [image] van een verderfelijk mens, en van gevogelte, en van viervoetige en kruipende gedierten. Daarom heeft God hen ook overgegeven in de begeerlijkheden hunner harten tot onreinigheid, om hun lichamen onder elkander te onteren; Als die de waarheid Gods veranderd hebben in de leugen, en het schepsel geeerd en gediend hebben boven den Schepper, Die te prijzen is in der eeuwigheid, amen.”

Openbaring 22:18-19 “Want ik betuig aan een iegelijk, die de woorden der profetie dezes boeks (de Bijbel) hoort: Indien iemand tot deze dingen toedoet, God zal hem toedoen de plagen, die in dit boek geschreven zijn. En indien iemand afdoet van de woorden des boeks dezer profetie, God zal zijn deel afdoen uit het boek des levens, en uit de heilige stad, en uit hetgeen in dit boek geschreven is.”

De film legt een grote nadruk op Christus FYSIEKE straf en dood. Nochtans, indien gegeven de gelegenheid, zouden wij ware gelovige bereid moeten zijn om over GEESTELIJKE aspecten van de Boetedoening te spreken. Wij zouden moeten beklemtonen dat Christus in Zijn ZIEL BESTAAN het equivalent van EEUWIGHEID IN HEL voor hen verdroeg die om VÓÓR de grondlegging van de wereld werden GEKOZEN om gered te worden. Dat is waarom de ZIEL van Christus (of de Geest) in de volgende verzen worden vermeld:

Jesaja 53:10 “Doch het behaagde den HEERE Hem te verbrijzelen; Hij heeft Hem krank gemaakt; als Zijn ZIEL Zich tot een schuldoffer gesteld zal hebben, zo zal Hij zaad zien, Hij zal de dagen verlengen; en het welbehagen des HEEREN zal door Zijn hand gelukkiglijk voortgaan.”

Psalm 16:10 “Want Gij zult MIJN ZIEL in de hel niet verlaten; Gij zult niet toelaten, dat Uw Heilige de verderving zie.”

De seculaire wereld is betrokken over wie is VERANTWOORDELIJK voor Christus dood aan het kruis. Nochtans, wij moeten herinneren dat Christus mens werd, om voor de zonde van Zijn mensen te betalen. Het werd door de RAAD VAN DE GODHEAD VÓÓR DE GRONDLEGGING VAN DE WERELD dat Jezus de “gemaakte zonde zou zijn”, “op Zich” zou nemen, en wordt een “vloek” voor ons. In die betekenis, wij zijn allen verantwoordelijk voor Christus dood.

2 Corinthiërs 5:21 “WANT DIEN [GOD DE VADER], DIE GEEN ZONDE GEKEND HEEFT [GOD DE ZOON], HEEFT HIJ ZONDE VOOR ONS GEMAAKT, opdat wij zouden worden rechtvaardigheid Gods in Hem.”

Johannes 3:13-15 “En niemand is opgevaren in den hemel, dan Die uit den hemel nedergekomen is, namelijk de Zoon des mensen, Die in den hemel is. En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, ALZO [OP DEZE MANIER] MOET DE ZOON DES MENSEN VERHOOGD WORDEN; Opdat een iegelijk, die in Hem gelooft, niet verderve, maar het eeuwige leven hebbe.”

Galaten 3:13 “CHRISTUS HEEFT OND VERLOST VAN DEN VLOEK DER WET, EEN VLOEK GEWORDEN ZIJNDE VOOR ONS; want er is geschreven: Vervloekt is een iegelijk, die aan het hout hangt.”

Johannes 10:17-18 “Daarom heeft mij de Vader lief, overmits IK MIJN LEVEN AFLEG, opdat Ik hetzelve wederom neme. NIEMAND NEEMT HETZELVE VAN MIJ, MAAR IK LEG HET VAN MIJZELVEN AF, IK HEB MACHT HETZELFE AF TE LEGGEN, EN HEB MACHT HETZELVE WEDEROM TE NEMEN. Dit gebod heb Ik van Mijn Vader ontvangen.”

Handelingen 2:22-24 “Gij Israelietische mannen, hoort deze woorden: Jezus den Nazarener, een Man van God, onder ulieden betoond door krachten, en wonderen, en tekenen, die God door Hem gedaan heeft, in het midden van u, gelijk ook gijzelven weet;

DEZEN, DOOR DEN BEPAALDEN RAAD EN VOORKENNIS GODS OVERGEGEVEN ZIJNDE, hebt gij genomen, en door de handen der onrechtvaardige aan het kruis gehecht en gedood; Welken God opgewekt heeft, de smarten des doods ontbonden hebbende, alzo het niet mogelijk was, dat Hij van dezelve dood zou gehouden worden.”

Filippensen 2:5-11 “Want dat gevoelen zij in u, hetwelk ook in Christus Jezus was; Die in de gestaltenis Gods zijnde, geen roof geacht heeft Gode even gelijk te zijn; Maar heeft Zichzelven vernietigd, de GESTALTENIS EENS DIENSTKNECHTS AANGENOMEN HEBBENDE, en is den mensen gelijk geworden; En in gedaante gevonden als een mens, HEEFT HIJ ZICHZELVEN VERNEDERD, GEHOORZAAM GEWORDEN ZIJNDE TOT DEN DOOD, JA, DEN DOOD DES KRUISES. Daarom heeft Hem ook God uitermate verhoogd, en heeft Hem een Naam gegeven, welke boven allen naam is; Opdat in den Naam van Jezus zich zou buigen alle knie dergenen, die in den hemel, en die op de aarde, en die onder de aarde zijn. En alle tong zou belijden, dat Jezus Christus de Heere zij, tot heerlijkheid Gods des Vaders.”

Onze verantwoordelijkheid als ware gelovige is het presenteren van de WAARHEID van het Evangelie van Jezus Christus naar de wereld, en God doet de redding door de kracht van het Evangelie en de werking van Zijn Geest in de harten van alle voor die, voor wie Christus stierf.

Romeinen 10:17 “Zo is dan het GELOOF uit het gehoor, en het gehoor door het Woord Gods,

Romeinen 1:16 “Want ik schaam mij des EVANGELIES VAN CHRISTUS niet; want het is een KRACHT Gods tot zaligheid een iegelijk, die gelooft, eerst den Jood, en ook den Griek.”

Johannes 3:7-8 “Verwonder u niet, dat Ik u gezegd heb: Gijlieden moet wederom geboren worden. De wind blaast, waarheen hij wil, en gij hoort zijn geluid; maar gij weet niet, van waar hij komt, en waar hij heen gaat; alzo is een iegelijk, die uit DEN GEEST GEBOREN IS.”

God heeft niet nodig de lasterlijke leugens van mensen om Zijn redding programma te volbrengen.

C.J. Droog

GDM 14/03/2004

Join us for live fellowship over the Internet: www.ebiblefellowship.com/

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 mar 2004 16:39

tanteoranje schreef:... is misschien al gezegd, maar heb het echt niet allemaal meer doorgelezen, maar ik vond toch het argument van ds. Kater in het RD van zaterdag wel zwaar wegen: je kunt het menszijn van Jezus niet na-spelen, want Hij was wel mens, maar ZONDER zonde.(dus excuus als dit bericht dubbel-op is)

Nou en? Het enige gevolg hiervan is dat je niet hoeft te spelen dat Jezus vloekt, overspel pleegt, of whatever.

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 23 mar 2004 17:17

Wat is de bedoeling van dat warrige, rammelende stuk van Kees Droog? Ik kan er nog net uit opmaken dat-ie tegen is, maar daar houdt het wel mee op :mrgreen:
The proof of the pudding is in the eating.

Terug naar “Archief”