Niet op de vondsten waar Anton het over had. Dat van de stele is mij wel bekend.Arco schreef:Ja, David wordt genoemd op de Tel Dan Stele.
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Niet op de vondsten waar Anton het over had. Dat van de stele is mij wel bekend.Arco schreef:Ja, David wordt genoemd op de Tel Dan Stele.
antoon schreef:Persoonlijk hecht ik ook veel waarde aan onderzoeksresultaten die gefundeerd zijn op solide wetenschappelijk onderzoek, waardoor veel dingen uit de bijbel juist bevestigd worden.
Solide wetenschappelijk onderzoek toont aan dat de aarde vele malen ouder is dan wat de Bijbel suggereert.
Ik noem dan even de 70 jaarweken profetie waarbij politieke gebeurtenissen het begin en het einde binnen de marge van een jaar markeren
de gebeurtenissen zijn
1 het uitgaan van een besluit om Jeruzalem te renoveren of beter te herbouwen in het 20e jaar van Artaxerxes...
2 het verschijnen van de Messias, dat moet dan wel kort na het 14e jaar van Tiberias zijn toen Johannes begon te dopen..
de periode bedraagt 490 jaar , daar zijn veel uitleggers het wel mee eens, maar als we naar de reguliere geschiedenis kijken klopt de profetie niet,
het 20e jaar van Artaxerxes is dan 445bc. trek daar 490 jaar vanaf en je komt op 45 van onze tijdrekening, een jaar zonder bijbelse betekenis, de profetie zou een dode letter zijn..
Er zijn aanwijzingen dat Artaxerxes inderdaad in 465 begon te regeren, maar er zijn evengoed krachtige argumenten dat de koning in 475bc begon, in dat geval is het 455 - 590 en je komt op het jaar van de doop uit en is de profetie geen dode letter meer
antoon schreef:Dat oftewel deze stelling vloeit voort uit een klein beetje onbegrip van wat er in de schrift staat, God schiep hemel en aarde , er staat geen tijdsbepaling bij, het kan duizenden jaren zijn maar als het miljarden jaren zijn spreekt dat de schrift niet tegen, het kan de oerknal geweest zijn, ook dat weerlegt de bijbel niet, God kan het gebruikt hebben, in ieder geval is het in overeenstemming met de wetenschap dat de aarde een begin had, tijdsbepalingen komen meer aan de orde bij de schepping van zeedieren, landdieren plantengroei en de mens, als dat proces enige duizenden jaren geleden en 6000 jaar geleden afliep begon weerlegt dat de geschiedenis niet bijna alle cultuur begon omstreeks die tijd ongeveer op te bloeien.
Dat schreef ik, even een foutje rechtzetten.. 69 jaarweken tot de Messias over de laatste week hebben we het even niet
69 jaarweken = 483 jaar vanaf het uitgaan van het woord tot het verschijnen van de Messias
455 - 483= 29, dat kan je geen toeval noemen maar eerder een Goddelijk besluit, veel mensen zijn door deze profetie gaan geloven ook al hadden ze een beetje verkeerde berekening
schreef AntoonDat schreef ik, even een foutje rechtzetten.. 69 jaarweken tot de Messias over de laatste week hebben we het even niet
69 jaarweken = 483 jaar vanaf het uitgaan van het woord tot het verschijnen van de Messias
455 - 483= 29, dat kan je geen toeval noemen maar eerder een Goddelijk besluit, veel mensen zijn door deze profetie gaan geloven ook al hadden ze een beetje verkeerde berekening
schreef GilgameshHoe bepaal je of het geen toeval kan zijn? Het lijkt me dat er net zo lang gesleuteld is aan die berekening tot hij klopte.
4. Uenephês, his son, for 23 years. In his reign a great famine seized Egypt.
Johan37 schreef:We hebben het hier dus over een radicale God. Die alle mensen zondaren vind. God dood daarom een paar honderd miljoen mensen. Deze radicale oplossing is hemaal voor niks geweest het lijkt me niet echt beter geworden op aarde.
Klinkt allemaal heel erg logisch.
Harmonica2 schreef:Zelfs toen Lot zijn twee dochters aanbood als surrogaat ...
Mortlach schreef:Ik heb nooit begrepen waarom mensen hier zo gemakkelijk overheen stappen. Wat Lot hier doet zouden we nu unaniem veroordelen als barbaars. Ik ken de tegenwerping wel hoor: gastvrijheid was zo belangrijk dat je dochters laten verkrachten de minder slechte keuze was, maar dan nog: tegenwoordig zouden we het Lot zwaarder aanrekenen dan de daadwerkelijke verkrachters.
Harmonica2 schreef:De tekst suggereert dan ook nergens dat dit een goede ethische oplossing was. Ik denk juist dat dit aantoont hoe ontzettend slecht deze mensen waren: zelfs deze belachelijke, wanhopige en onethische compromis wezen ze af.
Mortlach schreef:]
Nee, het gaat me niet eens om die mensen. Het gaat om Lot, dat die dit 'compromis' uberhaupt zou voorstellen. Dat zouden we tegenwoordig unaniem veroordelen. Dat je jezelf opoffert, akkoord, maar je kinderen voor de leeuwen gooien...?
Harmonica2 schreef:Dat ben ik gewoon met je eens hoor maar ik en de tekst praten dat ook helemaal niet goed. Maar wat is je punt precies? Want ik denk dat maar weinig mensen beweren dat Lot hier een voorbeeld is voor hoe je zou moeten handelen in een dergelijke situatie.
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten