Jehovah's Getuigen

Open voor alle onderwerpen en meningen

Moderators: henkie, elbert, Moderafo's

rotterdam
Generaal
Generaal

Re: Jehovah's Getuigen

Berichtdoor rotterdam » 30 okt 2015 12:45

bernard 3 schreef:Beste Rotterdam, misschien toch even te herlezen wat ik schreef!!
Want ik heb het over de door Christus eigenhandig en in steen gegrifte basisgeboden die te vinden zijn in het OT en waarvan Christus (in het NT dus ) beweerde dat er geen jota of titel mag aan gewijzigd worden(Matt 5:17-19) en men Hem enkel liefheeft als men zijn geboden bewaart(Joh 14 en 15)

Gelezen en herlezen - reactie blijft gelijk.

Ik ben een volgeling van Christus.

jaja - jij wel en de anderen dus kennelijk niet ](*,)

bernard 3
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor bernard 3 » 30 okt 2015 17:27

Beste "Rotterdam" je vroeg
wie ben jij

Onderstaand was mijn antwoord:.
Ik ben een volgeling van Christus en zodoende oordeel ik ook op grond van zijn Woord (De Bijbel) Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt met een rechtvaardig oordeel (Joh 7:24 )
Alsook op basis van het gezond verstand dat zegt dat men zich enkel een volgeling, een discipel van iemand of iets kan noemen als men tenminste de basisregels van die iemand of dat iets ongewijzigd aanvaardt en bewaart. En voor een discipel of volgeling van Christus ( een Christen) zijn dat de TIEN GEBODEN
.

en dit is niet het ene zinnetje geen jij ervan gemaakt hebt, graag dan ook een reactie op de totaliteit van hetgeen ik schreef.

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 30 okt 2015 19:33

bernard 3 schreef:Onderstaand was mijn antwoord:.
Ik ben een volgeling van Christus en zodoende oordeel ik ook op grond van zijn Woord (De Bijbel) Oordeelt niet naar het aanzien, maar oordeelt met een rechtvaardig oordeel (Joh 7:24 )
Alsook op basis van het gezond verstand dat zegt dat men zich enkel een volgeling, een discipel van iemand of iets kan noemen als men tenminste de basisregels van die iemand of dat iets ongewijzigd aanvaardt en bewaart. En voor een discipel of volgeling van Christus ( een Christen) zijn dat de TIEN GEBODEN
.

en dit is niet het ene zinnetje geen jij ervan gemaakt hebt, graag dan ook een reactie op de totaliteit van hetgeen ik schreef.

Je schreef helemaal niets, je citeert de Bijbel.
Vervolgens eigen je dit jezelf dit exclusief toe.
Net zoals die verkoopstandaards op straat van de Jehova getuigen - dikke letters 'WAT DE BIJBEL ECHT LEERT".
De kriebels krijg ik ervan. Wat een wijsneuzerij. Bah.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 31 okt 2015 16:22

antoon schreef:Zoals ik gewend ben wordt alles weer uit hun verband gerukt, waar lees ik dat er info is buiten de bijbel is waaraan Christenen zich moeten houden, helemaal nergens.

Dat is in de eerste plaats niet wat jij stelde. Wat we ook helemaal nergens in de bijbel lezen is dat er buiten de bijbel geen informatie zou zijn waaraan christenen zich moeten houden. Dat kan ook niet als je de ontstaansgeschiedenis van de bijbel in ogenschouw neemt. Dat essentiële onderdeel en besef mis jij volledig.

antoon

Berichtdoor antoon » 31 okt 2015 17:17

Dat kan ook niet als je de ontstaansgeschiedenis van de bijbel in ogenschouw neemt. Dat essentiële onderdeel en besef mis jij volledig.

Het zal je ook niet lukken om nu dit te winnen, die geschiedenis heb ik uit ten treure onderzocht. maar ik nodig je uit een aspect daarvan te noemen,

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 31 okt 2015 19:23

antoon schreef:Het zal je ook niet lukken om nu dit te winnen,

Winnen of verliezen? Maak je geen illusies, dit valt voor mij onder de noemer amusement.
die geschiedenis heb ik uit ten treure onderzocht. maar ik nodig je uit een aspect daarvan te noemen,

Die aspecten heb ik je al vele, vele malen gegeven en nog nooit heb je daar een passend antwoord op kunnen geven. Maar hou gerust jezelf voor de gek, dat verhoogt de amusementswaarde.

antoon

Berichtdoor antoon » 01 nov 2015 08:07

Nergens heb je ook maar een argument gegeven, op die manier word je knap vervelend, waar ik je wel gelijk ingeef is dat het niet om winnen of verliezen gaat, het gaat om waarheidswinning en alhoewel het een vrij onderdeel is van het forum, is gaat de inhoud van dit topic toch echt over de bijbel.
Vanuit de bijbel geven mensen hier antwoorden, ook waar ik het niet mee eens ben, dus het lijkt mij dat je moet stoppen met roepen
en argumenten geven over de in jouw ogen juiste geschiedenis van de bijbel

Argumenten tegen de theologie van JG. zijn ook welkom, dan hebben ik en anderen iets waar we mee kunnen werken

Dat is in de eerste plaats niet wat jij stelde. Wat we ook helemaal nergens in de bijbel lezen is dat er buiten de bijbel geen informatie zou zijn waaraan christenen zich moeten houden. Dat kan ook niet als je de ontstaansgeschiedenis van de bijbel in ogenschouw neemt. Dat essentiële onderdeel en besef mis jij volledig.

het ging toen om het bewustte vers, de uitleg wordt algemeen aanvaard Jezus deed meer dingen, wonderen, enz. in de trant van war hij al deed.
geen verwijzing vaar andere info , maar dat geef jij geloof ik ook toe, het staat inderdaad buiten de ontstaansgeschiedenis.
Over dat laatste <geschiedenis> is inderdaad veel te zeggen

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2015 11:31

antoon schreef:Nergens heb je ook maar een argument gegeven, op die manier word je knap vervelend,

29 Okt 2015 19:26
29 Okt 2015 20:01
30 Okt 2015 07:49 (Rotterdam)

Kortom, verwijder die stalen plaats voor je hoofd eens. Wellicht dat je het dan ziet.

waar ik je wel gelijk ingeef is dat het niet om winnen of verliezen gaat, het gaat om waarheidswinning en alhoewel het een vrij onderdeel is van het forum, is gaat de inhoud van dit topic toch echt over de bijbel.

Jij wil graag dat het enkel over de bijbel gaat. Maar dat is niet het onderwerp van dit topic en zoals je zelf eindelijk ook inziet staat dit topic ook niet in het bijbelgedeelte.
Vanuit de bijbel geven mensen hier antwoorden, ook waar ik het niet mee eens ben, dus het lijkt mij dat je moet stoppen met roepen
en argumenten geven over de in jouw ogen juiste geschiedenis van de bijbel

Ik hoef me niet aan jouw wensen omtrent dit topic te conformeren. Zolang ik gewoon de forumregels in acht neem. Vraag de crew maar om dit topic te verplaatsen naar het bijbelgedeelte als je dat zo graag wil.
Argumenten tegen de theologie van JG. zijn ook welkom, dan hebben ik en anderen iets waar we mee kunnen werken

Reeds gegeven op een zeer specifiek onderdeel. Aangevuld met bijbelteksten door Rotterdam. Daar kronkel je echter omheen zonder zelf de bijbel over dit punt te raadplegen.

Heel veel plezier verder, ik weet weer meer dan genoeg.

antoon

Berichtdoor antoon » 01 nov 2015 12:54

je beroept je op anderen die argumenten zouden geven, in het hele topic vanaf vorig jaar echter helemaal niets gelukkig zoom je in op Rotterdam, dan heb ik tenminste een houvast
Rotterdam schreef
Teksten ? O.K. jij je zin;
Joh. 20 vers 30 ; Jezus dan heeft nog wel vele andere tekenen in de tegenwoordigheid Zijner discipelen gedaan, die niet zijn geschreven in dit boek;
Joh. 21 vers 25 ; En er zijn nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft, welke, zo zij elk bijzonder geschreven wierden, ik acht, dat ook de de wereld zelve de geschrevene boeken niet zou bevatten.

Fil. 4 vers 9 ; Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.
2 Tess. 2 vers 15 ; Zo dan, broeders, staat vast en houdt de inzettingen, die u geleerd zijn, hetzij door ons woord, hetzij door onzen zendbrief.
2 Tim. 2 vers 2 En hetgeen gij van mij gehoord hebt onder vele getuigen, betrouw dat aan getrouwe mensen, welke bekwaam zullen zijn om ook anderen te leren.

Rotterdam bevestigd mijn uitspraken en uitlegging met de Joh. 20 vers 30 en Joh. 21 vers 25 ik zal nog een keer zeggen wat de algemene opvatting is en niet alleen van JG.
De bijbel moet leesbaar zijn, als de apostelen alles zouden opschrijven waarvan zij getuige waren krijg je honderden boeken die niet te bevatten zijn, dat werkt niet.
Kern punten blijven wel kernpunten ook in de naar het lijkt beknopte samenvatting van de bijbel schrijvers
Vervulling van de profetie, alle profetie van het OT wordt vervuld en opgeschreven, hierin waren de 4 evangelisten eensgezind
Heiliging van Gods naam, steeds verwees Jezus naar zijn hemelse vader, nergens maar dan ook nergens streek hij de eer voor zijn eigen op
Het nieuwe verbond dat plaats moest maken voor het oude verbond heeft hij keurig uiteengezet
Vervulling van de wet was hij, en daardoor gemachtigd om een nieuw verbond uit te voeren en de positie van tijdelijke zondige hogepriesters in te nemen als goedgekeurde hogepriester kon hij in de hemel naast Jehovah plaatsnemen, (de hemel is het tegenbeeld van het allerheiligste in de tempel)

Rotterdam haalde ook de volgende verzen aan.
Fil. 4 vers 9 ; Hetgeen gij ook geleerd, en ontvangen, en gehoord, en in mij gezien hebt, doet dat; en de God des vredes zal met u zijn.
2 Tess. 2 vers 15 ; Zo dan, broeders, staat vast en houdt de inzettingen, die u geleerd zijn, hetzij door ons woord, hetzij door onzen zendbrief.
2 Tim. 2 vers 2 En hetgeen gij van mij gehoord hebt onder vele getuigen, betrouw dat aan getrouwe mensen, welke bekwaam zullen zijn om ook anderen te leren.

De inzettingen waren geleerd, dat is geen filosofie van toenmalige wijsgeren maar de dingen die Jezus onderwees en wat ook in de brieven stond of aangehaald werd.

Jezus gaf instructies om zijn woord te onderwijzen en anderen te leren, en die dat geleerd hadden moesten op hun beurt weer anderen leren dat werd ook gedaan door de apostelen en eerste christenen, als een sneeuwbal ging het rond in de gebiedsdelen rondom het beloofde land van Grieken tot Babyloniërs, van Syriërs tot Egyptenaren.

Het was het gebod dat hij vlak voor zijn heengaan nogmaals benadrukte, ook JG vinden dat zij daaraan moeten voldoen.

Over de Bijbel, ook die van jou, bestaat binnen de christelijke kerken geen verschil van mening. Deze canon kreeg een officieel karakter in de Paasbrief van de Alexandrijnse bisschop Athanasius in 367, waarin deze de 27 boeken van het Nieuwe Testament als gezaghebbend voor de christelijke kerk aanmerkte. Latere concilies hebben dit steeds bevestigd.
De eerste christenen hadden dus geen nieuw testament uitsluitend de mondelinge overlevering van verhalen alsmede later wat "losse geschriften".
Overigens zijn er tal van voorbeelden in het nieuwe testament waar Paulus "de mondelinge overlevering" citeert en niet het O.T.

Het gaat om de authentieke leer van Jezus en zijn volgelingen, daar was in die tijd niet zo heel veel meer van over, Paulus waarschuwde dat er valse leraren zouden komen , ergens staat dat het in de najaren van de apostelen al begon.
in de tijd van Constantijn was de gemeente onder invloed van Griekse mythologie en filosofie, de gezonde leer werd niet meer door iedereen aanvaard, daardoor was de boden gelegd voor een leer waarin iets christelijks zat maar ook verwerkt met heidense leringen.

Jezus voorzag dat en gaf de gelijkenis goed zaad en onkruid dat zou overwoekeren. JG proberen bij de oude gezonde leer te blijven, ik zeg met nadruk proberen en onderzoeken, en Gods geest vragen om hulp vragen daarbij.

in dit verband even het volgende , toen meer dan 100 jaar geleden begonnen werd met het uitgeven van Bijbelse lectuur werd aan God het volgende verzoek gericht: Indien er op een gegeven moment geen geld, mankracht of middelen zijn voor uitgeven dan nemen wij aan dat de zegen van de schepper niet meer op het werk is en zullen wij stoppen met publicatie
Echter de uitgave is al veel meer dan 100 jaar

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 01 nov 2015 16:20

antoon schreef:

Jezus gaf instructies om zijn woord te onderwijzen en anderen te leren, en die dat geleerd hadden moesten op hun beurt weer anderen leren dat werd ook gedaan door de apostelen en eerste christenen, als een sneeuwbal ging het rond in de gebiedsdelen rondom het beloofde land van Grieken tot Babyloniërs, van Syriërs tot Egyptenaren.

Kletskoek - dit zegt Paulus tegen Timoteüs.
Timoteüs moet datgene wat hij gehoord heeft (niet gelezen) doorgeven.

Het gaat om de authentieke leer van Jezus en zijn volgelingen, daar was in die tijd niet zo heel veel meer van over, Paulus waarschuwde dat er valse leraren zouden komen , ergens staat dat het in de najaren van de apostelen al begon.
in de tijd van Constantijn was de gemeente onder invloed van Griekse mythologie en filosofie, de gezonde leer werd niet meer door iedereen aanvaard, daardoor was de boden gelegd voor een leer waarin iets christelijks zat maar ook verwerkt met heidense leringen.

De eerste christengemeentes hadden uitsluitend de mondelinge overlevering en het O.T. en sommige een brief van Paulus of van een andere apostel.
Pas na ongeveer 100 jaar zag men het belang van deze brieven en begon men te kopiëren en te verspreiden.
Daarbij zijn ook nog brieven zoekgeraakt, uit de 2 Kor.brieven, bijvoorbeeld, blijkt dat er ook nog een derde moet zijn geweest.
Ook waren er nog talloze andere geschriften. Vierhonderd jaar later heeft de kerk (die kerk die volgens jou verweekt was met heidense leringen) een keuze gemaakt uit al deze geschriften en het N.T. samengesteld. Ook jouw Bijbel is een keuze van de patriarchen.

Jezus voorzag dat en gaf de gelijkenis goed zaad en onkruid dat zou overwoekeren. JG proberen bij de oude gezonde leer te blijven, ik zeg met nadruk proberen en onderzoeken, en Gods geest vragen om hulp vragen daarbij.

Hoe weet je dat in deze gelijkenis de J.G. niet bedoeld worden met het onkruid ?

Bij de oude gezonde leer blijven kan alleen maar met kennis en respect voor het apostolisch getuigenis.

in dit verband even het volgende , toen meer dan 100 jaar geleden begonnen werd met het uitgeven van Bijbelse lectuur werd aan God het volgende verzoek gericht: Indien er op een gegeven moment geen geld, mankracht of middelen zijn voor uitgeven dan nemen wij aan dat de zegen van de schepper niet meer op het werk is en zullen wij stoppen met publicatie
Echter de uitgave is al veel meer dan 100 jaar

Dit soort argumenten zal Joshi aanspreken :mrgreen: .
De Rooms Katholieke Kerk is 2000 jaar oud en nog steeds is er geld, mankracht en middelen. :D
Dat is dus wel een heel gezegende kerk, ja toch ?

antoon

Berichtdoor antoon » 01 nov 2015 17:12

De Rooms Katholieke Kerk is 2000 jaar oud en nog steeds is er geld, mankracht en middelen.
Dat is dus wel een heel gezegende kerk, ja toch ?

Klopt maar het komt ook overeen met de profetie van Jezus dat onkruid weelderig zal groeien en het goede zaad zal overtreffen, echter hget onkruid zal in de eindtijd gekapt worden..
niet mijn woorden, dit voor je er over zou kunnen vallen, maar de woorden van Jezus.

we zien de parallel
de valse religie zou ook gaan afnemen, openbaring vergelijkt het met het opdrogen van de wateren van Babylon tijdens de overname van Cyrus de Pers, de talloze lidmaten van de religie nemen af en kerken worden gesloten meer dan de helft hier en daar in relatief korte tijd.

Daarna zal de weg gebakend worden voor de koningen van de opgang der zon, nu Jehovah en Jezus, in de tijd van het letterlijke Babylon waren het Cyrus de Pers en Darius de Meder. kortom het in de schrift beloofde vredesrijk zal aanbreken en voor de duidelijke, ik maak niet uit wie daarin komen dat doet een rechtvaardige God, gelukkig maar.

De eerste christengemeentes hadden uitsluitend de mondelinge overlevering en het O.T. en sommige een brief van Paulus of van een andere apostel.
Pas na ongeveer 100 jaar zag men het belang van deze brieven en begon men te kopiëren en te verspreiden.
Daarbij zijn ook nog brieven zoekgeraakt, uit de 2 Kor.brieven, bijvoorbeeld, blijkt dat er ook nog een derde moet zijn geweest.
Ook waren er nog talloze andere geschriften. Vierhonderd jaar later heeft de kerk (die kerk die volgens jou verweekt was met heidense leringen) een keuze gemaakt uit al deze geschriften en het N.T. samengesteld. Ook jouw Bijbel is een keuze van de patriarchen.

Dat lees ik nergens het wordt ook niet geprofeteerd totaal uit de lucht gegrepen zoals ik al naar voren bracht , de wetteloosheid begon nog tijdens het leven van apostelen, wat kerken later meenden was op enkele dingen na niet in overeenstemming met de bijbel , je zal binnen de bijbel moeten gaan argumenteren, je zal geen complot theorie erbij moeten bedenken, pas dan kan je geloofwaardig overkomen.
God waakt over zijn woord en zal niet toelaten dat het verfrommeld wordt .
ik zal er nog een keer met passages op terugkomen

Waar je wel een beetje gelijk in hebt is dat JG in de begintijd ook met heidense leringen zoals kerst meedeed, maar aldoende en door grondige studie kwam met tot het juiste besef en behoorde dat tot verleden tijd, de bijbel is inderdaad 1 ik haal ook weleens andere vertalingen aan dan NWV, de grondgedachte is eender als ik passages aanhaal zal ik andere vertalingen naast elkaar leggen, de menselijke leringen staan er gewoon niet in niet in
Laatst gewijzigd door antoon op 01 nov 2015 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2015 17:35

Het WTG is een eindtijdgeloof wat sterk parasiteert op het christendom. Dank je wel Antoon dat je dat er weer eens dik bovenop legt. In het verleden heeft het WTG vele profetieën over de eindtijd uitgesproken. Die voorspellingen zijn stuk voor stuk niet uitgekomen. Dat maakt het WTG een valse profeet aldus haar eigen spelregels.

Grappig is dat Antoon het heeft over sluiting van kerken als zijnde teken van de eindtijd. Nu is de RKK een wereldkerk (net als het WTG) ,waarbij Nederland verre van de maatstaf is. Leuk feitje is dat de RKK vandaag de dag met zo'n 15 miljoen nieuwe zielen per jaar groeit en rond de 1,2 miljard hangt. Het WTG heeft zo'n 8.2 miljoen leden (en groeit nauwelijks). De katholieke Kerk groeit jaarlijks dus net iets minder dan twee keer zo hard dan dat het WTG totaal aan leden heeft. Hoe grappig is dat in het licht van deze eindtijdvoorspelling van Antoon?

antoon

Berichtdoor antoon » 01 nov 2015 17:46

Het WTG is een eindtijdgelooof wat sterk parasiteert op het christendom. Dank je wel Antoon dat je dat er weer eens dik bovenop legt. In het verleden heeft het WTG vele profetieën over de eindtijd uitgesproken. Die voorspellingen zijn stuk voor stuk niet uitgekomen. Dat maakt het WTG een valse profeet aldus haar eigen spelregels.

Dat is niet helemaal waar, ik zal nog eens laten zien wat er allemaal uitkwam een heel lange en indrukwekkende lijst en inderdaad enkele interpretaties die niet juist waren (ik ben er zelf ook nooit mee eens geweest) de verkeerde zienswijze is een beetje gaan groeien, de infra structuur van de organisatie liet dat toe, nu zijn er maatregelen genomen, van mijn kant excuses, het is ook voor mij een obstakel.
we parasiteren zeker niet op christelijke kerken we zoeken dingen uit in dezelfde bijbel dat met informatie die geschiedenis, archeologie en nog meer vakgebieden ons geven en publiceren dat, gewoon onderzoek, dat doen meer mensen, tijdschriften, advokaten bedrijven enz.

Grappig is dat Antoon het heeft over sluiting van kerken als zijnde teken van de eindtijd. Nu is de RKK een wereldkerk (net als het WTG) ,waarbij Nederland verre van de maatstaf is. Leuk feitje is dat de RKK vandaag de dag met zo'n 15 miljoen nieuwe zielen per jaar groeit en rond de 1,2 miljard hangt. Het WTG heeft zo'n 8.2 miljoen leden (en groeit nauwelijks). De katholieke Kerk groeit jaarlijks dus net iets minder dan twee keer zo hard dan dat het WTG totaal aan leden heeft. Hoe grappig is dat in het licht van deze eindtijdvoorspelling van Antoon?

kom ik op terug, tenminste breng je nu iets waar we/ik op in kunnen spelen
Laatst gewijzigd door antoon op 01 nov 2015 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 01 nov 2015 17:54

Je gaat terugkomen op feiten? Bespaar je de moeite ik ken al het gekronkel inmiddels wel zo'n beetje.

antoon

Berichtdoor antoon » 01 nov 2015 17:59

Zoiets kan weleens kinderachtig overkomen, maar wat wil je, dat ik ja en amen zeg zonder argumentatie, vreemd je brengt iets en nu wil je er niet op ingaan. forum is woord en weerwoord, maar het is je besluit. ik ga echter wel verder, ongeacht wat jij ervan vind.
wat is nu weer gekronkel, en waar meen je dat waar te nemen, o geen antwoord is ook goed

Terug naar “[Religie] - Open forum”