Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor StillAwake » 14 sep 2015 12:56

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 15 sep 2015 08:41

Het gaat mij niet om die cartoons op zichzelfstaande , het gaat mij erom dat misstanden aan de kaak gesteld mogen worden, dat doen we al vele decennia lang door middel van spotprenten, het kan een therapeutisch wapen zijn, in de keken zijn er misstanden geweest met kinder misbruik
door middel van cartoons kan weleens de impact hiervan duidelijk gemaakt worden, meer nog dan door een bespreking van een of andere deskundige, maar ik kan je in voelen Christenen moeten oppassen met gebruik van dit wapen, of helemaal niet gebruiken, ik ben dan ook even de spreekbuis van de grote massa, die hebben ook weleens gelijk.

De Moslims maken zich door de sterrenstatus en cultus rond Mohammed weleens belachelijk, en zeker nog eens door het terrorisme , vind je het gek dat tekenaars dit gebruiken.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 15 sep 2015 08:50

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 sep 2015 16:14

Inderdaad. Mensen structureel kwetsen helpt doorgaans niet zo goed als je een dialoog wil starten.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

antoon

Berichtdoor antoon » 17 sep 2015 06:40

Ik denk dat het zeer moeilijk is, iedere tekening wordt in de perceptie van Moslims als kwetsend ervaren, zodra de tekenaar begint weet hij al dat hij kwetst, moet daarom de vrijheid van meningsuiting een halt worden toegeroepen

Waar ik het helemaal niet mee eens ben zijn smerige vulgaire plaatjes, die schieten naast het doel, en de ontwerper daarvan toont onderbuikgevoelens.
Maar om een dialoog te starten met de deze personen lijkt mij onwenselijk, ze zullen aan hun cult rondom Mohammed vasthouden, ik ken vele van zeer nabij, wat niet inhoudt dat we echt doelbewust gaan kwetsen, wel hun doen en laten met hen proberen te bespreken, en hen zelf laten inzien wat ze eigenlijk doen

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 sep 2015 07:35

In het debat van gisteravond werd in elk geval duidelijk dat Wilders ook geen christelijke asielzoekers hier wil. Volgens hem zijn het er maar enkelen (wat feitelijk onjuist is: een grote minderheid, ik schat ongeveer 20%, is christen) en die moeten volgens hem dan maar naar Oost-Europa.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 17 sep 2015 15:06

elbert schreef:In het debat van gisteravond werd in elk geval duidelijk dat Wilders ook geen christelijke asielzoekers hier wil. Volgens hem zijn het er maar enkelen (wat feitelijk onjuist is: een grote minderheid, ik schat ongeveer 20%, is christen) en die moeten volgens hem dan maar naar Oost-Europa.

Waarop baseer je die schatting Elbert?

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 sep 2015 20:53

pindas83 schreef:Waarop baseer je die schatting Elbert?
Een bericht van mijn kerkelijke gemeente over asielzoekers bij mij in de regio, daarin wordt de 20% genoemd. Ik neem aan dat dit door de bank genomen redelijk representatief is voor alle asielzoekers in Nederland. Immers: de asielzoekers zijn vooral Eritreeërs en Syriërs. In Eritrea is het christendom de grootste godsdienst en in Syrië is ook een aanzienlijke christelijke minderheid. Bovendien heb ik berichten gelezen die zeggen dat het aantal christenen dat vlucht uit Syrië relatief groot is. In Syrië is 10% van de bevolking christen. Als het aantal christenen oververtegenwoordigd is bij de vluchtelingen (dat lijkt me gezien de vervolging logisch), dan is 20% een redelijke schatting.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 17 sep 2015 21:02

Ik heb een klas opgestart toen ik nog leerkracht was. Dat was een klas voor vluchtelingkinderen die eerst een jaar Nederlands gingen leren alvorens opgenomen te kunnen worden in het reguliere onderwijs. 0% was christelijk en ik schat dat zo'n 100% islamitisch was. Ik schat, want van 1 kind weet ik het niet zeker maar vermoed ik het.

Ik was bij toeval deze week regelmatig in Oostenrijk bij het station waar 1000+ vluchtelingen bivakkeerden in de hoop naar Duitsland te kunnen. Ik heb er geen christelijke symbolen gezien, meer dan genoeg islamitische. De christelijke bevolking in de landen waar nu veel vluchtelingen vandaan komen is ook echt geen 20%.

Niet dat het mij uitmaakt hoor of een vluchteling islamitisch is of christelijk of wat dan ook. Een vluchteling is voor mij een vluchteling. Maar 20% christenen lijkt mij een uit de lucht gegrepen aantal. Ik zou de schatting eerder op 5% of minder willen zetten.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 17 sep 2015 21:41

Wilders noemt de Tweede Kamer een nepparlement en schermt met opiniepeilingen die de echte wil van het volk zouden weergeven. Sinds wanneer hebben opiniepeilingen de parlementaire democratie vervangen? Met zijn oproep tot verzet tegen het parlement en zijn delegitimatie van de gekozen volksvertegenwoordiging huldigt Wilders gevaarlijke opvattingen. Het ontbreekt er nog maar aan dat hij oproept tot een staatsgreep. Dit komt gevaarlijk in de buurt van fascisme.

antoon

Berichtdoor antoon » 17 sep 2015 22:21

DAt kan je er uit opmaken, maar stel dat de instroom niet tot staan gebracht wordt, wie geeft er dan enig crediet voor de bv nederland, die gaat ten gronde. Ook weer geen prettig vooruitzicht

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2015 05:04

antoon schreef:DAt kan je er uit opmaken, maar stel dat de instroom niet tot staan gebracht wordt, wie geeft er dan enig crediet voor de bv nederland, die gaat ten gronde. Ook weer geen prettig vooruitzicht
Met hooguit enkele tienduizenden asielzoekers gaat de bv Nederland niet te gronde. Dat probeert Wilders ons wijs te maken, maar dat is niet zo. Hij denkt dat Nederland zwakker is dan het feitelijk is. Tijdens de eerste wereldoorlog zaten hier 1 miljoen Belgen, die hier allemaal onderhouden moesten worden en de bv Nederland ging toen ook niet failliet. Ik zal zeker niet zeggen dat het allemaal gemakkelijk is, maar we moeten ons ook niet door volksmenners angst laten aanjagen.

antoon

Berichtdoor antoon » 18 sep 2015 05:28

Jij hebt er vertrouwen in en dat gun ik je, maar denk eens aan de winkeliers in de omgeving van een asiel centrum, die zien het vanuit hun situatie wel iets anders, bang voor diefstal, vluchtelingen zijn geen dief omdat zij vluchten dat zou te gek voor woorden zijn , maar ze krijgen een zakcentje voor het nodige, in de winkels zien ze een luxe die ze zich niet kunnen voorstellen, en bedenk dat ze daar maanden lang zitten, dat maakt criminelen, ga jezelf ook eens na als man met zijn normale oerinstinct voor vrouwen, vluchtelingen zijn niet anders dan wij , niet anders als iedere andere man, vrouwen vrezen problemen, zo ze zich niet voordoen zijn ze toch beperkt in hun omgang en doen en laten.
Nog veel meer problemen worden in de kamer weggeveegd, dat maakt mensen woedend en zij zien Wilders als hun enige hoop.

Wilders gaat tot het randje, maar zegt hij nu echt iets verkeerds, hij wijst op de democratische weg van weerstand, hij wijst op Peilingen die de sfeer in Nederland weergeven, totaal binnen de lijnen van democratie, ik denk dat zijn tegenstanders wel over de schreef gaan met hun bizarre uitingen van kankergezwel en Nazisme,
Neen ik trek niemand voor ik kies geen partij, maar ik wat ik zie klopt gewoon niet en dat wil ik hier neerpennen
kijk eens naar ingezonden brieven van de 100 zijn er misschien 5 a10 die tegen Wilders ingaan.

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 18 sep 2015 07:24

elbert schreef:Wilders noemt de Tweede Kamer een nepparlement en schermt met opiniepeilingen die de echte wil van het volk zouden weergeven.

En enquetes waarin een zeer duidelijke meerderheid aangeeft een andere weg in te willen slaan dan de politieke elite in Den Haag.
Sinds wanneer hebben opiniepeilingen de parlementaire democratie vervangen?

Niet. Maar sinds wanneer gaat de vrijheid van meningsuiting niet meer op voor kamerleden?
Met zijn oproep tot verzet tegen het parlement en zijn delegitimatie van de gekozen volksvertegenwoordiging huldigt Wilders gevaarlijke opvattingen. Het ontbreekt er nog maar aan dat hij oproept tot een staatsgreep. Dit komt gevaarlijk in de buurt van fascisme.

Het is wat.

Het lijkt mij vrij duidelijk dat de politieke poppenkast van voornamelijk zelf verrijkende kortetermijndenkers wel zijn langste tijd gehad heeft. Ik ben geen fan van Wilders, en hij is in mijn ogen net zo goed onderdeel van het hele toneelspelletje. Ik mag elke 4 jaar eenmalig mijn stem uitbrengen aan een persoon/partij waarvan de kans vrij groot is dat die persoon/partij vervolgens aan de haal gaat met mijn stem en dat geheel vrij interpreteert of gewoon negeert. Dat is niet meer van deze tijd. Nee, van mij mag bijltjesdag wel eens komen. En laten we dit antieke en aan alle kanten falende systeem dan gelijk vervangen door iets beters.

Tot die tijd neem ik alles uit Den Haag maar met flinke scheppen zout, het is een toneelspelletje wat ze voor hun eigen vermaak uitvoeren. Ik ben niet zo'n liefhebber van toneel.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 18 sep 2015 08:21

Ik heb niks tegen opiniepeilingen, maar er is maar 1 peiling die er toe doet en dat is de peiling die verkiezingen heet. Die verkiezingen komen er volgend jaar en dan kan iedereen op die partij stemmen die volgens hen het beste programma heeft. Zo werkt dat in ons land en er is keuze genoeg.
Er zijn politieke partijen genoeg die ik op een aantal onderwerpen (volgens mij) volslagen onzin hoor verkondigen, zowel linkse, rechtse als middenpartijen. Daarom stem ik er ook niet op. Dat is democratie. Maar wat niet kan, is de gekozen volksvertegenwoordiging voor "nep" verklaren en vervolgens oproepen tot verzet. Daarmee plaats je je feitelijk buiten het democratische rechtssysteem en ben je nog maar 1 stap verwijderd tot oproepen tot een staatsgreep.
De Tweede Kamer is de wettige volksvertegenwoordiging en daar hebben we als Nederlanders met z'n allen voor gekozen. Als we daarover ontevreden zijn, dan moeten we bij onszelf te rade gaan en bij de eerstvolgende verkiezing daar consequenties aan verbinden.
antoon schreef:Jij hebt er vertrouwen in en dat gun ik je, maar denk eens aan de winkeliers in de omgeving van een asiel centrum, die zien het vanuit hun situatie wel iets anders, bang voor diefstal, vluchtelingen zijn geen dief omdat zij vluchten dat zou te gek voor woorden zijn , maar ze krijgen een zakcentje voor het nodige, in de winkels zien ze een luxe die ze zich niet kunnen voorstellen, en bedenk dat ze daar maanden lang zitten, dat maakt criminelen, ga jezelf ook eens na als man met zijn normale oerinstinct voor vrouwen, vluchtelingen zijn niet anders dan wij , niet anders als iedere andere man, vrouwen vrezen problemen, zo ze zich niet voordoen zijn ze toch beperkt in hun omgang en doen en laten.
Heb je cijfers die aantonen dat asielzoekers in Nederland verantwoordelijk zijn voor extra criminaliteit? Of zijn dat gevoelens die voortkomen uit angst voor het onbekende?
Die winkeliers in de omgeving van asielzoekerscentra krijgen extra klandizie en dus meer omzet. Dat blijkt uit ervaringen met asielzoekerscentra (zie o.a. http://www.zeewolde.nl/bestuur/azc-veel ... 28987.html). Citaat:
Hoe zijn de ervaringen elders?

De praktijk leert dat het vestigen van een opvanglocatie bij aanvang op bedenkingen uit de omgeving stuit. Dezelfde praktijk leert dat het sluiten van een locatie tenminste evenveel bedenkingen uit de omgeving oproept.
(...)
De asielzoekers ontvangen wekelijks een financiële toelage en besteden dit geld in winkels in de buurt. Voor veel culturen is het klaarmaken van maaltijden een belangrijke tijdsbesteding. De ervaring leert dat de middenstand in de buurt een impuls krijgt door een substantieel bedrag aan extra omzet per jaar.
Zo'n 15 jaar geleden was ik vanuit mijn kerkelijke gemeente enigszins betrokken bij hulp aan asielzoekers, vooral uit Siera Leone en Angola. Mijn ervaringen daarin waren dat het gewone mensen zijn: aardige mensen en minder aardige mensen, christenen en niet-christenen, mensen met een soms schokkend verhaal en mensen die net als wij verlangen naar een goed leven enz. Dat is een andere ervaring dan wat Wilders geheel eenzijdig over asielzoekers vertelt: terroristen, verkrachters ("testosteronbommen"), dieven enz.
Vooralsnog heb ik dus meer zorgen over criminaliteit in mijn directe omgeving, waarvan ik zeker weet dat die niet door asielzoekers zijn veroorzaakt, dan over asielzoekers waarvan in elk geval in Nederland nog geen probleemgedrag is gerapporteerd. Ik sluit niet uit dat dat nog komt, want asielzoekers zijn ook mensen, maar dat is de stand van zaken nu.
antoon schreef:Nog veel meer problemen worden in de kamer weggeveegd, dat maakt mensen woedend en zij zien Wilders als hun enige hoop.
Hij speelt graag de sterke man natuurlijk. Zijn boodschap is: "Nederland is zwak, ik ben sterk en ik kom jullie redden". Maar de werkelijkheid is dat Nederland veel sterker is dan hij voorstelt en dat zijn politieke eenmanspartij een bende is, waar regelmatig de ratten het schip verlaten. Want wie het met Wilders oneens is, kan vertrekken. Daarom zijn de PVV leden in de Tweede Kamer bankvulling en een applausmachine voor de grote roerganger en weinig meer dan dat. Want "Geert heeft gewoon (altijd) gelijk" is de leus van zijn aanhangers en dat is zo'n beetje alles wat je als PVV-er kunt zeggen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”