Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor benefietdiner » 04 sep 2015 13:10

Bambi schreef:En het vervolg

http://nos.nl/artikel/2055908-vluchteli ... ervie.html

Misschien kunnen ze de grenzen beter een tijdje dicht gooien, dit zijn geen vluchtelingen meer, maar gelukzoekers.

Ik herinner me als de dag van gisteren hoe ik kort na 9/11 trachtte uit te leggen dat de islamitische wereld aan het imploderen was. Ook vertelde ik dat de situatie in de islamitische wereld vergelijkbaar is met die van Europa ten tijde van reformatie: er is een godsdienstoorlog gaande.

De kern van de strijd is een religieus vraagstuk: welke plaats komt aan de islam toe bij de inrichting van politiek en moraal? Ik roep dit alles in herinnering omdat we anders de aard en de oorzaak van het probleem niet zouden kunnen begrijpen.
http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs ... eid=158493
Op 9/11 werd niet alleen de oorlog verklaard aan de westerse wereld. Op die dag werd ook de oorlog om de islam definitief ingezet in het hart van de islamitische wereld.
Afbeelding
Niet alleen mijn analyse, maar ook die van anderen werd in het westen volledig genegeerd. Het westen was in de fase van ontkenning: het heeft niets met de religie te maken. Er werden duizenden euro's uitgegeven om te bewijzen dat het juist de goede kant opgaat. ](*,)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 sep 2015 13:15

-
Laatst gewijzigd door StillAwake op 09 dec 2024 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

antoon

Berichtdoor antoon » 04 sep 2015 14:26

Dus kritiek op Wilders is in jouw ogen Blasfemie?
Islamofobie is blijkbaar een religie, en Geert Wilders is haar profeet...

Was het maar zoiets en verder niet, helaas wil de geschiedenis iets anders laten zien, het fanatisme van Moslims wordt onderschat, ook de gematigde klasse, voor zover je van matig kan spreken, kan in korte tijd omslaan naar extremisme.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 04 sep 2015 14:48

-

de passant
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor de passant » 06 sep 2015 12:57

benefietdiner schreef:Jij houd ook niet van de God van Israël want je spreekt leugens over Wilders.

Hoe krijg je het uit je strot!

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 06 sep 2015 18:30

Precies. Wilders roept alles wat God heeft verboden, wat in strijd is ne wat Hij in de Bijbel leert. Maar ja als je Israel maar steunt kan je verder blijkbaar alles doen wat God verboden heeft en toch het idee hebben dat je Hij wel tevreden met je is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 07 sep 2015 09:14

Afbeelding

Een teken aan de wand op de Gasthuiskerk in Zierikzee.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ROOD.dhtml

Uiteraard is dit een uitroepteken van een Islamiet maar welke?
Tsja, met de zogenaamde vluchtelingen die Europa overspoelen en bijna allemaal een islamitische achtergrond met zich mee brengen is het moeilijk uitzoeken.
Daarom ben ik het met Wilders eens ALLEMAAL TERUG ALLEMAAL.
De goede moeten onder de kwade lijden, dat is waar en niet goed, maar regeren is vooruit zien dus grenzen dicht. Nederland moet het Schengenverdrag tijdelijk buiten werking stellen om de instroom van jihadstrijders tegen te gaan
Laatst gewijzigd door benefietdiner op 07 sep 2015 10:30, 1 keer totaal gewijzigd.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 07 sep 2015 10:01

benefietdiner schreef:Uiteraard is dit een uitroepteken van een Islamiet maar welke?
Dat dacht men van de aanslag op Koninginnedag 2009 eerst ook, maar dat bleek anders. Laat eerst de politie maar eens onderzoek doen.
benefietdiner schreef:Daarom ben ik het met Wilders eens ALLEMAAL TERUG ALLEMAAL.
Terug waarnaartoe? Naar Syrië?
benefietdiner schreef:Nederland moet het Schengenverdrag tijdelijk buiten werking stellen om de instroom van jihadstrijders tegen te gaan
Het zou natuurlijk kunnen dat IS jihadisten richting Europa stuurt (ik kan me zo voorstellen dat de veiligheidsdiensten hier bovenop zitten), maar feit is voorlopig wel dat de aanslagen in Europa van de afgelopen 15 jaar vrijwel uitsluitend het werk zijn van moslims van de 2e of 3e generatie, niet van nieuwe instroom van vluchtelingen. De aanslagen worden dus met name gepleegd door kinderen van gastarbeiders (geen vluchtelingen). Bovendien hebben die moslims de Nederlandse nationaliteit, dus kun je die helemaal niet terugsturen. Dat wijst erop dat het niet een problematiek van import van jihadisme is, maar een falend integratiebeleid waardoor jongeren zich tot het jihadisme voelen aangetrokken. Als je dus echt iets tegen aanslagen wil doen, dan zul je vooral een beter integratiebeleid moeten voeren. Dat falende integratiebeleid is vooral iets wat partijen als de PvdA, het CDA en de VVD zich aan dienen te trekken, want die zaten de afgelopen 40 jaar in de regering.

Wat Wilders echter doet, is het probleem van jihadisme en het vluchtelingenprobleem op 1 hoop gooien (dat doe je ook). Maar het zijn feitelijk 2 problemen: niet helemaal van elkaar gescheiden (het heeft allebei met de islam te maken), maar ook niet hetzelfde.
Maar nuance, daar doet Wilders niet aan.
Het gedachtegoed is als volgt:
islam = slecht, want
islam = jihadisme
islam = moslims, dus
moslims ongewenst
vluchteling = moslim, dus
vluchteling = slecht, dus
vluchteling moet weg
benefietdiner schreef:Een teken aan de want op de Gasthuiskerk in Zierikzee.
Ik neem aan dat de spelfout een grapje is?
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 07 sep 2015 10:23

-

Rozijn
Majoor
Majoor

Berichtdoor Rozijn » 07 sep 2015 13:20

Zit er een medechristen tussen: "jammer broeder, ik moet mijn eigen hachie redden, ik stuur je terug. Moge de beulen van Islamitische Staat je enigszins sparen..."

Maar ook als het om een niet-christen gaat, wat dan? "Jammer voor je, jullie met zijn allen zijn een bedreiging, dus jij moet terug. Pech als je situatie echt ellendig is, maar daar heb ik geen boodschap aan. Ik kan er niets aan doen, het is mijn probleem niet, zoek het lekker zelf uit."

Wilders is met deze uitspraak een bevestiging van de woorden uit Spreuken 12:10
De rechtvaardige kent het leven van zijn beest; maar de barmhartigheden der goddelozen zijn wreed.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 07 sep 2015 13:25

benefietdiner schreef:De goede moeten onder de kwade lijden, dat is waar en niet goed, maar regeren is vooruit zien dus grenzen dicht. Nederland moet het Schengenverdrag tijdelijk buiten werking stellen om de instroom van jihadstrijders tegen te gaan

Ga jij persoonlijk die mensen onder dwang van geweld het vliegtuig in drijven?

Enne... het nadeel van het opzeggen van allerlei verdragen, is dat er meestal nogal wat diplomatieke consequenties aan vastzitten. Of wil jij ineens weer je paspoort laten zien als je naar België/Duitsland wilt met de auto?
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2015 14:21

Mortlach schreef:Ga jij persoonlijk die mensen onder dwang van geweld het vliegtuig in drijven?

Dat is wat westerse landen al decennia doen bij gedwongen uitzettingen. Inclusief begeleiding en indien nodig vrijheidsbeperkende maatregelen als handboeien. Vluchtelingen moet je opvangen. Ander volk kan je gewoon terugsturen. Australië is er vrij handig in maar ook de VS.
Enne... het nadeel van het opzeggen van allerlei verdragen, is dat er meestal nogal wat diplomatieke consequenties aan vastzitten. Of wil jij ineens weer je paspoort laten zien als je naar België/Duitsland wilt met de auto?

Ik zou geen verdragen opzeggen. Als we kijken naar Oostenrijk zie je dat er best wel wat verzonnen kan worden zonder verdragen op te zeggen.
Zelf heb ik er overigens geen enkel bezwaar tegen om indien gewenst mijn identiteitspapieren te laten zien aan de grens. Ben regelmatig door Zwitserland gereden en nooit noemenswaardige hinder ondervonden.

Boerin
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boerin » 07 sep 2015 15:21

Ik kan me zo rot ergeren aan dat woord gelukzoekers. Lekker zelf volgevreten in je vette huis zitten, van alle gemakken voorzien en een ander een gelukzoeker noemen. Rot dan zelf op naar zo'n rotland als je het zo slecht vindt om geluk te zoeken. Zoek de rotzooi op, lol.
Verder die ISIS-gasten die zich gaan vermommen als vluchtelingen: daar moeten we gewoon tegen bidden en die macht van de Islam binden.
Ik moet denken aan die profetie nu ze zeggen dat er de komende jaren miljoenen zullen komen en er zoveel naar Zweden gaan:
https://geudens.wordpress.com/2014/07/2 ... -voor-jou/
Mensen uit arme landen zullen Europa binnenstromen (In 1968 was er helemaal nog geen sprake van immigratie). Zij zullen ook naar Scandinavië komen en Noorwegen. Er zullen er zoveel komen, dat de mensen hen gaan mijden en ze zullen zich hard tegen hen gaan opstellen. Ze zullen worden behandeld zoals men de Joden behandelde voor de tweede wereldoorlog. Dan zal de volheid van onze zonden ook bereikt zijn.
Zach91
I'm a 23 year undergrad. I know everything, so it's futile to argue with me.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 sep 2015 15:32

Blijkt maar weer dat angst een slechte raadgever is. Ook vanuit christelijk perspectief. De Bijbelse opdracht is niet om je cultuur te bewaken, je eigen hachje te redden maar recht te doen aan verdrukten. Ook als je daar zelf niet beter van wordt. Zelfs als dat je veiligheid in gevaar kan brengen. Niet alleen je eigen belang voor ogen hebben maar juist dat van een ander en zo dat van God. De Bijbel leert nergens dat je je eigen veiligheid moet creëren. Het is dan ook een utopie dat door Gods opdrachten aan je laars te lappen, Hij je "christelijke" cultuur wel zal bewaken. Integendeel.

Roep luidkeels, zonder je in te houden,
verhef je stem als een ramshoorn.
Maak aan mijn volk zijn misdaden bekend,
aan het volk van Jakob zijn zonden.
Zeker, ze zoeken mij dag aan dag,
vol verlangen om te ontdekken wat ik wil,
zoals een vreemd volk dat rechtvaardig leeft
en het recht van zijn goden niet verzaakt.
En ze vragen naar mijn rechtvaardige voorschriften
en verlangen naar Gods nabijheid.
‘Waarom ziet u niet dat wij vasten,
en merkt u niet op dat wij ons onthouden?’
Omdat jullie op je vastendagen nog handeldrijven
en jullie arbeiders afbeulen,
omdat jullie onder het vasten strijden en ruziën
en vol vuur met elkaar op de vuist gaan.
Als je op die manier vast,
wordt je stem niet gehoord in de hemel.

Zou dat het vasten zijn dat ik verkies?
Is dat een dag van onthouding:
dat iemand het hoofd buigt als een riet
en zich met een rouwkleed neerlegt in het stof?
Noemen jullie dat soms vasten,
is dat een dag die de HEER behaagt?
Is dit niet het vasten dat ik verkies:
misdadige ketenen losmaken,
de banden van het juk ontbinden,
de verdrukten bevrijden,
en ieder juk breken?
Is het niet: je brood delen met de hongerige,
onderdak bieden aan armen zonder huis,
iemand kleden die naakt rondloopt,
je bekommeren om je medemensen?

Dan breekt je licht door als de dageraad,
je zult voorspoedig herstellen.
Je gerechtigheid gaat voor je uit,
de majesteit van de HEER vormt je achterhoede.
Dan geeft de HEER antwoord als je roept;
als je om hulp schreeuwt, zegt hij: ‘Hier ben ik.’
Wanneer je het juk van de onderdrukking uitbant,
de beschuldigende vinger en de kwaadsprekerij,
wanneer je de hongerige schenkt
wat je zelf nodig hebt
en de verdrukte gul onthaalt,
dan zal je licht in het donker schijnen,
je duisternis wordt als het licht van het middaguur.
De HEER zal je voortdurend leiden,
hij zal je verkwikken in dorre streken,
hij maakt je botten sterk en krachtig.
Je zult zijn als een goed bevloeide tuin,
als een bron waarvan het water nooit opdroogt.
Je eigen mensen zullen weer opbouwen
wat al eeuwenlang verwoest ligt;
fundamenten, door vroegere generaties gelegd,
zullen weer worden hersteld.
Dan zal men je noemen
‘Hersteller van muren’, ‘Herbouwer van straten’.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Yoshi

Berichtdoor Yoshi » 07 sep 2015 17:20

benefietdiner schreef:Afbeelding

Een teken aan de wand op de Gasthuiskerk in Zierikzee.
Uiteraard is dit een uitroepteken van een Islamiet maar welke?
Tsja, met de zogenaamde vluchtelingen die Europa overspoelen en bijna allemaal een islamitische achtergrond met zich mee brengen is het moeilijk uitzoeken.

Een teken aan de wand met betrekking onderwijsachterstand van een bepaalde groep. Een groep die overigens alle kansen krijgt in het onderwijssysteem maar keer op keer die niet grijpt of faalt. Het is bijna humor om te zien dat de Marokkaanse (3e en 4e generatie) meisjes veel succesvoller zijn dan de jongens die zo veel minachting hebben voor het andere geslacht.

De kans dat dit door een asielzoeker of vluchteling is geschreven lijkt mij minimaal.

Daarnaast is zoiets brullen nogal makkelijk. Nederland is een beschaafd land met een beschaafde bevolking en dat brengt verantwoordelijkheden met zich mee. Ook al delen andere volkeren die verantwoordelijkheden niet, wij hoeven ons niet te verlagen.
Wat we wel moeten doen is mensen ontvangen en vervolgens zo snel mogelijk uitzoeken of iemand daadwerkelijk een vluchteling is. Zo niet, dan terug. Zo wel, opvangen totdat het weer veilig genoeg is om terug te sturen.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”