Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

elbert
Moderator

Re: PVV Wilders had gelijk

Berichtdoor elbert » 03 sep 2015 18:51

antoon schreef:Natuurlijk heeft hij gelijk dat de mensen in hun oorspronkelijk gebied toevlucht moeten zoeken onder bescherming eventueel van deVn maar dat zal alweer uitlopen op ee onmogelijke situatie, laten we eerlijk zijn ze willen, hoewel op de vlucht voor geweld naar een rijk land, het is ook te begrijpen
Dat de vluchtelingen zoveel mogelijk in hun eigen regio opgevangen moeten worden, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar dat gebeurt ook al:
- in Turkije zijn ruim anderhalf miljoen vluchtelingen opgevangen
- in Jordanie 600.000 duizend.
- in Libanon ruim 1 miljoen (vaak onder erbarmelijke omstandigheden)
Waar we het in Europa in eerste instantie over hebben is 160.000 vluchtelingen. Later dit jaar kan dat aangroeien tot tussen een half miljoen tot 1 miljoen vluchtelingen. Dat zijn grote aantallen en ik hoop dat er een manier gevonden kan worden om de vluchtelingen zoveel mogelijk in de eigen regio te houden en bovendien dat er een manier gevonden wordt om ze daar een menswaardige opvang te bieden waar ze ook toekomst hebben. Maar nogmaals: dat is niet gemakkelijk en mocht dat niet lukken, dan hebben we wel de morele verplichting om de mensen die dat echt nodig hebben op te vangen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 19:23

Één goed manier is het zoals directeur Europa Vincent Cochetel van de VN-vluchtelingenorganisatie (UNHCR) het zegt: Vluchtelingen die om louter "economische redenen" naar Europa reizen en niet voor asiel in aanmerking komen, moeten sneller worden uitgezet naar hun land van herkomst.

We hebben eerlijke en efficiënte systemen nodig die asielaanvragen snel afhandelen en mensen die geen bescherming nodig hebben terugsturen, Zo'n strikt beleid is uiteindelijk in het voordeel van vluchtelingen voor wie asiel bittere noodzaak is.
Bron: interview met het Duitse persbureau DPA.

Geert Wilders idem :-D

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 19:24

Hier is weer sprake van goed ingeburgerde Islamieten.

Mishandeld echtpaar doelwit antisemieten

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2445 ... ten__.html

Ze hadden een Arabisch, Marokkaans uiterlijk, maar ze spraken vloeiend Nederlands.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 03 sep 2015 19:31

benefietdiner schreef:Één goed manier is het zoals directeur Europa Vincent Cochetel van de VN-vluchtelingenorganisatie (UNHCR) het zegt: Vluchtelingen die om louter "economische redenen" naar Europa reizen en niet voor asiel in aanmerking komen, moeten sneller worden uitgezet naar hun land van herkomst.

We hebben eerlijke en efficiënte systemen nodig die asielaanvragen snel afhandelen en mensen die geen bescherming nodig hebben terugsturen, Zo'n strikt beleid is uiteindelijk in het voordeel van vluchtelingen voor wie asiel bittere noodzaak is.
Bron: interview met het Duitse persbureau DPA.
Helemaal mee eens. Eenzelfde voorstel ligt op tafel voor de EU top die binnenkort wordt gehouden. Ongeveer een derde van de asielzoekers in Duitsland komt uit veilige landen als Albanie, Kosovo en Servie, landen waar geen gevaar voor ze is. Zulke mensen zouden gemakkelijker teruggestuurd moeten kunnen worden i.p.v. dat ze de hele asielprocedure door moeten/mogen.
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2015 20:09

benefietdiner schreef:
Je spreekt niet de waarheid over Geert Wilders.
Geert Wilders is geïnspireerd door Israël! en Strijd voor behoud eigen cultuur.
Geert Wilders bezigt klare taal. Zijn argumenten zijn steekhoudend en goed onderbouwd. Ook vertoont hij geen populistisch gedrag. Het zijn meer de media die Wilders verkeerde aandacht geven en zo de indruk wekken dat hij populistisch is. Wilders moet serieus worden genomen zonder daarbij de gematigde moslims te kijk te stellen. Dat zegt Wilders zelf ook. Hij is uitdrukkelijk niet tegen moslims die zich goed aanpassen.

http://mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-s ... islam.html

Eén van de opvallendste kenmerken van Geert Wilders is zijn grote liefde voor Israël (Gods land). Geert Wilders heeft een tijdje in een kibboets in Israël gezeten (Jordaan Vallei). Hij heeft Israël regelmatig bezocht en sinds enkele jaren houdt hij er ook toespraken. Geert heeft een duidelijk standpunt: er mag geen Palestijnse staat komen. Die is er namelijk al in de vorm van Jordanië. Wilders ziet Israël als het front tegen de extremistische fascistische islam. Israël wordt dagelijks met deze wrede islam vorm geconfronteerd waar Wilders in Europa en in het bijzonder Nederland voor waarschuwt. Met zijn steun aan Israël geeft Wilders aan totaal geen racist, fascist of extremist te zijn. Vrienden van Israël zijn geen rechts extremisten c.q. nazi's. God houdt van mensen die Gods volk steunen. Linkse mensen zijn voor een groot deel tegen Israël gekant en schuwen niet om antisemitische uitlatingen te doen (denk aan Dries van Agt en Gretta Duisenberg). Het zijn juist deze linkse mensen die extremistisch en gevaarlijk zijn. Zij steunen (in)direct het islam fascisme waar Wilders tegen strijd. Linkse mensen strijden tegen de God van Israël.

Hij houdt niet van de God van Israel. Dus kom niet met mooie praatjes dat als je Israel maar liefhebt, het wel goed zal zijn. Vriend van Israel maar vijand van God. Zijn geboden tot naastenliefde veranderen in eigen volk eerst, ongastvrij zijn, jezelf verder verrijken en de armen laten stikken.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 20:32

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2445 ... erk__.html
Ook Wilders spreekt duidelijk taal:
azc in Zeewolde is gekkenwerk Zeg: azc nee.
Wilders meent dat vluchtelingen in de regio moeten worden opgevangen. ,,Het is niet nodig dat mensen via Turkije en Griekenland hier naartoe komen. Turkije bijvoorbeeld is een veilig land. Wij kunnen al die honderdduizenden mensen hier niet aan. En het zijn echt niet allemaal mensen die een oorlog ontvluchten, er zijn ook veel economische vluchtelingen."

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 03 sep 2015 20:34

Marnix schreef:Hij houdt niet van de God van Israel. Dus kom niet met mooie praatjes dat als je Israel maar liefhebt, het wel goed zal zijn. Vriend van Israel maar vijand van God. Zijn geboden tot naastenliefde veranderen in eigen volk eerst, ongastvrij zijn, jezelf verder verrijken en de armen laten stikken.

Jij houd ook niet van de God van Israël want je spreekt leugens over Wilders.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 03 sep 2015 21:37

Wat zeg ik dan dat niet klopt?

Wilders zegt precies wat ik bedoel. Het is niet ons probleem. Wij zijn rijk en welvarend en dat willen we graag zo houden. Laat andere landen het maar opknappen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 sep 2015 07:34

Marnix schreef:Wat zeg ik dan dat niet klopt?

Wilders zegt precies wat ik bedoel. Het is niet ons probleem. Wij zijn rijk en welvarend en dat willen we graag zo houden. Laat andere landen het maar opknappen.

Dit is wat Wilders zegt, 'Dood Aylan was onnodig', verstandige woorden
http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... dig__.html

kirdneh
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirdneh » 04 sep 2015 11:29

elbert schreef:Ik denk dat er 2 factoren zijn die ervoor zorgen dat spreiding niet tot stand komt:
- in een stad zijn meer voorzieningen (laaggeschoold werk, sociale huurwoningen) om mensen op te vangen en dus komen ze daar eerder terecht. Bovendien komen de meeste vluchtelingen uit een regio waar urbanisatie (de trek naar de stad) de normale gang van zaken is. Daar is dan ook toekomst te vinden voor hen.
- mensen met een vergelijkbare achtergrond hebben de neiging om bij elkaar in de buurt te gaan wonen. Dat is ook onder refo's zo. Vandaar dus wijken als de Schilderswijk in Den Haag waar veel moslims wonen.

Ik heb daar een andere mening over, de gemeentes hebben destijds ervoor gezorgd (na de vraag van de regering) dat die mensen daar werden opgenomen, de plaatselijke politiek heeft er niet goed voor gezorgd dat er een betere spreiding kwam.

Om vergelijkbare redenen als waarom westerse landen dat niet willen: er komt sociale onrust van. Bovendien worden die landen dictatoriaal geregeerd en als er iets is waar dictators bang voor zijn, dan is het wel verstoring van hun toch al wankele binnenlandse evenwicht. Dus houden ze vluchtelingen, ook als dat mede-moslims zijn, maar het liefst buiten de deur. Dat is nog beter te begrijpen als we ons bedenken dat de meeste oorlogen in het Midden-Oosten tussen moslims onderling worden uitgevochten. Iedereen heeft met iedereen wel een appeltje te schillen.
De landen die wel vluchtelingen opnemen, zoals Jordanie, kunnen de vluchtelingenstroom ook nauwelijks aan: daar zitten al 600.000 vluchtelingen op een totale bevolking van 8 miljoen, zie https://www.zoa.nl/syrie
Je kunt wel vinden (terecht trouwens) dat een ander land die vluchtelingen maar moet opvangen, maar je kunt die andere landen daar niet toe dwingen. Niet alleen Wilders vindt dat er meer opvang in de regio moet zijn (dat vindt een partij als de PvdA ook), maar de praktijk is nu eenmaal weerbarstiger. Er is geen gemakkelijke oplossing voor dit probleem. Wilders suggereert van wel (en daarom krijgt hij ook de nodige aanhang), maar hij kan het in de praktijk niet waarmaken, net zoals zoveel van wat hij wil.

Er zal met die staten gepraat moeten worden dat ook zij vluchtelingen opnemen (hetzij tijdelijk als de rust weer is weder gekeerd of voor vast).
Wij daarentegen zullen die mensen die er al zijn moeten opvangen maar ook hier zal dit tijdelijk moeten zijn, tevens ben ik van mening dat er geselecteerd moet worden op religie, ben je moslim dan kun je naar die landen gaan waar dat de meerderheid heeft, ben je christelijk dan kun je naar die landen waar dat de meerderheid heeft.
Zo krijg je een betere spreiding en zorgt het voor minder onrust.
'Diegene die in evolutie geloven doen dat alleen om hun geweten te sussen'.

antoon

Berichtdoor antoon » 04 sep 2015 11:37

Dat is gewoon niet zo wij zijn rijk en welvarend maar behoorlijk in last met criminaliteit, en dat wordt zeker weten veel erger naarmate er vluchtelingen binnenkomen, geloof mij maar dat heel wat mensen in grote angst zijn voor hun lijf leed en spullen, of dat er traumas opgewekt of versterkt worden bij het zien van de vluchtelingen door mensen die al eerder bestolen of beroofd zijn door asielzoekers, dat mag gewoon gezegd worden en is echt niet extreem rechts.

Als ik voor mijzelf spreek, ik kan ook moeilijk slapen met het beeld van het jongetje voor ogen, maar net zo goed met huiver nadat ik al eerder vele malen bestolen en vernedert ben door asielzoekers of allochtonen , dat eerste mag je zeggen in Nederland het tweede weer niet.

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 04 sep 2015 12:35

kirdneh schreef:Er zal met die staten gepraat moeten worden dat ook zij vluchtelingen opnemen (hetzij tijdelijk als de rust weer is weder gekeerd of voor vast).
De staten die geen vluchtelingen opvangen zijn de steenrijke Golfstaten en die mogen er wel eens op aangesproken worden inderdaad. Turkije, Jordanie en Libanon nemen nu samen zo'n 3 miljoen vluchtelingen (of nog iets meer) op en de oliesjeiks volstaan met een koffertje geld te sturen, terwijl ze de grenzen dichthouden.
kirdneh schreef:Wij daarentegen zullen die mensen die er al zijn moeten opvangen maar ook hier zal dit tijdelijk moeten zijn, tevens ben ik van mening dat er geselecteerd moet worden op religie, ben je moslim dan kun je naar die landen gaan waar dat de meerderheid heeft, ben je christelijk dan kun je naar die landen waar dat de meerderheid heeft.
Selecteren op religie is onmogelijk: het staat niet in je paspoort en bovendien: als vluchtelingen weten dat ze in Duitsland alleen christenen zouden opnemen, dan zeggen ze dat ze christen zijn. Dat valt niet te controleren.
Bovendien valt het selecteren op religie onder discriminatie, dus zal een rechter dat van tafel vegen. Je kunt vinden dat dat wel zou moeten, maar daarvoor is een grondwetswijziging nodig die nooit door het parlement aanvaard zal worden.

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 sep 2015 12:53

Ik word hier een beetje onpasselijk van.
Ik dacht dat de vluchtelingen alleen maar op de vlucht waren voor de oorlog en al blij zouden zijn als ze in veiligheid zouden zijn.
Dit geeft een heel ander beeld, Oost-Europa is niet rijk, dus willen ze allemaal naar het rijke Westen

http://nos.nl/artikel/2055887-spanning- ... edsel.html

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 04 sep 2015 12:54

Spaarzamelijk komen er verhaal naar buiten over vluchtelingen.
Eerste de verschrikkelijke foto van het kleine jongentje Aylan wat op strand aan spoelt wat ieders hart raakt verschrikkelijk.
Maar wat was het motief van het vluchtelingen gezin of zijn het geen vluchtelingen maar geluk zoekers zo vraag je je af.
Dit is het echte verhaal achter Syrisch jongetje Aylan
http://www.elsevier.nl/Buitenland/achte ... eid=158493

Bambi

Berichtdoor Bambi » 04 sep 2015 12:59

En het vervolg

http://nos.nl/artikel/2055908-vluchteli ... ervie.html

Misschien kunnen ze de grenzen beter een tijdje dicht gooien, dit zijn geen vluchtelingen meer, maar gelukzoekers.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”