Moderators: Memmem, Moderafo's
Nog afgezien van het feit dat het onzin is wat je roept: wat heeft dit met Griekenland te maken?
Daar gaat dit topic over...
Tijdens het debat legt links het accent op meer onderzoek naar politiegeweld. Rechts wil strenger straffen.
Leeuwenhart schreef:
Interessant is het in deze context om te weten dat Jezus (Dat is de Griekse vertaling van zijn echte naam: Yashua of Yeheshua) zich meestal in de Aramese taal uitdrukte. In deze taal richt de gelovige zich tot God middels het woord ALAHA, hetgeen Heilige Eenheid betekent.
Wellicht is Allah hiervan afgeleid.
antoon schreef:Naar verluid groeit de aanhang van Wilders mede door de vluchtelingenstroom, we zitten gewoon in een spagaat, enerzijds de lamlendigheid van linkse een aan links verwante politici, ze krijgen op hun bord wat zij gezaaid hebben jarenlang de andere kant opkijken en de ene idiote beslissing na de andere nemend, de problematiek van nu is het logische gevolg.
Aan de andere kant, als Wilders het merendeel van stemmen krijgt, wat dan schaart hij zich ook bij het naar centen graaende braaksel in de kamer van nu, volgt hij gewoon Brussel omdat hij ook niet anders kan of zet hij zijn programma voort en is dat de oplossing , ikzelf weet nog niet waar je nu blij mee moet zijn.
Dus de vluchtelingenstroom is het gevolg van linkse politiek? Nou, dat lijkt me toch niet. Zelf ben ik zeker niet links, maar de vluchtelingenstroom komt door de problematiek in het Midden-Oosten en Afrika en die problematiek is er niet door lokale linkse politici gekomen.antoon schreef:Naar verluid groeit de aanhang van Wilders mede door de vluchtelingenstroom, we zitten gewoon in een spagaat, enerzijds de lamlendigheid van linkse een aan links verwante politici, ze krijgen op hun bord wat zij gezaaid hebben jarenlang de andere kant opkijken en de ene idiote beslissing na de andere nemend, de problematiek van nu is het logische gevolg.
elbert schreef:Dus de vluchtelingenstroom is het gevolg van linkse politiek? Nou, dat lijkt me toch niet. Zelf ben ik zeker niet links, maar de vluchtelingenstroom komt door de problematiek in het Midden-Oosten en Afrika en die problematiek is er niet door lokale linkse politici gekomen.
Beseffen we wel dat tussen Marokko en Pakistan er meerdere oorlogen woeden en dat die de vluchtelingenstromen aanwakkeren?
Ik begrijp wel dat de inzet van Europese landen zou moeten zijn dat vluchtelingen zoveel mogelijk in de regio dienen te worden opgevangen. Maar de realiteit is dat ieder land vooral aan zichzelf denkt en dus bijvoorbeeld Turkije, Griekenland enz. de vluchtelingen maar al te graag doorlaten richting met name Duitsland. Dan is de vraag: wat doe je met al die vluchtelingen (uit bijv. Syrie). Terugsturen naar Syrie kan niet (tenzij je volkomen harteloos bent), dus is opvangen en proberen dat gezamenlijk in Europa te doen de enige optie.
Wilders zegt: "grenzen dicht voor al die gelukzoekers uit moslimlanden".
Ik denk dat er 2 factoren zijn die ervoor zorgen dat spreiding niet tot stand komt:kirdneh schreef:Ik denk niet dat de vluchtelingenstroom door "links" komt maar "links" heeft wel gezorgd voor geen spreiding en ze in clubjes te herbergen in een stad wat voor de intregatie niet bevordelijk was.
Om vergelijkbare redenen als waarom westerse landen dat niet willen: er komt sociale onrust van. Bovendien worden die landen dictatoriaal geregeerd en als er iets is waar dictators bang voor zijn, dan is het wel verstoring van hun toch al wankele binnenlandse evenwicht. Dus houden ze vluchtelingen, ook als dat mede-moslims zijn, maar het liefst buiten de deur. Dat is nog beter te begrijpen als we ons bedenken dat de meeste oorlogen in het Midden-Oosten tussen moslims onderling worden uitgevochten. Iedereen heeft met iedereen wel een appeltje te schillen.kirdneh schreef:Opvang in de regio is juist heel goed maar waarom willen landen zoals Saoedi Arabië, Koeweit, Oman, Jemen geen vluchtelingen opnemen?
Het feit dat mensen dat risico op de koop toenemen, toont aan dat voor hun de nood hoog is.StillAwake schreef:De diepe ellende rond het vergaan van schepen met vluchtelingen en bijvoorbeeld nu met de vrachtwagen in Oostenrijk toont aan dat vluchten naar Europa ook geen oplossing is.
Ik denk dat er 2 groepen zijn. De ene groep ziet Europa als het continent van de kufars (de ongelovigen), die het verdienen om met hun problemen opgezadeld te worden. Daar zul je vast op doelen.StillAwake schreef:Je wilt niet weten hoe in Saoedi Arabië, Dubai en Abu Dhabi (uit eigen ervaring) over Europa en de Europeanen gedacht en gesproken wordt...
Dan moet Europa maar wat meer voor de eigen olievoorziening zorgen, zoals de VS dat nu aan het doen zijn (bijv. door de schalie-olie winning in North Dakota). Er zit schalieolie en -gas genoeg in de grond. Maar ja, als je dat voorstelt, dan krijg je de milieubeweging op je dak.StillAwake schreef:Alleen is het niet handig voor een ontwikkeld gebied als Europa om een olierijk gebied tegen je in het harnas te jagen.
Plaat voor je hoofd!elbert schreef:Het feit dat mensen dat risico op de koop toenemen, toont aan dat voor hun de nood hoog is.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast