Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Reacties op vragenrubriek

Berichtdoor StillAwake » 26 aug 2015 13:57

Chaya schreef:De dame in kwestie weet dit, dus als je dit dan toch doet, provoceer je.
Zo simpel is het.

En de mening dat een broek een doodzonde zou zijn is niet provocerend?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2015 14:07

Daar kun je over verschillen, maar iedereen die lid is van een bepaald kerkgenootschap, weet dat de lange broek voor vrouwen een "zonde" is.
Vind je dit onzin, moet je dat zelf weten, maar niet proberen die regels te veranderen, maar vertrekken naar een ander kerkgenootschap waar ze dit geen probleem vinden.
Ik word altijd heel moe van die provocateurs. En vooral degenen die dan elders gaan zeuren en klagen.
Hoef je in de voetballerij ook niet te doen. :wink:
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 aug 2015 14:51

StillAwake schreef:Waarom kies je eigenlijk voor de term "het loodje leggen"?
Voor mensen die recent een geliefde hebben moeten begraven is een dergelijke respectloze manier van uitdrukken pijnlijk (voor mijzelf in elk geval).

Ik weet niet waarom ik daarvoor gekozen heb.
Excuses dat het respectloos overkwam.

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 26 aug 2015 14:52

Chaya schreef:Daar kun je over verschillen, maar iedereen die lid is van een bepaald kerkgenootschap, weet dat de lange broek voor vrouwen een "zonde" is.
Vind je dit onzin, moet je dat zelf weten, maar niet proberen die regels te veranderen, maar vertrekken naar een ander kerkgenootschap waar ze dit geen probleem vinden.

Dat mag toch helemaal niet?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 26 aug 2015 15:24

Anoniem_89 schreef:Dat mag toch helemaal niet?

Waarom zou dit niet mogen?
In elk kerkgenootschap ben je geheel vrij om je te onttrekken als lid en naar elders te vertrekken.
Geen mens die je tegen houdt.
Iets anders is het als je je in een sekte bevindt, maar dat is een ander verhaal.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 07:26

Anoniem_89 schreef:Ik weet niet waarom ik daarvoor gekozen heb.
Excuses dat het respectloos overkwam.

Excuses aanvaard!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 07:33

Chaya schreef:Waarom zou dit niet mogen?
In elk kerkgenootschap ben je geheel vrij om je te onttrekken als lid en naar elders te vertrekken.
Geen mens die je tegen houdt.
Iets anders is het als je je in een sekte bevindt, maar dat is een ander verhaal.

Feitelijk zou het inderdaad mogen, maar de praktijk leert dat er enorm op gehamerd wordt dat God jou in DAT specifieke kerkgenootschap heeft geplaatst.

Katlheen
Majoor
Majoor

Berichtdoor Katlheen » 27 aug 2015 10:44

Ja, eruit mag niet, dat gaat tegen Gods wil in! Uiteraard ben ik als oud-katholiek natuurlijk wel welkom om mijn kerk te verlaten.... :roll:
Wij veroordelen dogmatisch andere dogma's.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 10:47

Katlheen schreef:Ja, eruit mag niet, dat gaat tegen Gods wil in! Uiteraard ben ik als oud-katholiek natuurlijk wel welkom om mijn kerk te verlaten.... :roll:

wees gerust, iedereen is vrij om zich van ieder genootschap anders dan het onze af te scheiden...

janneke7337
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor janneke7337 » 27 aug 2015 12:20

StillAwake schreef:Iets anders is het als je je in een sekte bevindt, maar dat is een ander verhaal.

Feitelijk zou het inderdaad mogen, maar de praktijk leert dat er enorm op gehamerd wordt dat God jou in DAT specifieke kerkgenootschap heeft geplaatst.[/quote]Ik denk dat dit gezegd wordt om kerkshoppen tegen te gaan.
Al die verschillende kerkgenootschappen is verkeerd. Helaas dat ze er zijn, wat een verdeeldheid.
Het gaat erom dat je lid bent van de algemene christelijke kerk waar in de geloofsbelijdenis over gesproken wordt, en dat je hierin actief kunt zijn en je bijdrage kunt leveren.
En natuurlijk is het niet zo dat je maar wat moet rondhuppelen van het ene gebouw naar het andere, als het goed is heeft iemand ook een band met een gemeente, met mensen, predikant, kerkenraad en dergelijke.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 12:35

Janneke7337, mag ik je erop wijzen dat het citaat wat nu aan mij wordt toegeschreven niet van mij afkomstig is?

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 27 aug 2015 13:15

StillAwake schreef:Feitelijk zou het inderdaad mogen, maar de praktijk leert dat er enorm op gehamerd wordt dat God jou in DAT specifieke kerkgenootschap heeft geplaatst.

Het moet een zaak van gebed zijn. Dus als je de vrijmoedigheid hebt om te bidden of God je in een andere kerk wilt plaatsen omdat je niet in een lange broek mag lopen, dan kan dat. Persoonlijk zou ik dit niet kunnen, maar dat is een ander verhaal.
Voor mij zouden er zwaarwegende redenen moeten zijn, zoals een onbijbelse prediking, onderlinge verdeeldheid, dwaling.
StillAwake schreef:Janneke7337, mag ik je erop wijzen dat het citaat wat nu aan mij wordt toegeschreven niet van mij afkomstig is?

Ja Janneke, het citaat was van mij. Dus verander dat nog even. :D

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 13:40

Chaya schreef:Het moet een zaak van gebed zijn. Dus als je de vrijmoedigheid hebt om te bidden of God je in een andere kerk wilt plaatsen omdat je niet in een lange broek mag lopen, dan kan dat. Persoonlijk zou ik dit niet kunnen, maar dat is een ander verhaal.
Voor mij zouden er zwaarwegende redenen moeten zijn, zoals een onbijbelse prediking, onderlinge verdeeldheid, dwaling.

Ik denk dat dames die geloven dat ze wél een broek mogen dragen ervanuit gaan dat de prediking waarin verkondigd wordt dat dit niet zou mogen onbijbels is.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 27 aug 2015 14:08

Weer zo'n deskundige...
Er wordt gevraagd waarom bepaalde predikanten één woord uit het doopformulier weglaten.
Deze vraag wordt beantwoord door een predikant die:
a) dat niet doet
b) vanwege de afstand geen contact heeft met predikanten die dat wél doen
c) geen idee heeft waarom deze predikanten dat doen
Reageren is niet toegestaan...

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 28 aug 2015 23:41

Chaya schreef:weet dat de lange broek voor vrouwen een "zonde" is.

Als zonde wordt gezien bedoel je?
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “RefoWeb”