Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2015 09:42

antoon schreef:Laat ik allereerst duidelijk stellen dat het voor mij netzo goed een probleem is, ik heb in het verleden mensen geraadpleegd waarvan ik dacht dat zij meer dan ik ervan zouden weten, dat werkt ook niet altijd. maar ik heb vertrouwen in de schrift en die heeft mij vaak niet beschaamd.

Oké, het is dus wederom duidelijk dat het niet uitmaakt wat mensen je laten zien. Je vooraf bepaalde conclusie is onaantastbaar.

Er simpelweg een (regelmatig) exponentiële curve van maken, is pure fantasie om op een vooraf bepaalde conclusie uit te komen.

Kan goed zijn maar het was een welvarende natie en blijkbaar een goed land waar zij waren, minder rekening te houden met schommelingen is situaties waar meer gebied bij betrokken was of in een heel langere tijds periode met oorlogen[/quote]

Tuurlijk. En zolang je de historische gegevens maar volledig negeert, lijkt het nog best wat ook.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

antoon

Berichtdoor antoon » 29 jul 2015 09:50

Oké, het is dus wederom duidelijk dat het niet uitmaakt wat mensen je laten zien. Je vooraf bepaalde conclusie is onaantastbaar.
verkeerde conclusie van jou alweer, ik heb Bijbelgelovigen geraadpleegd, die hadden ook niet altijd een sluitend antwoord, ik blijf regelmatig argumenten van critici beschouwen. vandaag nog, trouwens.
Ik kan overstappen naar het andere kamp, natuurlijk maar dan moet je wel zoveel realistische argumenten ook laten varen, zo gek ben ik niet, wel houd ik een dossier bij van ongerijmdheden, en vandaaruit volg ik de ontwikkeling van de wetenschap en archeologie op de voet en ik word niet teleurgesteld

Klein voorbeeldje
600 strijdwagens trokken uit, ik kon het niet geloven dat dat ineens paraat zou zijn, onlangs heb ik ergens gelezen dat er stallen gevonden zijn geschikt voor 500 paarden klaar voor de strijd, de overstap naar 600 is dan niet zo groot.
Tuurlijk. En zolang je de historische gegevens maar volledig negeert, lijkt het nog best wat ook.

volkomen fout, ik werk er juist mee , hoeveel voorbeelden heb ik niet gegeven waar de bijbel het aan het rechte end had

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 jul 2015 10:05

antoon schreef:verkeerde conclusie van jou alweer, ik heb Bijbelgelovigen geraadpleegd, die hadden ook niet altijd een sluitend antwoord, ik blijf regelmatig argumenten van critici beschouwen. vandaag nog, trouwens.
Ik kan overstappen naar het andere kamp, natuurlijk maar dan moet je wel zoveel realistische argumenten ook laten varen, zo gek ben ik niet, wel houd ik een dossier bij van ongerijmdheden, en vandaaruit volg ik de ontwikkeling van de wetenschap en archeologie op de voet en ik word niet teleurgesteld

Klein voorbeeldje
600 strijdwagens trokken uit, ik kon het niet geloven dat dat ineens paraat zou zijn, onlangs heb ik ergens gelezen dat er stallen gevonden zijn geschikt voor 500 paarden klaar voor de strijd, de overstap naar 600 is dan niet zo groot

Zo vreemd is dat toch niet? Een nationaal leger bestaat echt niet uit 10 man en een paard hoor. De getallen uit de oudheid zijn wel vaak verrassend. Zo las ik in een boek over Egyptische geschiedenis dat er karavanen werden uitgestuurd om bouwmaterialen en goud op te halen uit Puntland. Okee, een karavaantje, hoe groot zal dat zijn geweest? 10 man en 100 dieren? Nee. 40.000 lastdieren voor 1 karavaan. Dan is 600 strijdwagens ineens niet meer zo verrassend.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 29 jul 2015 14:23

antoon schreef:nogmaals
niet volgens de regels van groei helemaal, dat weet ik maar wel realistisch, VOEDSEL was in het oude Egypte genoeg, er waren geen oorlogen enz. in ieder geval is er bij de critici die overal wat van te zeggen hebben, niet veel tegengeluid geluid kenbaar over dit probleem.

Maar bedenk ook eens
700 personen rond 1700bc is volkomen realistisch en reken dan even verder, haar er ook een marge af van ziekte oid. toch is 2 miljoen dan te verdedigen.

Antoon. Als er is die tijd zoveel mensen geleefd hadden in dat gebied en daarna de woestijn in getrokken, dan waren daar sporen van gevonden. Bovendien zou de hele economie van Egypte ingestort zijn. Er is niets in de geschiedenis wat wijst op zo'n ongelooflijk drama als je de plagen ook nog meerekent.
Bovendien kan Mozes nooit in de woestijn rondgedoold hebben met zoveel mensen die hem ook nog es allemaal konden horen als hij ze toesprak. Dus als je wilt weten hoeveel mensen daar zijn weggetrokken, moet je nagaan hoeveel mensen je zonder microfoon kunt bereiken als je een goede stem hebt.
Ook kun je bijvoorbeeld bedenken hoeveel mensen er bij de ingang van de tabernakel gepast hebben.
Afbeelding

Hetty laten we eens van een ander scenario uitgaan, de getallen zijn overdreven, zeer sterk overdreven, stel dat er 100000 a 200000 zielen waren en 2 vroedvrouwen, dat zou een onmogelijke situatie zijn, de schrift geeft nu eenmaal niet alle details anders zou er nog driekwart boek bijkomen en misschien onleesbaar, soms moet je met een dosis realisme dingen zelf aanvullen

Nog een ander scenario
Er waren degelijk 2 vroedvrouwen, wat zou dat voor betekenis kunnen hebben om de schrikbarende toename en overwicht van hebreeën een halt toe te roepen

De getallen zijn in een overtreffende trap overdreven. Dat had een functie in het verleden, zo ging dat nu eenmaal, want het had effect op de lezers. Het verhaal werd er belangrijker door. Als je kijkt naar de plagen, dan zie je dat de dieren van de Egyptenaren meerdere keren allemaal doodgegaan, dat kan dus niet. Maar toch werkt het in het verhaal.
Aan het eind, bij de schelfzee, kan de Farao nooit al die paarden nog gehad hebben, want die waren al 2 keer doodgegaan.

Als je uitdraagt dat je al die getallen letterlijk moet opvatten dan heb je daar niet alleen jezelf mee, maar je doet schrijvers tekort en je weigert te begrijpen wat ze voor ogen hadden, en het stoot ook af: als iemand echt nog moet geloven dat er miljoenen mensen uit Egypte vertrokken, dat mensen echt meer dan 900 jaar werden, of dat David 2 verschillende bedragen betaalde voor dezelfde dorsvloer, dan keert iemand snel de hele bijbel de rug toe. Terwijl met een beestje begrip over hoe getallen toen werden gebruikt, er heel anders naar gekeken kan worden.
Ook gif is geschapen.

Cathy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Cathy » 29 jul 2015 15:49

hettys schreef:De getallen zijn in een overtreffende trap overdreven. Dat had een functie in het verleden, zo ging dat nu eenmaal, want het had effect op de lezers. Het verhaal werd er belangrijker door. Als je kijkt naar de plagen, dan zie je dat de dieren van de Egyptenaren meerdere keren allemaal doodgegaan, dat kan dus niet. Maar toch werkt het in het verhaal.

Ik ben het met je eens dat we de verhalen niet zo letterlijk moeten nemen maar ik geloof wel dat er een kern van waarheid inzit. Zo ligt in ons eigen Leiden het I-puwer papyrus
Via google kun je ook een vertaling in pdf vinden van Immanuel Velikovsky. Voor wat het waard is. :wink:

Deze link doet het beter:
https://en.wikipedia.org/wiki/Ipuwer_Papyrus
Laatst gewijzigd door Cathy op 30 jul 2015 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen bidden, samen zoeken,
naar het plan van onze Heer.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 29 jul 2015 20:25

hettys schreef:De getallen zijn in een overtreffende trap overdreven. Dat had een functie in het verleden, zo ging dat nu eenmaal, want het had effect op de lezers. Het verhaal werd er belangrijker door. Als je kijkt naar de plagen, dan zie je dat de dieren van de Egyptenaren meerdere keren allemaal doodgegaan, dat kan dus niet. Maar toch werkt het in het verhaal.

Cathy schreef:Ik ben het met je eens dat we de verhalen niet zo letterlijk moeten nemen maar ik geloof wel dat er een kern van waarheid inzit. Zo ligt in ons eigen Leiden het I-puwer papyrus
Via google kun je ook een vertaling in pdf vinden van Immanuel Velikovsky. Voor wat het waard is. :wink:

Natuurlijk is er een kern van waarheid. Anders bestonden die verhalen niet. Er zal een collectieve herinnering zijn. aan iets.

On a literal reading, these are similar to aspects of the Exodus account."[22] Commenting on such attempts to draw parallels, he writes that "all these approaches read Ipuwer hyper-literally and selectively" and points out that there are also conflicts between Ipuwer and the biblical account, such as Ipuwer‍ '​s lamentation of an Asiatic (Semitic) invasion rather than a mass departure.[21] He suggests that "it is more likely that Ipuwer is not a piece of historical reportage and that historicising interpretations of it fail to account for the ahistorical, schematic literary nature of some of the poem's laments," but other Egyptologists disagree. Examining what Enmarch calls "the most extensively posited parallel", the river becoming blood, he notes that it should not be taken "absolutely literally" as a description of an event but that both Ipuwer and Exodus might be metaphorically describing what happens at times of catastrophic Nile floods when the river is carrying large quantities of red earth, mentioning that Kenneth Kitchen has also discussed this phenomenon.

het behelst dus ook een klaagzang over een invasie van semieten, i.pv. hun vertrek.Talloze christelijke sites zien het als HET bewijs dat exodus letterlijk opgevat moet worden, zonder daarop te wijzen natuurlijk. dus dat stelt me dan wel weer teleur in een bepaald opzicht.
Zo van: Als je een glimp van 'bewijs' ziet, dan check je vooral nooit je bron. Ik vindt dat jammer. dus niet het Ipuwer Papyrus wordt besproken, maar uitsluitend dat ene stukje.

http://christianevidences.org/archeolog ... r-papyrus/

En als het niet echt goed wordt besproken zegt het weer iets over de intenties... Nou ja.
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 30 jul 2015 09:31

Men dient te verstaan dat problemen opgelost kunnen worden, de bevolkings toename in het land Goosen is plausibel, bij de tekst over de 2 vroedvrouwen kan misverstand ontstaan, volkomen begrijpelijk, de bijbel geeft niet alle details, dan moet men zelf aanvullen of naslag plegen, ik zal een voorbeeld geven, de 2 verspieders van Jericho kwamen uit bij de hoer Rachab, ik dacht vaak wat hebben ze daar nu te zoeken, Flavius Josephus geeft aanvullende informatie Rachab was ook de uitbaatster van een restaurant daar kwamen de verspieders tenslotte binnen.

de logistiek zoals aangehaald door Hetty is een probleem voor ons, dat ontken ik niet, verplaatsing, communicatie en de orde handhaving met zo een volk van 2 miljoen dat is voor ons niet te vatten, Het is wel zo dat de bevolking, alle oude volkeren eeuwen lang ervaring hadden met dit probleem, iets wat voor ons geen enkele moeilijkheid oplevert, wij hebben TV. internet telefonie spoorwegen en noem maar op, de ontwikkeling is bij oude volkeren gewoon anders gegaan, men moest met de beschikbare middelen en kennis werken

Akoestiek, ik denk er ook vaak aan, hoe kon men elkander horen, Paulus was ook verstaanbaar, Jezus sprak ook tot grote menigten, ik denk dat zij van natuurlijke middelen en locaties gebruik maakten, iets waar de bijbel geen uitleg over geeft. ik heb ergens gelezen dat de gevonden locatie waar Paulus een toespraak hield zodanig gelegen was das dat het geen grote problemen opleverde, ook kan het zijn dat er een netwerk was Mozes sprak mogelijk tot stamoudsten of vertegenwoordigers die het op hun beurt weer doorgaven middels hardlopers of zoiets, hat zal waarschijnlijk op de avond van het Pacha ook zo gegaan zijn.

Vergeet niet dat geleerden vaak verbluft staan van middelen die oude volkeren gebruikten en en daar waar wij afhankelijk zijn van wetenschap.
De computer is niets nieuws, men had een raderwerk waar aan de hand waarvan door knoppen of verschuivingen verduisteringen of locaties opgezocht konden worden. zoiets is gevonden en veel geleerden geven die betekenis eraan.
het behelst dus ook een klaagzang over een invasie van semieten, i.pv. hun vertrek.Talloze christelijke sites zien het als HET bewijs dat exodus letterlijk opgevat moet worden, zonder daarop te wijzen natuurlijk. dus dat stelt me dan wel weer teleur in een bepaald opzicht.
Zo van: Als je een glimp van 'bewijs' ziet, dan check je vooral nooit je bron. Ik vindt dat jammer. dus niet het Ipuwer Papyrus wordt besproken, maar uitsluitend dat ene stukje.

er was schijnbaar ook een intocht, het elite leger van Egypte lag in zee , Amalekieten konden binnendringen en ongeveer 400 jaar de dienst uitmaken totdat Farao Ahmose ongeveer tijdgenoot van Saul tot David ze verdreef Saul droeg ook een steentje bij, David maakte het af

MAAR EERST NAAR HET BEGIN
Nummeri 24:20 Toen hij nu Amalek zag, zette hij zijn spreukachtige rede voort en zei vervolgens:„ Amalek was de eerste der natiën, Maar zijn einde later zal zijn dat hij zelfs te gronde gaat.”*

De Amalekieten konden met recht de eerste der natiën genoemd worden, zij waren de eerste die het verbondsvolk dwars zaten en in de rug aanvielen. het profetisch aangekondigde einde kwam ook 400 jaar later

Maar vooral de Ipuwer Papyrus beschrijft op een indrukwekkende wijze de tien plagen als regelrechte natuurrampen. Deze papyrus is gevonden in Memphis, Mitsrajiem. Het is gedateerd rond de 13e-14e eeuw voor de gewone jaartelling.
Bijbel onderzoeker postuleren de uittocht op 1513bc. welleswaar er is verschil, maar niet extreem veel
http://www.noachieden-online.nl/preview.php?art_id=642&op=article
bovenstaande link is een aanrader

antoon

Berichtdoor antoon » 30 jul 2015 11:28

1e colom = regulier van jaar tot jaar
2e colom = regeringsjaren
3e colom afgeleid van (Egypte opgericht in 2188 volgens Constantinus Manasses) 2188-118=2070 en zo verder
4e colom = naam Farao

1e Dynastie
3150-3032 __ 118 __ 2070 __ Narmer
3032-3000 __ 032 __ 2038 __ Hor- Aha
3000-2952 __ 048 __ 1990 __ Djer
2952-2939 __ 013 __ 1977 __ Djet
2939-2892 __ 047 __ 1930 __ Den
2892-2886 __ 006 __ 1924 __ Anedjib
2886-2878 __ 008 __ 1916 __ Semerchet
2878-2853 __ 025 __ 1891 __ Qaä

2e Dynastie
2853-2825 __ 028 __ 1863 __ Hotepsechemoey
2825-2810 __ 015 __ 1848 __ Raneb
2810-2767 __ 043 __ 1805 __ Nynetjer
2767-2760 __ 007 __ 1798 __ Weneg
2767-2767 __ 000 __ 1798 __ Sened
2760-2749 __ 011 __ 1787 __ Seth-Peribsen
2749-2744 __ 005 __ 1782 __ Neferkare
2744-2736 __ 008 __ 1774 __ Neferkasokar
2736-2734 __ 002 __ 1772 __ Hoedjefa
2734-2687 __ 027 __ 1752 __ Chasechemoey

3e Dynastie
2707-2679 __ 020 __ 1717 __ Djoser

Wat maken we hieruit op: Dat de bijbelse Josef die volgens zuivere bijbelse chronologie 1737 op 30 jarige leeftijd voor Farao stond Genesis 41:44
binnen de regeer periode van Djoser was.
1730 waarschijnlijk het 1e jaar van hongersnood en in 1728 Jakob 130 en familie komen in Egypte kwamen.

Na Chasechemoey begon Djoser te regeren 1752, in zijn 18e jaar was er sprake van hongernood (HONGERSNOODSTELE)
we schrijven dan 1752-18= 1734
dat scheelt maar 3 jaar met de bijbel, en er zijn nog tal van dingen die bij Djoser op zijn plek vallen

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 30 jul 2015 18:28

antoon schreef:Men dient te verstaan dat problemen opgelost kunnen worden, de bevolkings toename in hø¶olkomen begrijpelijk, de bijbel geeft niet alle details, dan moet men zelf aanvullen of naslag plegen, ik zal een voorbeeld geven, de 2 verspieders van Jericho kwamen uit bij de hoer Rachab, ik dacht vaak wat hebben ze daar nu te zoeken, Flavius Josephus geeft aanvullende informatie Rachab was ook de uitbaatster van een restaurant daar kwamen de verspieders tenslotte binnen.

Nogmaals, het aantal mensen dat in de bijbel genoemd wordt is absoluut absurd. Barry J. Kemp, egyptoloog noemt een aantal inwoners voor het oude en middenrijk 1 tot anderhalf miljoen. Dus er zouden meer mensen weggegaan zijn dan er in het hele land woonden.

De leeftijd van de mensen voor de zondvloed was geen 900 jaar of meer. Ook dat is een absurd getal, wat toen ook bekend was. men gebruikte overdrijvingen om het belang aan te geven.
Er staat zelfs niet dat de mensen in het algemeen zo oud werden, het gaat alleen over bepaalde personen wiens belang benadrukt moet worden.

Ik denk echt dat je de bijbel geen recht doet om te ontkennen dat getallen vaak iets anders betekenen dan het letterlijke aantal en je geloof in zoiets absurds doet het chr. geloof geen goed.

Antoon: Hoeveel heeft David betaald voor die dorsvloer?? Ga daar es op in. Opvallend is hoeveel je gewoon naast je neerlegt en dan wel zegt dat je de waarheid weet.

Zoals het argument van Eury, dat leguanen echt niet en nooit op de ark geweest kunnen zijn, noem je "koddig" .. Dat is treurig.

de logistiek zoals aangehaald door Hetty is een probleem voor ons, dat ontken ik niet, verplaatsing, communicatie en de orde handhaving met zo een volk van 2 miljoen dat is voor ons niet te vatten, Het is wel zo dat de bevolking, alle oude volkeren eeuwen lang ervaring hadden met dit probleem, iets wat voor ons geen enkele moeilijkheid oplevert, wij hebben TV. internet telefonie spoorwegen en noem maar op, de ontwikkeling is bij oude volkeren gewoon anders gegaan, men moest met de beschikbare middelen en kennis werken

Die waren NOOIT met een paar miljoen mensen, dus dat was nauwelijks een probleem. En als jij denkt dat er in de woestijn voldoende akoestiek is om zo'n grote menigte toe te spreken dan heb je de logica wel op HEEL laag pitje.
De mensen leefden vroeger in veel kleinere groepen. Dat is gewoon bekend en geschiedenis.

Akoestiek, ik denk er ook vaak aan, hoe kon men elkander horen, Paulus was ook verstaanbaar, Jezus sprak ook tot grote menigten, ik denk dat zij van natuurlijke middelen en locaties gebruik maakten, iets waar de bijbel geen uitleg over geeft. ik heb ergens gelezen dat de gevonden locatie waar Paulus een toespraak hield zodanig gelegen was das dat het geen grote problemen opleverde, ook kan het zijn dat er een netwerk was Mozes sprak mogelijk tot stamoudsten of vertegenwoordigers die het op hun beurt weer doorgaven middels hardlopers of zoiets, hat zal waarschijnlijk op de avond van het Pacha ook zo gegaan zijn.

En als jij denkt dat er in de woestijn voldoende akoestiek is om zo'n grote menigte toe te spreken dan heb je de logica wel op HEEL laag pitje. Men kwam samen bij de ingang van de tent der samenkomst, Antoon. Weer typisch iets wat je vermijdt.

Vergeet niet dat geleerden vaak verbluft staan van middelen die oude volkeren gebruikten en en daar waar wij afhankelijk zijn van wetenschap.
De computer is niets nieuws, men had een raderwerk waar aan de hand waarvan door knoppen of verschuivingen verduisteringen of locaties opgezocht konden worden. zoiets is gevonden en veel geleerden geven die betekenis eraan.

Bron?
Ook gif is geschapen.

Eury
Mineur
Mineur

Berichtdoor Eury » 30 jul 2015 18:49

@Antoon

Waren er ook wespen op de ark?

Regen en kou de grootste vijand van de wesp

link: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_928381
link: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_928379

Waren er ook bijen, hommels, mieren, vlinders op de ark?
regen is ook een grote vijand van bijen, hommels, mieren en vlinders
Waren er ook bidsprinkhanen en wandelende takken op de ark?
Waren er ook spinnen, huisjesslakken en naaktslakken op de ark?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 30 jul 2015 20:37

hettys schreef:De leeftijd van de mensen voor de zondvloed was geen 900 jaar of meer. Ook dat is een absurd getal, wat toen ook bekend was. men gebruikte overdrijvingen om het belang aan te geven.
Er staat zelfs niet dat de mensen in het algemeen zo oud werden, het gaat alleen over bepaalde personen wiens belang benadrukt moet worden.

Het mooie is dat er een bak aan 'oplossingen' moet worden verzonnen voor dit probleem. Het DNA was op de een of andere manier beter/sterker dan nu. En daarom was incest destijds ook geen probleem. En dan wordt de ozonlaag erbij gehaald, en het feit dat er vroeger (3 miljard jaar vroeger, maar dat laten ze dan voor het gemak maar even weg) meer zuurstof in de lucht zat.

Elke 'oplossing' geeft nieuwe problemen, waarvoor weer absurde oplossingen worden verzonnen. Terwijl het allemaal zo simpel kan: Die leeftijden waren symbolisch; daar is zelfs positief bewijs voor, omdat het in omliggende culturen ook werd gebruikt. (alleen werden koningen daar soms wel 40.000 jaar!)

Occam zou het wel weten met zijn scheermes.

hettys
Majoor
Majoor

Berichtdoor hettys » 30 jul 2015 21:20

Eury schreef:@Antoon

Waren er ook wespen op de ark?

Regen en kou de grootste vijand van de wesp

link: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... p_1_928381
link: http://www.refdag.nl/nieuws/binnenland/ ... e_1_928379

Waren er ook bijen, hommels, mieren, vlinders op de ark?
regen is ook een grote vijand van bijen, hommels, mieren en vlinders
Waren er ook bidsprinkhanen en wandelende takken op de ark?
Waren er ook spinnen, huisjesslakken en naaktslakken op de ark?

We mogen aannemen dat alle slakken, wespen en ander gedierte dood is gegaan tijdens de zondvloed. ook de muggen. helaas. Maar wie weet daarna weer. plotsklaps opnieuw geschapen. Het bijzonderste nog van het hele zondvloedverslag vind ik altijd nog die week dat alle dieren de ark in moesten zijn. 7 dagen waren dat. Nu zijn 7 dagen wel symbolisch, maar daar doen creationisten niet aan. staat er 7 dagen Dan IS het 7 dagen. Klaar.

Ik heb ooit es uitgerekend hoeveel dieren per seconde de ark in moesten om binnen 1 week ingescheept te raken. heden ten dage duurt het dagenlang om een neushoorn te verplaatsen. nou. per seconde waren het er al vrij veel. Dus hoe noach dat heeft gedaan. ...

En dan nog natuurlijk die leguanen, de krokodillen, en alle anderen reptielen. ... de warmtelampen van noach...

Nu hebben we natuurlijk het creationisme om ons op weg te helpen. maar die liegen weer een beetje.

Alle verschillende typen vee (wat de reine dieren zijn) zijn afstammelingen van de Oeros (Aurochs [6] ), dus er waren waarschijnlijk maximaal zeven (of veertien) stuks vee aan boord. De Oerossen op hun beurt, zouden kunnen afstammen van een vee-type waartoe ook de bizon en waterbuffels behoren

http://www.scheppingofevolutie.nl/index ... passen.htm

rampzalige leugens, vooral voor de toekomst van het christendom. Alsof alle schapen, geiten, antilopen , herten, reeën, van de oeros afstammen.
Ook gif is geschapen.

antoon

Berichtdoor antoon » 31 jul 2015 07:00

Zelfs met een laag aantal kinderen (8 per stel) kom je in de 7e generatie al aardig naar het aantal toe, maar vergeet ook niet dat bij de uittocht de voorgaande generatie ook meeging, en van de generatie daarvoor ook en het leeuwendeel van de generatie daarevoorl, de 2 miljoen is te verdedigen, voeg daarbij ook het argument dat Egyptische vrouwen genomen werden, polygamie en dergelijke .

Ik vind de andere problemen scherper op de snede, het was weleens reden voor mij om niet te geloven, al die aantallen , verplaatsing logisiek en noem maar op, toch vinden we het ook terug in de geschiedenis, Babylonische Griekse en Perzische legers trokken ook tenstrijde met miljoenen.

Over aspecten van de zondvloed, dat dat dan niet past met wat wij weten, daarmee is het net als de schepping, plagen en dat soort dingen, God had de regie en hij als zijnde de bron van wetenschap kon hij de dingen zo laten gaan als zijn voornemen inhield.
Laatst gewijzigd door antoon op 31 jul 2015 07:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jul 2015 07:25

antoon schreef:Zelfs met een laag aantal kinderen (8 per stel) kom je in de 7e generatie al aardig naar het aantal toe, maar vergeet ook niet dat bij de uittocht de voorgaande generatie ook meeging, en van de generatie daarvoor ook en het leeuwendeel van de generatie daarevoorl, de 2 miljoen is te verdedigen, voeg daarbij ook het argument dat Egyptische vrouwen genomen werden, polygamie en dergelijke .

Lees je voor de grap eens in in historische kindersterftecijfers...

Ik vind de andere problemen scherper op de snede, het was weleens reden voor mij om niet te geloven, al die aantallen , verplaatsing logisiek en noem maar op, toch vinden we het ook terug in de geschiedenis, Babylonische Griekse en Perzische legers trokken ook tenstrijde met miljoenen.

Bron?

Over aspecten van de zondvloed, dat dat dan niet past met wat wij weten, daarmee is het net als de schepping, plagen en dat soort dingen God had de regie en hij als zijnde de bron van wetenschap kon de dingen zo laten gaan als zijn voornemen inhield.

Als je echt geen antwoord meer hebt op al die vervelende details: Magie!

antoon

Berichtdoor antoon » 31 jul 2015 07:32

Bron?
Herodotus over Xerxes1
ook als het overdreven is met de getallen , moeten we spreken over enorme legers. binnen de kortste keren werden grote steden verwoest

Terug naar “Archief”