Wat moet je nou met .....?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Re: Wat moet je nou met .....?

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 14:17

antoon schreef:Het is helemaal niet de bedoeling van scheppingsgelovigen, we hebben het getuigenis in de schrift, dat zo ik al schreef haarfijn aansluit bij wetenschappelijke onderzoeken, en vragen van de wetenschap al beantwoord duizenden jaren voor ze gesteld worden.

De wetenschap heeft blijkbaar een andere mening: zowel een jonge aarde als een afstamming van Adam en Eva zijn afdoende gefalsificeerd.

Wij hebben geen enkele boodschap aan een wetenschap die, al zeggen ze het niet zo, schepping uitsluit, als er mede door dat onderzoek iets goeds gevonden wordt , prima dan,
Schepping en het geloof daarin was er, de ET kwam later, prima dat mag, maar zolang men niet duidelijk bewijs komt blijft het voor een bijbelgelovige een dode letter waar we geen enkele behoefte aan hebben, De arrogantie van geleerden of een deel van hen die roeptoeteren dat het allemaal bewezen is te lachwekkend voor woorden, op dat punt springen veel Bijbelgelovigen in de bres, want het is dan een frontale aanval en het verwerpen van een bijbelse grondslag.

Wat een paranoia. Alsof de wetenschap speciaal er op uit zou zijn om de Bijbel te verwerpen.

Hadden ze nu maar altijd volgehouden dat ze onderzoeken en nog geen bewijs hebben en dat het mogelijk is dat het niet klopt, dan zou geen enkele gelovige hen een strobreed in de weg liggen, geen ken ham of kent hovink zou er dan ook zijn.

Ham en Hovink voeren achterhoedegevechten omdat ze hun interpretatie van de Bijbel niet kunnen loslaten. Christelijke evolutiewetenschappers gaan uit van de schepping door God. Alleen hebben ze een andere interpretatie van sommige delen van de Bijbel.
Laatst gewijzigd door Gilgamesh op 22 jul 2015 16:15, 2 keer totaal gewijzigd.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:18

Dummy schreef:Oh, je snapte mijn punt niet, sorry. Ik geef alleen aan dat ik uit die singulariteit kom en dus in het verlengde daarvan uit sterrenstof, zoals de wetenschap nu beweert. Dat is dus niet uit sterrenstof, maar uit die singulariteit. En wat die stof betreft: Daar zit weinig verschil in hoor: Volgens de Bijbel werden de mensen ook uit stof geschapen.

Jij bestaat voornamelijk uit koolstof. Koolstof bestond nog niet tijdens en net na de oerknal. Koolstof is gevormd door fusie in 2e generatie sterren en verspreid door het universum via supernovae. Dus nee, je komt niet uit de singulariteit, de elementen waar jij uit bestaat zijn miljoenen/miljarden jaren na de oerknal gevormd.

Dummy schreef:Sterk argument: 100 jaar geleden wisten we minder. ](*,)

Ach in ieder geval een beter argument dan het staat in de Bijbel.

Dummy schreef:Is dat een argument dat je het dus zult weten? Misschien inderdaad, maar er ligt nog heel veel open. En als we eerlijk kijken dan weten we het DUS gewoon niet. En is het geen strohalm (voor de verandering komt er maar weer een drogreden) maar gewoon een prima argument. Je kunt roepen dat je het zult weten, nou bewijs dan eens?

Dat roep ik helemaal niet. Misschien komen er nooit achter, maar dat betekent niet dat de wetenschap niet werkt, of de oerknal niet klopt en dat betekent al helemaal niet dat een hele specifieke interpretatie van een van de honderden, zo niet duizenden religies, daarom automatisch gelijk heeft.

Zo vaak in dit soort discussies is een "argument" van creationisten "de wetenschap weet niet alles, dus alles wat ze wel weten zal wel niet kloppen". En dat is natuurlijk geen argument.

Dummy schreef:Jaja, ik kan ook stevig praten... :mrgreen:

Afbeelding

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 14:22

antoon schreef:Fout, ik zou eerst een debat moeten zien en de mening van meerdere geleerden van diverse expertises. Dan zou er weleens iets anders uit de bus rollen, zo als jij het brallend en vooringenomen schrijft heeft nul en gener waarde.

Talloos zijn de leugens der creationisten. Ze bedrijven dan ook geen wetenschap maar politiek.
Ik denk dat ik straks maar weer eens wat voorbeelden ga plaatsen.
Laatst gewijzigd door Gilgamesh op 22 jul 2015 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 22 jul 2015 14:23

Lock&Stock schreef:Jij bestaat voornamelijk uit koolstof. Koolstof bestond nog niet tijdens en net na de oerknal. Koolstof is gevormd door fusie in 2e generatie sterren en verspreid door het universum via supernovae. Dus nee, je komt niet uit de singulariteit, de elementen waar jij uit bestaat zijn miljoenen/miljarden jaren na de oerknal gevormd.

En waar zijn die uit gevormd? Niet uit niets, aldus de wetenschap. Maar goed, ik denk dat we het hierover qua principe wel eens zijn, was maar een plaagstootje, excuses.

Lock&Stock schreef:Ach in ieder geval een beter argument dan het staat in de Bijbel.

Dat is dan ook een uitgangspunt.

Lock&Stock schreef:
Dat roep ik helemaal niet. Misschien komen er nooit achter, maar dat betekent niet dat de wetenschap niet werkt, of de oerknal niet klopt en dat betekent al helemaal niet dat een hele specifieke interpretatie van een van de honderden, zo niet duizenden religies, daarom automatisch gelijk heeft.

Natuurlijk niet. Het geeft echter maar aan op wat voor wankele basis de oerknal staat. Minstens zo wankel als het geloof in bijvoorbeeld de Bijbel. Het wil niet zeggen dat het dus gelijk heeft, het verzwakt alleen de status als dat het DE verklaring van de werkelijkheid zou zijn wel degelijk.

Lock&Stock schreef:Zo vaak in dit soort discussies is een "argument" van creationisten "de wetenschap weet niet alles, dus alles wat ze wel weten zal wel niet kloppen". En dat is natuurlijk geen argument.

En dat is een zelfgemaakte karikatuur.

Lock&Stock schreef:
Afbeelding

:lol:

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 14:25

zelfs geleerden weten niet alles van grondsoorten, en ik zou het moeten weten, dat is kortzichtig . Overigens op dat punt heeft Darwin dan wel een verdienste moet ik zeggen, alhoewel hij anders bedoelde was hij de man, een van de mensen, die ontdekten dat er variatie voortkwam binnen diersoorten. op basis van habitat en naruurlijke selectie. dus gewoon micro-evolutie.
Macro evolutie is uitgesloten, hiermee sluit je ook het boek af, tenminste als je dat aanvaard.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:32

Dummy schreef:Dat is dan ook een uitgangspunt.

En wat zijn dan de argumenten?

Dummy schreef:Natuurlijk niet. Het geeft echter maar aan op wat voor wankele basis de oerknal staat.

Euhm, nee hoor, de oerknal staat helemaal niet op een wankele basis. Alle waarnemingen die wij doen, of het nu gaat over achtergrond straling, verdeling van elementen, de werking van sterren, zwaartekracht, allen wijzen op een oerknal. Wat is er dan precies wankel aan?

Dummy schreef:Minstens zo wankel als het geloof in bijvoorbeeld de Bijbel. Het wil niet zeggen dat het dus gelijk heeft, het verzwakt alleen de status als dat het DE verklaring van de werkelijkheid zou zijn wel degelijk.

Het is momenteel, met de kennis van nu, DE verklaring. De kans dat het, met waarschijnlijk hier en daar wat aanpassingen, DE verklaring blijft is behoorlijk groot. Maar ja, zo werkt wetenschap he, bij nieuwe informatie worden opinies bijgesteld. Zeg maar precies het tegenovergestelde van bijvoorbeeld een religie.

Dummy schreef:En dat is een zelfgemaakte karikatuur.

Nee hoor, het is zo absurd dat ik het niet eens zo kunnen bedenken. Maar doe al weer een paar jaar mee aan dit soort discussies en dat "argument" is erg vaak langs gekomen.

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:33

antoon schreef:zelfs geleerden weten niet alles van grondsoorten

Het bewijs dat je niet leest en dat je geen kennis van zaken hebt. Dus nogmaals, voor de zoveelste keer; de wetenschap werkt niet met grondsoorten omdat volgens de wetenschap grondsoorten niet bestaan.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 14:36

Lock&Stock schreef:
Jij bestaat voornamelijk uit koolstof. Koolstof bestond nog niet tijdens en net na de oerknal. Koolstof is gevormd door fusie in 2e generatie sterren en verspreid door het universum via supernovae. Dus nee, je komt niet uit de singulariteit, de elementen waar jij uit bestaat zijn miljoenen/miljarden jaren na de oerknal gevormd.
Dummy schreef
En waar zijn die uit gevormd? Niet uit niets, aldus de wetenschap. Maar goed, ik denk dat we het hierover qua principe wel eens zijn, was maar een plaagstootje, excuses.

Kenmerkend voor een zeer bizarre aanname, ja uit het niets dat vinden veel evo geleerden blijkbaar een voldoende verklaring, of uit sterrenstof, er zijn geleerden die stellen van een komeet of buitenaards leven, zo verschrikkelijk bizar en onnozel, en ons verwijten dat we in sprookjes geloven :^o

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:40

antoon schreef:Kenmerkend voor een zeer bizarre aanname, ja uit het niets dat vinden veel evo geleerden blijkbaar een voldoende verklaring, of uit sterrenstof, er zijn geleerden die stellen van een komeet of buitenaards leven, zo verschrikkelijk bizar en onnozel, en ons verwijten dat we in sprookjes geloven :^o

Antoon, we zien dit gebeuren. We zien sterren elementen creëren en deze verspreiden als ze super nova gaan. Dat is geen aanname, dat kunnen we gewoon zien.

En de rest van post getuigd alleen maar, wederom, van je totale gebrek van kennis over wat de oerknal theorie, de evolutietheorie en de wetenschap in het algemeen echt zegt. Je bent een jokkebrok eerste klas, sorry dat ik het zeg.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 14:41

Het bewijs dat je niet leest en dat je geen kennis van zaken hebt. Dus nogmaals, voor de zoveelste keer; de wetenschap werkt niet met grondsoorten omdat volgens de wetenschap grondsoorten niet bestaan.

Oersoorten dan of een andere benaming waar mee de schepper begon, jij kan weleens vermoeiend zijn.

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 14:49

Antoon, we zien dit gebeuren. We zien sterren elementen creëren en deze verspreiden als ze super nova gaan. Dat is geen aanname, dat kunnen we gewoon zien.

En de rest van post getuigd alleen maar, wederom, van je totale gebrek van kennis over wat de oerknal theorie, de evolutietheorie en de wetenschap in het algemeen echt zegt. Je bent een jokkebrok eerste klas, sorry dat ik het zeg.
dus geen antwoord , geef een voorbeeld van mijn tegenwerpingen waar ik fout ben, en dan bedoel ik niet een aanname die ik ook genoemd heb
1 verspreiding der volkeren sluit evolutie uit.
2 cultuurvormen begonnen ongeveer 5a6 jaar geleden
3 de opgegraven fossielen laten zien dat er geen verandering is, ook al zouden de miljoenen jaren waar zijn.
4 overgangsvormen zijn er niet, alleen op de tekentafel van geleerden
5 Mutaties zijn uitgesloten, hoeveel mutaties zouden er nu nodig zijn, voor maar een overgang van een lichamelijk onderdeel..
ik kan doorgaan

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 14:53

antoon schreef:Oersoorten dan of een andere benaming waar mee de schepper begon, jij kan weleens vermoeiend zijn.

Oersoorten ook niet, wetenschap houdt geen rekening met een schepper. Dat moet je onderhand toch wel weten?

Lock&Stock

Berichtdoor Lock&Stock » 22 jul 2015 15:04

antoon schreef:geef een voorbeeld van mijn tegenwerpingen waar ik fout ben

U vraagt, wij draaien.

antoon schreef:1 verspreiding der volkeren sluit evolutie uit.

Fout.

https://en.wikipedia.org/wiki/Early_human_migrations
Early human migrations and expansions of archaic and modern humans across continents began 1.8 million years ago with the migration out of Africa by Homo erectus. This was followed by the migrations of other pre-modern humans including H. heidelbergensis, the likely ancestor of both modern humans and Neanderthals. Finally, Homo sapiens ventured out of Africa around 125,000 years ago, spread across Asia from 75,000 years ago and arrived on new continents and islands since then.

Knowledge of early human migrations, a major topic of archeology, has been achieved by the study of human fossils, occasionally by stone-age artifacts. and more recently has been assisted by archaeogenetics. Cultural and ethnic migrations are estimated by combining archaeogenetics and comparative linguistics."

antoon schreef:2 cultuurvormen begonnen ongeveer 5a6 jaar geleden

Fout.

Sowieso langer 5 a 6 jaar geleden, maar ik gok dat je 5000/6000 bedoelt;

https://en.wikipedia.org/wiki/Cradle_of_civilization
The earliest signs of a process leading to sedentary culture can be seen in the Levant to as early as 12,000 BC, when the Natufian culture became sedentary; it evolved into an agricultural society by 10,000 BC.

antoon schreef:3 de opgegraven fossielen laten zien dat er geen verandering is, ook al zouden de miljoenen jaren waar zijn.

antoon schreef:4 overgangsvormen zijn er niet, alleen op de tekentafel van geleerden

Extreem fout.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Thrinaxodon
Thrinaxodon wordt gezien als een belangrijke overgangsvorm tussen de meer reptielachtige cynodonten en therapsiden in het algemeen en de zoogdieren, aangezien dit dier over een aantal zoogdierachtige kenmerken beschikt.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_h ... on_fossils
The following tables give a brief overview of several notable hominin fossil finds relating to human evolution beginning with the formation of the Hominini tribe in the late Miocene (roughly 6 million years ago).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_t ... al_fossils
This is a tentative partial list of transitional fossils (fossil remains of groups that exhibits both "primitive" and derived traits). The fossils are listed in series, showing the transition from one group to another, representing significant steps in the evolution of major features in various lineages.

antoon schreef:5 Mutaties zijn uitgesloten, hoeveel mutaties zouden er nu nodig zijn, voor maar een overgang van een lichamelijk onderdeel..
ik kan doorgaan

Fout.

http://mentalfloss.com/article/30795/5- ... l-evolving

antoon

Berichtdoor antoon » 22 jul 2015 16:10

Lock&Stock ik zeg niet dat je geen kennis hebt, dat heb je wel, mogelijk meer dan ik, maar het lijkt dat je aangaande dit topic in een kokervisie wil blijven, oftewel om bij het onderwerp te houden in een nice, wat betreft bepaalde dingen, oersoorten zijn er gewoon, bijbel of geen bijbel honden is een aansprekend voorbeeld, er zijn nu door combinaties van genen/eigenschappen verschillende soorten maar het blijven honden, de vinken van Darwin blijven vinken , soort naar soort, de schrift geeft indicatie dat soort naar soort voortgaat, daar is geen verandering in geweest, we graven nu ook insecten, planten, bomen, zaden, zaad en loopsporen tot poep toe van verschillende levensvormen op als fossielen en er is geen verschil met nu.

Wikipedia is niet altijd geloofwaardig, vaker niet dan wel, maar we moeten het ermee doen, ik ook met mijn geschiedenis onderzoek, vaak als je met een onderwerp niet alleen Wiki raadpleegt maar zeker ook de Engelse versie kom je wel eens verder, daarnaast zoek ik gericht op het onderwerp bij andere sites, trouwens het kan gebeuren van een evo ste mij info geeft waar ik wat aan hebt.

cultuur vormen en het eerste wat mij even te binnen schiet is het schrift van het oude de Chinan, is echt geen duizenden, of tienduizenden jaren oud, de opinie is tussen 4000 en 6000 jaar geleden , volgens mij iets te veel , maar steeds ook met andere dingen rond de onderhand beroemde 5 a6000 jaar geleden.

De volgende site vlakt het af , volgens mij weer teveel
Aangezien er geen bewijs is voor contact tussen China en de geletterde wereld in het Midden-Oosten, wordt aangenomen dat de Chinezen zelfstandig een schrift ontwikkelden. Dit gebeurde tussen 1500 en 1000 voor Christus. Rond 500 voor Christus volgden de beschavingen in Meso-Amerika, ook op eigen kracht.

http://www.isgeschiedenis.nl/ontstaan-van-het-schrift/
Laatst gewijzigd door antoon op 22 jul 2015 16:24, 3 keer totaal gewijzigd.

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 22 jul 2015 16:17

antoon schreef:ik kan doorgaan

Maar wetenschappelijk zul je nooit klinken...

Terug naar “Archief”