Mortlach schreef:Nou ja, het feit dat je een gebeurtenis met letterlijk alle energie in het universum wilt vergelijken met een atoombommetje is toch wel veelzeggend.
Elke kans om de discussie kapot te maken grijpt Antoon aan.
Moderator: Moderafo's
Mortlach schreef:Nou ja, het feit dat je een gebeurtenis met letterlijk alle energie in het universum wilt vergelijken met een atoombommetje is toch wel veelzeggend.
antoon schreef:hoe lang moet ik nog op antwoord en een aspect wachten , mijn advies hou hiermee op of geen een duidelijk voorbeeld ????????????????????
antoon schreef:Hetty ik kom eraan
Gilga ik ga nog in op de fraude van beide kanten, even geduld
antoon schreef:Dat jij het niet van de atoombom begrijpt doet mij ook niet verbazen, ik stel dingen tegen elkaar Goddelijk werk en mensenwerk
als jij mijn ontwijken met een voorbeeld kunt staven, zou ik mijn excuses aanbieden, ik ben reuze benieuwd
Is het niet zo dat het andersom is, net zoals bij FT het weleens het geval was, wat ben jij onwetend, EN HET IS NIET NODIG je weet genoeg. meer en meer doe jij mij aan iemand denken.
op de beschuldigingen van bedrog van Creationisten ga ik morgen opin , ik ontwijk niets
antoon schreef:Ik denk dat je de grondgedachte niet begrijpt.
De schepper is in staat dingen te laten gaan zoals hij wil en hij kan de B.B. gebruikt hebben om zijn doel te verwezenlijken
Mensen proberen ook vooruit te komen, maar het is een en al triestigheid
een B.B sie een geordende structuur voortbracht, daar kan niet anders dan een schepper achterzitten
antoon schreef:Dat jij het niet van de atoombom begrijpt doet mij ook niet verbazen, ik stel dingen tegen elkaar Goddelijk werk en mensenwerk
antoon schreef:Nu lijkt het steeds meer een kolder
Dus jij weet al dat ik morgen niet ga redeneren op de beschuldigen van jou kant, ik had op een ander forum student aan de lijn die lijkt op jou, zij het dat hij met redenaties aankwam, jij kan het ook
Arco schreef:Het is aantoonbaar dat het magnetisme afneemt. Hieruit blijkt geen cyclisch proces. Als dat proces er ooit is geweest, dan moet ik dat niet aantonen, maar jij.
hettys schreef:Hoe weten we dat?
Hoe weten we dat het magnetisch veld van de aarde zich de afgelopen miljoenen jaren regelmatig heeft omgedraaid? Die kennis hebben we te danken aan sedimenten die zich op de bodem van de oceaan bevinden. Ooit waren deze sedimenten vloeibaar: lava, afkomstig uit de Mid-Atlantische Rug, een plek waar twee continentale platen uit elkaar bewegen. In het vloeibare gesteente zitten magnetische mineralen en deze nemen de richting van het aardmagnetisch veld aan. Wanneer de lava versteent, wordt die richting vereeuwigd. Sedimenten op de bodem van de oceaan kunnen ons dus vertellen welke richting het aardmagnetisch veld op het moment dat de steen tot stand kwam, had. Door verschillende stenen te dateren, kunnen onderzoekers de richting van het aardmagnetisch veld op verschillende momenten in de geschiedenis van onze planeet achterhalen.
http://www.scientias.nl/wat-als-de-magn ... ien/84520/
Mortlach schreef:Ook ik heb er een hard hoofd in dat deze uitleg zal worden geaccepteerd, maar ik laat me graag verrassen. Arco?
hettys schreef:Hoe weten we dat?
Hoe weten we dat het magnetisch veld van de aarde zich de afgelopen miljoenen jaren regelmatig heeft omgedraaid? Die kennis hebben we te danken aan sedimenten die zich op de bodem van de oceaan bevinden. Ooit waren deze sedimenten vloeibaar: lava, afkomstig uit de Mid-Atlantische Rug, een plek waar twee continentale platen uit elkaar bewegen. In het vloeibare gesteente zitten magnetische mineralen en deze nemen de richting van het aardmagnetisch veld aan. Wanneer de lava versteent, wordt die richting vereeuwigd. Sedimenten op de bodem van de oceaan kunnen ons dus vertellen welke richting het aardmagnetisch veld op het moment dat de steen tot stand kwam, had. Door verschillende stenen te dateren, kunnen onderzoekers de richting van het aardmagnetisch veld op verschillende momenten in de geschiedenis van onze planeet achterhalen.
p://www.scientias.nl/wat-als-de-magneti ... ien/84520/
Gilgamesh schreef:Arco heeft het over een afnemend veld.
Hij zegt zonder bewijs dat je kunt extrapoleren naar het verleden en dat wij maar moeten bewijzen dat het niet zo is.
Verschuiving van de bewijslast dus.
Als bijzondere geste geef je hem nu een bewijs dat het aardmagnetisch veld qua richting en kracht geen lineair karakter heeft. Je doet iets waar hij zelf systematisch te lui voor is.
Welke hoop koester je dat hij je tekst leest?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten