Leeuwenhart schreef:Ja, daar kan ik het in principe wel mee eens zijn.
Inderdaad is de redding zonder dat je er iets voor hoeft te doen, omdat Jezus dat al gedaan heeft en daarna gaat het om het woord van Hem zo goed mogelijk gestalte te geven.
Ik refereerde aan de uitspraak van Paulus, dat hij van Jezus niets meer wilde weten dan het kruisoffer.
Jezus heeft ook duidelijk gezegd dat niet ieder die hem de hemel in prijst ook daadwerkelijk aangenomen zal worden(Mattheus). er zijn geen vrijkaartjes beschikbaar.
O, maar Paulus leerde ook de opgestane Jezus hoor. Dat niet ieder die Heer Heer zegt zal ingaan wordt gezegd in de context van goede vrucht voortbrengen, en uiteindelijk bepaald de Heer zelf wie hij goed vind en wat niet.
Leeuwenhart schreef:Anti vrouw misschien niet, maar hij suggereert wel haar inferioriteit, door haar in de gemeente het zwijgen op te leggen en horig te maken aan haar man.
Hij stelde toch duidelijk:De man is van God en de vrouw is van de man.
Volgens mij lees jij heel selectief en haalt eruit wat je bevalt en doet net of je niet gelezen hebt hetgeen je niet bevalt.
Dat hangt er maar net vanaf hoe je Paulus interpreteert, en om tot een andere conclusie te komen hoef ik niks over te slaan.
Leeuwenhart schreef:Ik moet je zeggen naamloos, dat je manier van communiceren mij niet bijster sympathiek is, om het maar zacht uit te drukken.
Sorry, ik klink inderdaad niet gezellig. Hier een goedmakertje
Leeuwenhart schreef:Die site van overvloeiende genade is wellicht de jouwe?
Haha, welnee! Ik kwam hem gewoon een keer tegen toen ik aan het uitzoeken was wat Paulus nou echt bedoelde.
Ik ben het niet met alles eens, maar het is in ieder geval al een stuk in de goede richting.
Leeuwenhart schreef:Interessant vind ik wel de studie van hoe de woorden en begrippen nogal eens door elkaar worden gehaald en de analyse ervan kan het inzicht bijsturen.
Maar vooralsnog is het zo dat de meeste christenen zich niet druk maken om verschuiving van begrippen en de man lekker de baas laten zijn over de vrouw. Met alle ernstige gevolgen vandien.
De meeste? Ik zou het niet weten, in theorie misschien maar ik de praktijk...?
Leeuwenhart schreef:Overigens moet ik opmerken dat de foto met het intens zoenende echtpaar mij niet aangenaam was.
Wat mij betreft blijft intimiteit ook inderdaad privé en snap ook niet de intentie achter deze 'display of affection'
Valt wel mee toch? En anders gewoon overheen kijken.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)