Reacties op vragenrubriek

Op- en aanmerkingen over (onderdelen van) RefoWeb kun je hier plaatsen.

Moderators: henkie, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: 'Deskundige' /vragen

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2015 18:51

Chaya schreef:In een zwembad ben je grotendeels onder water, je bent bezig, en in een sauna zit je naast elkaar, de intimiteit is groter dan in het zwembad.

Met alle respect, maar wat een flauwekul. In een sauna is er geen 'intimiteit' tussen vreemden. Als je naast iemand zitten al 'intiem' vindt, dan heb ik geen idee meer wat dat woord betekent.

En nogmaals, blootstelling is de beste manier om van die 'overprikkeling' af te komen.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

drernie
Mineur
Mineur

Berichtdoor drernie » 28 jun 2015 20:33

Mortlach schreef:

Met alle respect, maar wat een flauwekul. In een sauna is er geen 'intimiteit' tussen vreemden. Als je naast iemand zitten al 'intiem' vindt, dan heb ik geen idee meer wat dat woord betekent.

En nogmaals, blootstelling is de beste manier om van die 'overprikkeling' af te komen.

Dat geldt niet voor alle sauna's :D en nee, ik ben geen ervaringsdeskundige.
Bij dit soort vragen wordt het eens hoog tijd dat men over de muren van het reforeservaat kijkt.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 28 jun 2015 21:13

drernie schreef:Dat geldt niet voor alle sauna's :D en nee, ik ben geen ervaringsdeskundige.

Akkoord, maar in dat soort sauna's kom je niet 'per ongeluk' terecht.

Bij dit soort vragen wordt het eens hoog tijd dat men over de muren van het reforeservaat kijkt.

En niet zo krampachtig doen over seks/naakt.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2015 07:03

Chaya schreef:Zij stelt de vraag, niet de vriend.
En dominee antwoordt dan:

Dat alle onkuisheid van God vervloekt is. Je vriend zal deze woorden uit de H.C. ook overdreven vinden.
Dan is het helaas vechten tegen de bekende bierkaai. Jouw vraag is natuurlijk: hoe moet ik hier mee omgaan? In een gesprek met je vriend het gewoon hem voorleggen dat dit geen goed gedrag is en de sauna een plaats is waar hij niet thuis hoort. In liefde moet je hem dan voor de keus stellen: breken met de gang naar de sauna of met mij. Anders kom je in het huwelijk deze problematiek tegen met alle gevolgen van dien.
unquote

Glashelder toch?

Wat ik in deze "beantwoording" nog het meest bizar vind is dat dhr. Heikamp al van te voren weet (of meent te weten) hoe de vriend van de vraagstelster zal reageren op zijn argumenten.
Da's over het algemeen geen argumentatie van iemand die sterk in zijn schoenen staat.
Daarnaast heb je in mijn optiek een behoorlijk scheef wereldbeeld als je het lopen in bikini aan het zevende gebod weet te linken (overigens doet de vraagstelster dat, de predikant in kwestie neemt dit slechts over...).
Bovendien komt de beste man nergens met een zinnig argument.

Overigens is het wellicht ook goed om op te merken dat zijn naam expliciet in de vraag voorkomt, en de vraagstelster haar mening dus allang klaar had, een "deskundige" dien in haar straatje past een antwoord laat geven om haar vriend met enig gezag om de oren te kunnen slaan...

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2015 07:08

henkie schreef:Dat staat er boven de vraag. De steller wil de mening van deze dominee horen. En aldus is geschied.
Waarschijnlijk zal jullie mening haar worst zijn. En ik voel erg met haar mee ;-)

Dat onze mening je worst is merk ik wel vaker in de manier waarop je reageert als er vragen over de "deskundigen" gesteld worden.
Deze man (dhr. Heikamp) is vrij recent in dit topic ook al in opspraak geweest.
Het feit dat (hoewel ik met je eens ben dat in dit geval in de vraagstelling expliciet naar hem verwezen wordt) deze man nog steeds als "deskundige" te boek staat toont aan dat ook Refoweb zelf niet reflecteert op haar functioneren.
Het is ook wel heel frappant dat de reactiemogelijkheid gemakshalve alvast maar afgesloten was...

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 29 jun 2015 08:31

Misschien slapen jullie beter als je de vragenbeantwoorders als 'panellid' betitelt? Of het deskundig is, laten we dan maar even rusten.

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 29 jun 2015 09:29

henkie schreef:Misschien slapen jullie beter als je de vragenbeantwoorders als 'panellid' betitelt? Of het deskundig is, laten we dan maar even rusten.

Of het mijn nachtrust zou verbeteren geloof ik niet direct, maar het is wellicht inderdaad beter.

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 29 jun 2015 20:28

henkie schreef:Misschien slapen jullie beter als je de vragenbeantwoorders als 'panellid' betitelt? Of het deskundig is, laten we dan maar even rusten.
Dat dekt de lading heel wat beter m.i.
Eens zien of ik nu vannacht zonder slaappillen in slaap kan komen! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 30 jun 2015 10:00

:mrgreen:

Overigens staat er een grote knop 'panelleden' bij de vragenrubriek. Bij het vragenformulier staat 2x de term 'panellid' en onder iedere vraag is 'meer artikelen van dit panellid' te lezen. Misschien tijd om de hand eens in eigen boezem te steken ;-)

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2015 10:06

henkie schreef::mrgreen:

Overigens staat er een grote knop 'panelleden' bij de vragenrubriek. Bij het vragenformulier staat 2x de term 'panellid' en onder iedere vraag is 'meer artikelen van dit panellid' te lezen. Misschien tijd om de hand eens in eigen boezem te steken ;-)

Henkie, ik citeer hierbij je eigen website:
schermpje wat je krijgt als je op een vraag zou willen reageren schreef:Reageren op een antwoord is mogelijk mits de reactie iets toevoegt en niet in strijd is met het antwoord van de deskundige. Vraagstellers zijn niet gebaat bij tegenstrijdige reacties en bovendien vinden we het ongepast ten opzichte van de deskundige die zijn/haar vrije tijd ter beschikking stelt om onze bezoekers te helpen. Voor discussies is er het forum.

De "vet"makingen zijn van mijzelf...

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 30 jun 2015 10:15

henkie schreef::mrgreen:

Wat er ook staat is: "Reageren op een antwoord is mogelijk mits de reactie iets toevoegt en niet in strijd is met het antwoord van de deskundige."
Dan kom ik uit op deskundige panelleden.
Afgezien daarvan lijkt het me vanzelfsprekend dat deskundigheid verwacht mag worden van panelleden.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 30 jun 2015 10:16

Ah, S.W. was me voor! :oops:

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 30 jun 2015 10:53

naamloos schreef:Ah, S.W. was me voor! :oops:

Maakt niet uit...

mona
Majoor
Majoor

Berichtdoor mona » 30 jun 2015 18:56

StillAwake schreef:Daarnaast heb je in mijn optiek een behoorlijk scheef wereldbeeld als je het lopen in bikini aan het zevende gebod weet te linken
Dan is mijn wereldbeeld blijkbaar ook aardig scheef.
Want net als Paulus, ben ik er van overtuigt dat het dragen van kleding eerbaar/netjes/niet aanstootgevend moet zijn.
Een bikini bedekt evenveel als een bh en onderbroek.
Wat zou je er van vinden als je vrouw zo de boodschappen ging doen?
Want als het puur gaat om het feit of de bikini mag of niet (ongeacht de plaats waar deze gedragen wordt, dat is even een andere vraag)
en je vindt dat het mag, dan kan je dat ook gewoon dragen in de supermarkt, of op straat.
Zeg je nee, het mag alleen op het strand, waarom mag het dan daar wel, en op straat niet?

Het zevende gebod waarschuwt tegen het opwekken van begeerte.
In die zin heeft het dragen van een bikini alles te maken met het zevende gebod.
Er is maar weinig wat bedekt wordt, als je een bikini draagt.
Men zou mij aanstootgevend vinden als ik in bh en onderbroek naar de bakker ging.
Als ik mij bij de bakker zo niet kan vertonen, kan ik mij ook zo niet op het strand vertonen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand,
hoe staat het met mijn binnenkant?

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 30 jun 2015 20:40

Men zou mij aanstootgevend vinden als ik in bh en onderbroek naar de bakker ging.
Als ik mij bij de bakker zo niet kan vertonen, kan ik mij ook zo niet op het strand vertonen.

Dat ligt aan de bakker, de ene bakker is de ander niet he?! 8-[

Afbeelding

Terug naar “RefoWeb”