Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

StillAwake
Generaal
Generaal

Re: Opmerkelijke nieuwtjes [deel 3]

Berichtdoor StillAwake » 19 jun 2015 08:44

Chaya schreef:Inderdaad!
Vreselijk ook wat er in Amerika gebeurd is. Een jongeman zit in de kerk en schiet een uurtje later een aantal kerkgangers neer.
Wat gebeurt er in zo'n hoofd?

Ik denk dat dat niet zozeer te maken heeft (de Amerikaanse gebeurtenis) met religieus extremisme, maar dat het een uiting van rassenhaat is.
Dat is in de VS levendiger dan wij ons hier kunnen voorstellen.
Negroïde mensen staan in bepaalde staten maar nauwelijks boven de apen...

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 19 jun 2015 09:54

StillAwake schreef:Ik denk dat dat niet zozeer te maken heeft (de Amerikaanse gebeurtenis) met religieus extremisme, maar dat het een uiting van rassenhaat is.
Dat is in de VS levendiger dan wij ons hier kunnen voorstellen.
Negroïde mensen staan in bepaalde staten maar nauwelijks boven de apen...

Dat niet alleen. In Amerika is het in bepaalde steden gebruikelijk dat er naast een 'ehbo-team en autorij-team' er ook een beveiligingsteam is. Dat houdt in dat bepaalde leden van de gemeente op gereserveerde strategische plekken zit en waarvan bekend is dat ze een wapen bij zich dragen. Die zorg dragen voor de veiligheid in en om het gebouw. En het zal me niet verbazen dat in Europa dat ook meer zal gaan voorkomen.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 jun 2015 10:20

Speedy schreef:
Dat niet alleen. In Amerika is het in bepaalde steden gebruikelijk dat er naast een 'ehbo-team en autorij-team' er ook een beveiligingsteam is. Dat houdt in dat bepaalde leden van de gemeente op gereserveerde strategische plekken zit en waarvan bekend is dat ze een wapen bij zich dragen. Die zorg dragen voor de veiligheid in en om het gebouw. En het zal me niet verbazen dat in Europa dat ook meer zal gaan voorkomen.

Mijn man moest een paar jaar geleden vanwege zijn werk bij een joodse scholengemeenschap zijn hier in Nederland en deze bevond zich achter gesloten hekken, hij moest vooraf zijn komst melden en zich legitimeren.
De bewaking droeg niet bepaald een aardappelschilmesje bij zich.
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Chaya
Generaal
Generaal

Berichtdoor Chaya » 19 jun 2015 10:40

Dit valt voor mij in de categorie: bespottelijke nieuwtjes.

De stad Utrecht krijgt in navolging van Lissabon en Wenen een homo-verkeerslicht voor voetgangers.
Burgemeester en wethouders steunen het voorstel van GroenLinks om de traditie van Utrecht als Mensenrechtenstad te onderstrepen met een verkeerslicht met twee figuurtjes van hetzelfde geslacht. De stad heeft al een regenboogzebrapad.
AD.nl
Wijs een spotter niet terecht, anders zal hij u haten. Wijs een wijze terecht, en hij zal u liefhebben. -- Spreuken 9:8

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jun 2015 12:53

Ik vind het grappig.
En ik word altijd vrolijk van het regenboogzebrapad. regenboog-smile

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 19 jun 2015 13:36

Tante Pollewop schreef:Ik vind het grappig.
En ik word altijd vrolijk van het regenboogzebrapad. regenboog-smile

Ik neem aan dat jouw hele huis dan geverfd is met regenboogverf :mrgreen:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 19 jun 2015 15:00

Ja, en voor elke deur een verkeerslicht met twee figuurtjes van hetzelfde geslacht. :mrgreen:

MoesTuin
Generaal
Generaal

Berichtdoor MoesTuin » 19 jun 2015 15:30

Chaya schreef:Dit valt voor mij in de categorie: bespottelijke nieuwtjes.

De stad Utrecht krijgt in navolging van Lissabon en Wenen een homo-verkeerslicht voor voetgangers.
Burgemeester en wethouders steunen het voorstel van GroenLinks om de traditie van Utrecht als Mensenrechtenstad te onderstrepen met een verkeerslicht met twee figuurtjes van hetzelfde geslacht. De stad heeft al een regenboogzebrapad.
AD.nl

Daar komt ellende van, straks bij te lang rood licht discriminatie van....... =; of mensen die juist door rood lopen omdat ze zich niet in de 2 figuurtjes herkennen 8-[

Eigenlijk zouden ze van alle varianten die mogelijk zijn dan stoplichten moeten maken, man, vrouw, kind, hond met man, hond met vrouw, vrouw met vrouw, opa met kind, enz.......
want wij hebben hier geen blijvende stad
maar zoeken de toekomende

De Heere Jezus zegt;
"Wie in Mij gelooft zal Hét Eeuwige Leven ontvangen"

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 20 jun 2015 08:42

Chaya schreef:Dit valt voor mij in de categorie: bespottelijke nieuwtjes.

AD.nl

Heerlijk! Kan ik eindelijk gewoon door rood lopen!

StillAwake
Generaal
Generaal

Berichtdoor StillAwake » 22 jun 2015 15:05

Dummy schreef:Heerlijk! Kan ik eindelijk gewoon door rood lopen!

Dat kon al hoor...
Zaterdag nog in Rotterdam geweest, en werkelijk geen voetganger voor rood licht zien stoppen ;-)
Alleen met trams moet je uitkijken, die rijden gewoon door...

rotterdam
Generaal
Generaal

Berichtdoor rotterdam » 22 jun 2015 19:05

StillAwake schreef:Zaterdag nog in Rotterdam geweest, en werkelijk geen voetganger voor rood licht zien stoppen ;-)

Het poppetje op het rode licht is geen Rotterdammer :mrgreen:

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 22 jun 2015 19:35

rotterdam schreef:Het poppetje op het rode licht is geen Rotterdammer :mrgreen:

Het was een rooie :lol:

elbert
Moderator

Berichtdoor elbert » 23 jun 2015 07:44

Speed, de Galapagosschildpad uit de dierentuin van San Diego, is overleden. Op de hoge leeftijd van 150 jaar.... http://www.theguardian.com/us-news/2015 ... =edit_2221
Laat de woorden van mijn mond en de overdenking van mijn hart welgevallig zijn voor Uw aangezicht, HEERE, mijn rots en mijn Verlosser! (Ps. 19:15)

Gilgamesh
Mineur
Mineur

Berichtdoor Gilgamesh » 24 jun 2015 23:20

Boekenlezer schreef:Is een verbond van goddienaars en godloochenaars wel een kerk?
Er is geen onafhankelijke rechter die kan beslissen wat wel en wat niet de juiste kerk is. Wat voor de een geloof is, is voor de ander ketters.

Dummy
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Dummy » 25 jun 2015 10:29

Gilgamesh schreef:Er is geen onafhankelijke rechter die kan beslissen wat wel en wat niet de juiste kerk is. Wat voor de een geloof is, is voor de ander ketters.

Als er geloochend wordt dat God bestaat dan lijkt me dat het in ieder geval niet meer de kerk is waar de Bijbel vanuit gaat.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”