Berichtdoor ben db bd » 29 mei 2015 12:33
ik heb nooit begrepen dat in Rusland het kapitaal, de 'financiële markten' regeren. Hier wel.
Poetin heeft geen belang bij oorlog met het westen. Hij maakt nu veel liever vrienden in het oosten, vanwege de grote markt daar.
Onze geldmachthebbers hebben niks aan 0,2% rente. Hun wapenindustrie heeft groot belang bij oorlog. Dan worden de tekorten weer gigantisch. Dan kan ons weer alles van overheidswege afgenomen worden wat we in 70 jaar opgebouwd hebben; onze spaargelden, ons vastgoed, onze pensioenen, al onze bezittingen, net als in WOII. Maar WOIII zal onnoemelijk veel vreselijker worden.
En meneer boekenlezer, dat zal niet pas in 2025 aanvangen, maar in 2015, als de Heere het niet verhoedt. Want op alle maatschappelijk gebied zijn de spanningen hoog opgelopen. Maar boven de 'overste dezer aarde' troont nog steeds de Koning van hemel en aarde, welke zelfs de haren van uw hoofd, voor zover aanwezig, heeft geteld.
Het is met het gevaar uit Rusland (waar ik dus liever van maak: de dreiging richting Rusland!) net als met de wederkomst van de Heere Jezus op aarde. De spanning was er reeds in Bijbelse tijden, maar de Heere God houdt het allemaal nog steeds tegen, als voer voor spotters, maar veel meer nog uit genade, geduld en lankmoedigheid.
Bij de 40 dagen van Ninevé kwamen nog 120 of 140 jaar, is het niet? Zo is het met de rek in de eindtijd ook hoor.
Dat houdt wel in dat het maatschappelijke verval en de verloedering voor mij veel betere indicatoren zijn dan de tanks van Poetin en de drones van de VS en de NAVO. Wanneer is de maat bij de Allerhoogste vol? Daar kan ons eerbiedig smeekgebed wellicht nog invloed op uitoefenen.