JeeWee schreef:Ik heb achter elke beeld gekeken.
Ik heb ze zelfs opgetild.
Geen demonen tegen gekomen...
Sorry, beetje zwak.
Je opent een topic en je vraagt om onze mening, en dan geef je deze reactie...
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
mona schreef:Sorry, beetje zwak.
Je opent een topic en je vraagt om onze mening, en dan geef je deze reactie...
JeeWee schreef:Uiteraard wist ik dat maar zag en zie het alleen als een fraai beeld. Het stoort me al zeker niet.
Inmiddels staan de tuincentra vol met boeddha beelden en zelfs bij Blokker verkopen ze kitscherige boeddha's.
Stoort het jou? Heb jij er iets tegen of zie je het gewoon als een beeld?
Dummy schreef:Heb je erin gekeken?![]()
![]()
Ik hoop dat je mijn punt snapt...
JeeWee schreef:... maar ik geef slechts aan dat het voor mij gewoon vergankelijke voorwerpen zijn.
JeeWee schreef:Afgezien van het feit dat dit technisch onmogelijk is, lijkt me dat ook niet zinnig.
´In´ een schilderij kijk ik ook niet
Jeewee schreef:Ik heb achter elke beeld gekeken.
xsidd schreef:@Jeewee
Als jij het anders ziet, betekend dat toch niet, dat je van mijn visie een lolletje moet proberen te maken? Ik heb duidelijk weergegeven, wat mijn mening is, en ik hoop dat je me daarin kan respecteren! Groet.
JeeWee schreef:... maar ik geef slechts aan dat het voor mij gewoon vergankelijke voorwerpen zijn.
Mortlach schreef:Nou ja, zo vergankelijk is brons nu ook weer niet, natuurlijk. Of had je ook tien ruggen betaald voor een Boeddhabeeld van ijs(wel een leuk idee gezien de traditie van de zandmandala)
mohamed schreef:Toch vind ik het ook bizar dat Jeewee 10.000 euro voor zo'n beeldje neertelt. Dat is voor mij een jaarsalaris en heel ver van mijn bed!
Dat kan je vinden.Het spijt me de boodschapper te moeten zijn, maar jouw visie neigt nogal naar bijgeloof
Willeke123 schreef:Ik zou me er niet prettig bij voelen. Boeddhisme is voor mij toch van een heel andere categorie dan het jodendom of de islam. Er komen duistere krachten aan te pas (denk aan de goeroes en de verhalen over yin en yang). Hiermee zou ik me als christen toch niet graag associëren. Hiernaast nog een veel belangrijker punt: "gij zult geen goden voor mijn aangezicht hebben...". U allen weet wat er gebeurde met het gouden kalf en het volk Israël. Waarom geen kalf en wel boeddha? Ik zou het er niet op wagen.
Willeke123 schreef:Er komen duistere krachten aan te pas (denk aan de goeroes en de verhalen over yin en yang)
Terug naar “[Religie] - Open forum”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten