Refowebkids deel 20

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Dippie
Majoor
Majoor
Contacteer:

Re: Refowebkids deel 20

Berichtdoor Dippie » 09 jun 2015 11:47

Leuk MissF! Ik heb mijn moeder een MeiTai laten maken en die is inmiddels af. Ik moet nog even oefenen met knopen, maar tgaat steeds beter en Vince vindt het prima :)

Em, wat schrikken zeg!!
Afbeelding

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 jun 2015 12:13

@Em
Wat een schrik. Van harte beterschap voor je meisje!

@Dippie
Veel plezier met de Mei Tai, het draagt heerlijk hè, zo'n kleintje tegen je aan :D

@Saskia
Leuke foto

@Acire
Leuk dat je een geweven doek hebt.

Draagt idd heerlijk.
Heb verschillende lengtes en blends hier liggen, mijn peuter wordt nog bijna elke dag gedragen en voor bib ben ik ook wat doekjes aan 't scoren :-oo
Ik zou niet zonder kunnen.

@vaccineren
Ik wilde destijds niet vaccineren maar ML wilde het wel heel erg graag.
En omdat het ook zijn kind is, destijds wel gevaccineerd.
Helaas kwam ML na een half jaar tot de conclusie dat hij 't achteraf toch graag anders had gezien ](*,) (ook wel enigszins omdat DL er altijd onwijs ziek van is) en gaan we met bibje waarschijnlijk uitgesteld vaccineren.
Ik ben er nog niet helemaal uit.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

juffiejuf
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor juffiejuf » 09 jun 2015 13:29

Vaccineren; nummer 1 volgens het schema gedaan, bij nummer 2 zijn we later gestart. Het ging zo tegen m'n gevoel aan om met vier weken al te starten.

@ dippie; heerlijk een mei tai. Hier ook een zelfgemaakte. Krijg je vast veel plezier van!

@ Em; hoe is het nu met de handjes? Echt schrikken!

Hier lees ik nog mee maar van zelf wat neerzetten is weinig gekomen. Het loopt hier ook gewoon goed. We zitten in een lekker ritme. Vanavond gaat M. voor het eerst in het grote bed. Erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden. De jongste is ondertussen ook alweer 1,5 jaar. Tijd vliegt gewoon :shock:

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 09 jun 2015 15:27

Dank jullie wel allemaal.
Het gaat met F wel goed, ze voelt zich goed en speelt een beetje....ze kijkt onverantwoord veel filmpjes, aangezien ze niets met haar handjes kan en spelen snel frustrerend word en ik niet de hele dag kan voorlezen :? , maar goed, dat zij zo....

We moeten nu dagelijks haar verband wisselend (wat een ramp is dat....groot gekrijs)....en over 6 dagen weer retour Beverwijk.
Dan kunnen ze pas echt iets zeggen over de ernst (hangt van de status van de genezing af).
Ik moet zeggen dat ik het wel heel heftig vind en vooral nu de onzekerheid van hoe de genezing gaat, maar goed, vandaag voel ik me alweer stuk beter dan het weekend.

@ Vaccineren. Wij hebben beide kids gewoon volgens schema gevaccineerd. Op een dagje hangerig zijn en soms wat verhoging was het daarna gewoon over. Ik sta er net zo in als ajl.
@ juffie: het vaccinatieschema start op z'n vroegst bij 6 weken, eerder niet. Maar meestal wordt gestart met 8 weken.
Er zijn ook wel ouders die ervoor kiezen om met een half jaar of later te starten.

Wat medische dingen betreft. Tja, voor mij persoonlijk speelt de ernst van de aandoening wel zwaar mee. Veel ziektes kennen we niet meer goed in ons land (oa door de hoge vaccinatiegraad), maar je hoeft maar iemand te spreken die polio heeft gehad als kind....
Daarnaast zijn ziekten zoals mazelen bijv niet persé onschuldig. Tijdens de ziekte kunnen ernstige complicaties optreden, maar ook op lange termijn nog. Onlangs is er nog een jongen overleden aan sspe (fataal verlopende encefalitis, dat na mazeleninfectie kan optreden).

Maar goed dat zijn mijn afwegingen, iedere ouder zal daar zijn eigen keuzes in moeten maken.

meribel
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor meribel » 09 jun 2015 18:20

@ajl. Alles goed hier :-)

@vaccinatie. Ik volg gewoon het schema... Ik denk ook dat veel ziektes onderschat worden, ergens gelukkig natuurlijk dat we ze niet meer zo meemaken als vroeger, em vaccineren doe je vooral ook voor de zwakkeren in de samenleving meer dan voor je gezonde eigen kind die de mazelen wel aankan

@ dragen. Ik draag niets meer na geboorte.( gauw rugpijn ook) En ben altijd zo blij als ze eenmaal lopen:-)))). Heb van de week de wagen weggedaan. Eindelijk dat grote ding weg! Heb alleen nog een buggy voor winkelen bv. En verder lekker lopen:-)

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2015 19:22

@Em, au. Brandwonden doen ook best veel pijn. Gisteren had ik de zijkant van mijn hand even tegen de oven aan gehad, maar pppff dat is zo'n gemene pijn.

@liefie en Jannoek, hoe vinden jullie oudste het op school? gaat het goed?

@Naschoolse opvang. Even een vraagje zijn er hier waar de kinderen naar de na schoolse opvang gaan? S. gaat na de zomervakantie naar school, maar de schooltijden zijn van half 9 tot 1 uur (5 dagen). Nu werk zat ik eens te kijken voor na schoolse opvang, maar wat een prijzen zeg. :shock: Het naar school brengen gaat nog wel kunnen, op mijn werkdagen want dan brengt mijn man hem naar school. Ik zit te dubben om 1 middag minder te gaan werken en de andere middag een oppas aan huis. Dat word nog even puzzelen.

@Saskia, die foto helemaal gemist. lekker zo'n verkoeling in het meertje.

Hier is S. op 2 jarige leeftijd ook in de vijver gevallen, gelukkig stonden we er bij.
Maar het zoontje van mij nicht is toen in een pierebadje verdronken. Zo'n klein kindje, volgens mij was die 2/3 jaar oud. Zie hem nog zo voor me in zijn kistje liggen.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 09 jun 2015 19:41

Oooo Em wat vreselijk heftig! Heel veel beterschap en sterkte!

Evelien Nina gaat op maandag en woensdag van 08.00 tot 08.30 naar de BSO en van 11.45 tot 13.00 en in de schoolvakanties een paar weken als ik gewoon werk 2 ochtenden van 08.00 tot 13.00.
Bij ons is het niet duur vinden wij (6.50 per uur en daar zit drinken eten uitstapjes enz allemaal bij inbegrepen)

Nina vind het helemaal geweldig op school echt zo leuk om al die verhalen te horen :D Ze is wel echt moe 's avonds ze ligt er 18.30 echt in.

Volgende week donderdag nacht gaan wij heerlijk 9 dagen naar zuid frankrijk vlakbij Saint Tropez erg veel zin in even helemaal niks doen en lekker genieten... Erg benieuwd hoe Jet de autoreis gaat vinden (1200 km enkele reis) Nina hoor je nooit in de auto gelukkig en Jet eigenlijk ook nooit maar dit is haar eerste lange reis...

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 09 jun 2015 20:01

Em, dat is wel schrikken zo, hoe gaat het nu met haar? Onze oudste heeft, met 9 maand, zijn beide handjes verbrand aan de kachel. 2e graads brandwonden, gelukkig konden we gewoon bij de huisarts verband laten wisselen. Wel nog even in het ziekenhuis laten zien maar verder gewoon bij de huisarts. Hij heeft er geen enkel litteken aan overgehouden.

R wordt ook veel gedragen in een geweven doek, ze wordt er heerlijk rustig van. Nu nog op de buik maar ik probeer haar ook op de rug te knopen. Wil alleen nog niet zo goed. Ik denk erover om een draagconsult te doen. Een meitai heb ik gemaakt toen J klein was maar daar is ze nog net wat te klein voor, ze gaat nog teveel hangen. Voor de korte stukjes met winkelen of school lijkt een ringsling mij heel fijn, wie heeft hier ervaring mee? Gebruik je die ook gemakkelijk of blijft ie snel liggen? Duschka, waar koop jij je doeken allemaal, ik vind het best prijzig allemaal?

Wij vaccineren wel maar later, met de oudste was het nog standaard vanaf 4 maand en bij de rest hebben wij dat schema aangehouden. Nu beginnen we pas met een half jaar (volgende week dus) maar ze is best aan het hoesten nu dus maar even afwachten.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2015 20:15

@Liefie, wat fijn dat ze het zo goed heeft op school. Ja die verhalen, echt zo leuk. Dat ze zo moe zijn kan ik me voorstellen. Ik ben ook benieuwd hoe S. het gaat doen.
6,50 is niet duur idd. Hier betalen we bijna 8 euro per uur (ook inclusief eten, drinken, materiaal etc.).

Dragen, jammer dat ik dat bij S. niet heb gedaan. Heerlijk lijkt me dat.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 09 jun 2015 21:03

:shock: Wat is dat schrikbarend duur voor een bso! Wat voor bso is dat? Wij betalen 6,20 per uur. Kids gaan drie dagen als straks O naar school gaat, ga ik schooltijden werken en hebben wij het niet meer nodig.

@ evelien wat een vreemde schooltijden krijgt S. Niet handig voor werkende ouders!

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 09 jun 2015 21:19

@bso F gaat 1 middag; hier hebben we geen continue rooster maar blijven alle kinderen wel over. Schooltijden zijn van 8.40 tot 15.00. ik moest even opzoeken wat de bso kost: 7,18 per uur. Ook wel prijzig eigenlijk ;-) Maar ja; bso zit in hetzelfde gebouw dan de school, dus dan kijk je ook niet echt verder. 8-[
F heeft het goed naar z'n zin, alleen als ik 'm weg breng vindt hij het niet leuk als ik weg ga. Vorige week was hij echt super verdrietig, helemaal overstuur. Maar toen appte de juf later op de ochtend een foto dat hij het weer helemaal naar z'n zin had. Helemaal top.
Hij vertelt alleen super weinig over school. Alleen dat hij twee vriendjes en twee vriendinnetjes heeft en dat hij bij een vriendinnetje op haar feestje mag komen in de vakantie. :mrgreen: O ja, en dat hij de hele dag buiten speelt ;-)
Merk wel dat het in combinatie met verhuizen etc. wel wat veel voor 'm is, maar volgens de juffen doet hij direct goed mee met alles, dus hopelijk blijft dat zo ;-).

vanaf wanneer mag S naar school evelien?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2015 21:24

Hier zit de BSO ook in het zelfde gebouw (en ze hebben nog een locatie, waar ook kinderen van andere scholen op zitten).
Deze tijden zijn alleen voor de kleuterklassen.
Mijn man is zpper en kan heel makkelijk zijn tijd zelf in delen. We proberen daarmee de opvang van de bso zo min mogelijk te houden.
Dus waarschijnlijk gaat het dan om 1 middag.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jun 2015 21:25

@Jannoek, hij gaat op zijn 4e verjaardag naar school. Omdat hij na 7 september 4 word.

Duschka
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Duschka » 09 jun 2015 21:52

Memmem schreef:R wordt ook veel gedragen in een geweven doek, ze wordt er heerlijk rustig van. Nu nog op de buik maar ik probeer haar ook op de rug te knopen. Wil alleen nog niet zo goed. Ik denk erover om een draagconsult te doen. Een meitai heb ik gemaakt toen J klein was maar daar is ze nog net wat te klein voor, ze gaat nog teveel hangen. Voor de korte stukjes met winkelen of school lijkt een ringsling mij heel fijn, wie heeft hier ervaring mee? Gebruik je die ook gemakkelijk of blijft ie snel liggen? Duschka, waar koop jij je doeken allemaal, ik vind het best prijzig allemaal?

Ik ben helemaal geen ringsling fan, maar goed, dat komt deels doordat ik een dubbele scoliose heb en reumaklachten, waardoor ik a-symmetrisch dragen absoluut niet prettig vind en al vlot als heel zwaar ervaar.
Ik knoop(te) nog wel eens "hüftschlinge" met een gewone doek (dus dan immiteer je een ringsling), voor als ik wilde voeden in de doek, toen DL nog klein was.
Maar een ringsling is (net als veel andere dingen :wink: ) echt heel erg persoonlijk. Ik ken ook mensen die niet meer zonder zouden willen.

Ik koop mijn meeste draagdoeken via DDM (FB) of via het D & V forum.
Daar schiet je qua prijs niet echt iets mee op, want ze dalen vaak nauwelijks in prijs of stijgen juist in waarde, maar ik heb dus niet 't geduld om een doek in te dragen... ik wil graag een doek die direct zacht en fluffy is :-oo .

Tsja en wat vind je prijzig?

Mijn goedkoopste draagdoek heeft destijds € 25,00 gekost (een Nesthäkchen) en mijn duurste draagdoek die ik momenteel in huis heb, heeft bijna € 200,00 gekost.
Ik vind zelf Yaro's, Portamundo, Didymos, Hoppediz, Little Frog, Lenny lamb, etc. goed betaalbaar en ook waardevast.
Zelf ben ik een enorme fan van Oscha draagdoeken, die zijn door de bank genomen iets duurder maar hebben (wat mij betreft) een geweldig draagcomfort.

Maar goed, ik begrijp dat één en ander ook afhangt van "hoe intensief" je draagt.
Wij hebben dus geen kinderwagen in gebruik gehad, en pas recentelijk een buggy gekocht, omdat ik wegens mijn zwangerschap minder draag.
De draagdoek wordt hier in huis eigenlijk dagelijks gebruikt, meestal door mij, maar ook veel door ML, dus we hebben er beiden wel "iets" voor over.

Ik vind een kinderwagen van € 700,00 heeeeel erg prijzig, maar goed, die hebben wij dus niet.
Ik denk dat ik wel voor dit bedrag aan draagdoeken heb liggen, maar ik heb nog nooit een doek met verlies moeten verkopen en per saldo draag ik dus eigenlijk "gratis'. :mrgreen:
Met de kanttekening dat ik zelf nooit voor meer dan "retail" verkoop, omdat ik vind dat je anders de draagdoeken onmogelijk duur maakt, dus in die zin, heb ik weleens verloren op de verkoop van een draagdoek, maar dat is dan meer een bewuste keuze die je maakt.
Ik wil graag dat draagdoeken voor iedereen toegankelijk zijn, dus kan 't gewoon niet over mijn hart verkrijgen om een doek dan voor dubbel zoveel te koop te zetten.

Ik zou zeker een draagconsult doen, als je het rugdragen wat lastig vind gaan.
Of eens een mamacafé bezoeken (als dat in je buurt is) daar zijn altijd wel enthousiaste en ervaren mama's die 't gratis en voor niets even demonstreren. Of je zou eens een oproepje op draagpraat (FB) kunnen plaatsen. Er zit vast iemand bij jou in de buurt, die 't je wil leren.
Ik heb hier denk ik bijna elke maand wel een mama die graag even een draagdoek wil voelen / proberen / tips nodig heeft voor 't knopen.
Doe wat je wilt, gekletst wordt er toch...

Em.
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Em. » 10 jun 2015 12:54

Heeft iemand hier ervaring met kleuterdragen (ongeveer 20 kg)? Wij willen in de vakantie lekker wandelen in heuvel/bergachtig gebied. Hij kan wel goed lopen, maar wordt wel moe na een aantal km.
Nu zag ik een r&r kleuterdrager, die ziet er mooi uit, maar wel erg duur.... voor de jongste hebben wij een ergobaby, bevalt ons prima.

Terug naar “Archief”