Berichtdoor Miepje90 » 10 mei 2015 19:56
Ad 1: nee, die humor kan ik niet waarderen. Ik houd er niet van als iemand een vraag stelt en er wordt gesproken over het toveren van lieve konijntjes uit de hoge hoed.
ad 2: relativeren = prima, maar er bestaat mijns inziens een verschil tussen relativeren en het probleem wegpoetsen. Kom ik meteen bij puntje 3: "In veel arme landen zijn ze dankbaar voor het werk dat ze mogen doen in ateliers, het produceren van andere spullen en niet te vergeten de auto-industrie.", aldus ds. Heijkamp. De arbeidsomstandigheden in die ateliers zijn belabberd, mensen werken lange dagen, voor weinig geld en beginnen hier vaak al op heel jonge leeftijd mee (en daarnaast wordt ook in de reacties terecht geschreven dat de auto-industrie volledig geautomatiseerd is en dus weinig arbeidsplaatsen oplevert). Dat is geen inlegkunde, zo liggen de feiten. Als je zegt dat mensen, ondanks de omstandigheden, dankbaar zijn voor het vaste inkomen, lijkt mij de link naar de Thaise seksindustrie (die inderdaad in het antwoord niet besproken wordt) snel gelegd.
Overigens leest de dominee ook dingen in de vraag die de vraagsteller niet schrijft. Zo suggereert hij dat de vraagsteller fel tegen het eten van vlees zou zijn en mensen die niet vegetarisch zijn, bestempelt als moordenaars, ondankbaar, hebzuchtig en kortzichtig.
(en nee, ik vroeg niet of jullie vanwege het antwoord contact hebben gehad, maar meer omdat de reacties onder het antwoord behoorlijk scherp zijn; ik was benieuwd of jullie deze door ds Heijkamp hebben laten lezen)
En dank voor de link naar de andere vragen!
There may be pain in the night, but joy comes in the morning