games

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: games

Berichtdoor Mortlach » 23 mei 2015 15:51

Het realm tree menu vind je hier:

Afbeelding

Als je naar jezelf kijkt, heb je altijd 100% van je leger (uiteraard), en een stap lager staat de relatieve sterkte van al je vazallen. Sowieso wil je nooit iemand die boven de 50% uitkomt, want dat is vragen om burgeroorlog.

Voor andere heersers geldt hetzelfde, je ziet hun totalen en onderverdeling voor het geval je wat vazallen van hen wilt omkopen. Pas wel op dat als je andere religies aanvalt, de Heilige Ordes kunnen komen opdagen ter verdediging.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 23 mei 2015 16:29

Mortlach schreef:Een titel vernietigen kan een oplossing zijn, maar ik zou eerder inzetten op primogeniture. Maar ja, daarvoor moet je wel vazallen hebben die je een beetje kunnen pruimen :-)

Precies, daar schort het aan. Ik ben buitenlander, heb ze allemaal 1 of 2 of zelfs 3 keer verslagen. Dat legt een hoop minpunten in de opinie-weegschaal. :-({|=

Thanks, ik ga dat scherm eens bekijken.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 23 mei 2015 17:01

Tante Pollewop schreef:Precies, daar schort het aan. Ik ben buitenlander, heb ze allemaal 1 of 2 of zelfs 3 keer verslagen. Dat legt een hoop minpunten in de opinie-weegschaal. :-({|=

Ja, het is meestal verstandig pas echt te gaan veroveren als je eenmaal van Gavelkind af bent :-)

Thanks, ik ga dat scherm eens bekijken.

Het is letterlijk het meest gebruikte scherm als ik speel, want dan hoef je niet meer te gokken of je iemand anders aan kunt. Dat scherm, en de dynastie-stamboom als je echt groot wordt en achterneven zoekt om titels te geven :-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 02 jun 2015 16:05

@Tante Pollewop: Er komt een nieuwe uitbreiding aan voor Crusader Kings II: Horse Lords. Nomadische stammen van de Aziatische hoogvlakten - uitgebreidere wereldkaart en vast nog een heleboel leuks.

En vaak zijn er allerlei aanbiedingen van 'oude' DLC-pakketten, dus houd het in de gaten de komende tijd.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 03 jun 2015 16:03

Ik zag het ja! Ik heb pas de DLC old Gods gedownload, is ook een leuke :)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 03 jun 2015 17:22

Ja, dat is wel een van de betere, moet ik zeggen. Hoewel, als je niet als Viking speelt, zijn die raids die je continu over je heen krijgt heel erg irritant. :-)

Anoniem_89

Berichtdoor Anoniem_89 » 03 jun 2015 19:04

Ik speel momenteel Need For Speed Road Challenge uit 1999 op de PC :D

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 jun 2015 07:59

Mortlach schreef:Ja, dat is wel een van de betere, moet ik zeggen. Hoewel, als je niet als Viking speelt, zijn die raids die je continu over je heen krijgt heel erg irritant. :-)

Ja, dat is inderdaad erg irritant.

Ik ben pas begonnen als koning van Leon, Spanje. Binnen 3 generaties en binnen 100 jaar ben ik keizer van Spanje geworden. Een paar gebiedjes zijn nog in handen van moslimstaten, maar die zijn mijn vazal-koningen nu aan het opruimen. :) O ja, en Navarra en boven Barcelona liggen nog wat landjes die niet bij mij horen, maar dat is van later zorg. Mijn belangrijkste zorg is nu mijn opvolging. Ik heb heel veel kinderen, een stuk of tien, waarvan 6 zonen. Alleen zijn er nu al 4 zonen dood door ziekte. Ik heb nog opvolgingswetten die ik moet veranderen, anders komt er een zoon op de troon met de trait 'stutter'. Liever niet. 8) Alleen kan dat dus na 10 jaar regeren. Ik zit al wel 10 jaar op de troon, maar niet als keizer.. 8-[ Dus dat wordt nog spannend, hoewel ik de 'strong' trait heb en nog niet zo oud ben.

Ik zal vanavond even een plaatje proberen te maken.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 26 jun 2015 11:48

Mortlach schreef:Zo lang je dan maar niet met zwart speelt, want dat mag blijkbaar niet...

Wat? Ik ben altijd zwart met risk...

Tante Pollewop schreef:Ik ben pas begonnen als koning van Leon, Spanje. Binnen 3 generaties en binnen 100 jaar ben ik keizer van Spanje geworden. Een paar gebiedjes zijn nog in handen van moslimstaten, maar die zijn mijn vazal-koningen nu aan het opruimen. :) O ja, en Navarra en boven Barcelona liggen nog wat landjes die niet bij mij horen, maar dat is van later zorg. Mijn belangrijkste zorg is nu mijn opvolging. Ik heb heel veel kinderen, een stuk of tien, waarvan 6 zonen. Alleen zijn er nu al 4 zonen dood door ziekte. Ik heb nog opvolgingswetten die ik moet veranderen, anders komt er een zoon op de troon met de trait 'stutter'. Liever niet. 8) Alleen kan dat dus na 10 jaar regeren. Ik zit al wel 10 jaar op de troon, maar niet als keizer.. 8-[ Dus dat wordt nog spannend, hoewel ik de 'strong' trait heb en nog niet zo oud ben.

Wat is dit voor spel? Ik vind het erg interessant klinken.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 jun 2015 12:14

Crusader Kings II.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2015 12:22

BladeStraight schreef:Wat? Ik ben altijd zwart met risk...

Waar ging dit ook alweer over? O ja, iemand die allerlei satanische dingen zag in Kolonisten van Catan, onder andere omdat het houten blokje dat de rover voorstelt zwart was.

Wat is dit voor spel? Ik vind het erg interessant klinken.

Zoals gezegd: Crusader Kings 2, en interessant is het zeker. Er komt een nieuwe uitbreiding aan, en vaak is het basisspel dan extra goedkoop op Steam. Als je van strategie houdt, is het geweldig, en zoals TP al schreef, heel 'persoonlijk'; je leert de personages echt kennen (en in sommige gevallen haten!) Het is fenomenaal.

Tante Pollewop
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Tante Pollewop » 26 jun 2015 12:36

Mortlach schreef:Het is fenomenaal.

Dit kan ik beamen. Het is leuk om machtig te worden, maar het is bij dit spel minstens zo leuk om het verhaal van een dynastie mee te maken. Ik ben nu keizer van Spanje, maar dat kan morgen over zijn. :mrgreen:

Het kost wat tijd om het spel door te krijgen, maar als je de smaak eenmaal te pakken hebt is het echt zó leuk!

Vraag aan Mortlach: hoe krijg je retinues?

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2015 12:58

Bij de uitgever Paradox zelf nu met 75% korting.

https://www.paradoxplaza.com/crusader-k ... collection

30 pond (40 euro?) voor het basisspel en alle oude DLC? Gezien het feit dat je makkelijk 100+ uur in dit spel kunt steken (over een verantwoorde tijdsperiode, uiteraard) is het per gespeeld uur een van de goedkoopste spellen die je kunt vinden :-)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 26 jun 2015 13:02

Tante Pollewop schreef:Dit kan ik beamen. Het is leuk om machtig te worden, maar het is bij dit spel minstens zo leuk om het verhaal van een dynastie mee te maken. Ik ben nu keizer van Spanje, maar dat kan morgen over zijn. :mrgreen:

Ja, de intrige en het uitschakelen van mensen die een bedreiging kunnen vormen, is erg leuk en heeft soms onverwachte gevolgen. Heb je ineens een dame aan je hof die je probeert te vermoorden. Ga je uitzoeken waarom, blijkt dat je vader 20 jaar eerder haar vader heeft laten executeren en ze wrok koestert. Een dynastie opbouwen is minstens net zo leuk als je dynastie langzaam uit elkaar zien vallen of in een oogwenk zien imploderen.

Het kost wat tijd om het spel door te krijgen, maar als je de smaak eenmaal te pakken hebt is het echt zó leuk!

Veel youtube video's bekijken. Arumba07 heeft hele goeie.

Vraag aan Mortlach: hoe krijg je retinues?

Ik weet dat je ze kunt kopen als je als republiek speelt. Anders is het geloof ik via upgrades aan je barakken en dergelijke en militaire technologie. Ik zou het moeten nazoeken.

BladeStraight
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor BladeStraight » 26 jun 2015 13:34

Mortlach schreef:Waar ging dit ook alweer over? O ja, iemand die allerlei satanische dingen zag in Kolonisten van Catan, onder andere omdat het houten blokje dat de rover voorstelt zwart was.

Ach ja, dat vind ik altijd wat sneu. Net als de Charlie Charlie Challenge waar zoveel predikanten uiterst serieus op reageren.

Zoals gezegd: Crusader Kings 2, en interessant is het zeker. Er komt een nieuwe uitbreiding aan, en vaak is het basisspel dan extra goedkoop op Steam. Als je van strategie houdt, is het geweldig, en zoals TP al schreef, heel 'persoonlijk'; je leert de personages echt kennen (en in sommige gevallen haten!) Het is fenomenaal.

Ziet er goed uit, ben nu de demo aan het downloaden.
“You contribute nothing to your salvation except the sin that made it necessary.”
― Jonathan Edwards

Terug naar “Archief”